- רדיו קול חי - -

למרות איומי השרים: תקציב המדינה אושר בממשלה

לאחר שעות רבות של דיונים מרתונים, שרי הממשלה אישרו הבוקר (שישי) פה אחד את תקציב המדינה לשנים 2017-2018. כמו כן השרים אישרו את התוכנית הכלכלית לשנים הקרובות.

למרות שמלכתחילה היה צפוי שהתקציב יעבור, במהלך הלילה התרבו חילוקי הדעות וההתנגדויות לתקציב, בעיקר על ידי השרים: נפתלי בנט, אריה דרעי ויעקב ליצמן.

התקציב שאושר כולל קיצוץ רוחבי בסך 4 מיליארד שקל. קודם לכן במהלך הלילה הוחלט על קיצוץ רוחבי נוסף לזה שכבר נקבע כי יתקיים ב-2016 בהיקף של 2 מיליארד שקל. הקיצוץ הנוסף בשיעור של 2% יהיה ב-2017 וצפוי להקטין את הוצאות המשרדים ביותר מ-2 מיליארד שקל.

התקציב לשנת 2017 עומד על 454 מיליארד שקל, ובשנת 2018 – על 463 מיליארד שקל. בנוסף, אושרה הצעת שר האוצר משה כחלון להטיל מיסוי על מחזיקי דירה שלישית ומעלה.

השר בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "תקציב החינוך יגדל ב-4.7 מיליארד שקלים, מנענו פיטורי מורים והבאנו אנגלית, מתמטיקה, חינוך מיוחד, עוד הקטנת כיתות ויישום ביטון".

כזכור, אתמול הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן כי בכוונתו להתנגד להצעת התקציב שתובא לאישור הממשלה. שר הבריאות התנגד להצעת האוצר לקבוע היטל על תכניות בשב"ן והביטוחים הפרטיים.

בראיון ל'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן דחה ליצמן את הטענות כי תוספת התקציב לסל התרופות יבוא על חשבון יעוץ של רופא ואמר "אני לא אישרתי את המהלך הזה וזה בניגוד לעמדתי, מחירי יעוץ הרופאים לא יעלה וזה דבר שתלוי אך ורק בשר עצמו" והיום הוא אומר כי "הפערים עם משרד האוצר גדולים מאוד".

"הצעת האוצר לא נותנת מענה לצרכים הבסיסיים ביותר של המערכת בשנים הקרובות ובראשם הזדקנות האוכלוסייה: תוספת מיטות אשפוז ושיפור המערך הגריאטרי לקשישים, התמודדות עם המשבר בתקציב קופות החולים באמצעות שיפור מקדמי התקצוב של הקופות (מדד יוקר הבריאות והמקדם הדמוגרפי), הצורך לתת מענה לבתי החולים הציבוריים כדי למנוע את קריסתם. הצורך לתת מענה למשבר החריף בפסיכיאטריה, תוספת תקני מתמחים, וקידום בריאות הציבור", דבר השר.