- רדיו קול חי - -

המאבק הליטאי ביהב יוצא לדרך: "מפלה את נתיבות משה"

הליטאים הבטיחו מאבק ביונה יהב, ונדמה שהוא רק בראשיתו. בימים הקרובים צפויים להפגין הורים חרדים מקרית שמואל מול רחבת עיריית חיפה במחאה על כך שהעירייה, לדבריהם, "מזניחה" אותם.

בבית הספר נתיבות משה בקרית שמואל המשתייך לחינוך העצמאי לומדים קרוב ל-400 תלמידים, לדברי ההורים, בתנאים שאינם מתאימים למוסד חינוכי.

לדברי ההורים אין בבית הספר חצר ראויה והתלמידים והתלמידות חולקים בשעות נפרדות את השימוש בחצר הקטנה. מפאת אי התאמת והכלת החצר את התלמידים משתמשים התלמידים במסדרונות הצרים והצפופים כמגרש משחקים. בית הספר, כך טוענים ההורים, היה מיועד בכלל עבור חניון תת קרקעי, ועל כן התנאים בו קשים ביותר. והתיאורים הבעייתים רק נמשכים.

כבר לפני 3 שנים פנה ח"כ משה גפני לראש עיריית חיפה יונה יהב, בבקשה לשכן את בית הספר במבנה ראוי, אולם דבר לא השתנה.

אחד ההורים ששוחח עם אתר 'קול חי' אומר בכאב "בשבוע בו התבשרו תושבי חיפה על השקעת 5 מליון ש"ח עבור "חידוש הדשא במגרש העירוני", מתברר שישנם מקומות בהם עיריית חיפה לא מוכנה להשקיע ולו רק מעט רצון טוב. ולא עבור דשא, אלא עבור ילדים צעירים שכל 'חטאם' מסתכם בכך שבחרו דרך חינוך שונה מהשקפתו של ראש העיר".

 השבוע החליט ועד הורי תלמידי ביה"ס נתיבות משה לצאת למחאה נגד עיריית חיפה. בוועד אמרו כי במצב הנוכחי אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים הבאה בבית הספר.

לדברי גורמים המעורים בפרטים הם מציינים כי באזור ישנם לכאורה עודפי מבנים בבעלות העירייה שאינם משמשים לדבר. אך למרות זאת, מסרב ראש העיר לתת פתרון לבית הספר.

מעיריית חיפה נמסר:

עמותת "נתיבות משה" הינה עמותה עצמאית של הציבור החרדי וכעמותות רבות אחרות היא פועלת במסגרת החינוך המוכר שאינו רשמי.

עיריית חיפה פועלת על פי ערכי השוויון והיא אינה מטפלת במבנים של החינוך החרדי כפי שהיא אינה מטפלת במבניים של בית הספר הריאלי, ליאו-בק, או בתי הספר של הכנסייה.

למותר לציין כי חלק גדול מתלמידי בית הספר כלל אינם תושבי העיר ודרישתה של העמותה מהנהלת העיר להשתמש במשאבי תושבי חיפה בכדי לתת להם מענה הינה תמוהה. החלטת ההורים להשבית את הלימודים הינה על אחריותם וללא כל קשר לזרם החינוך היא פוגעת אך ורק בילדים. נשמח להיפגש עם הורי התלמידים החיפאים בכל עת ובמידה ויבקשו לשלב את ילדיהם בבתי הספר של החינוך הממלכתי נפעל להוציא זאת אל הפועל.