מעבר לאתר המותאם

"הנוסעים בירושלים שבויים בידי סיטיפס וכשלונות משרד התחבורה"

שלום בידרמן 4 Comment on "הנוסעים בירושלים שבויים בידי סיטיפס וכשלונות משרד התחבורה"

מקלב: "קל להתגולל על חברת סיטי פס, אבל חשוב להדגיש כי האחריות הישירה לנושאים אלו הינה של משרד התחבורה ומשכך אינו יכול להתחמק מאחריותו הישירה • אפילו שטרות מעל 20 ש"ח לא מתקבלים שם

במהלך הדיון הציג ח"כ מקלב את תשובתו של שר התחבורה לח"כ הרב משה גפני מלפני שנה שבו התחייב משרד התחבורה לעדכן את הערך צבור של הרכבת כבר בתחילת שנת 2016 מה שלא נעשה בפועל

"הנוסעים בירושלים שבויים בידי הרכבת הקלה, ישנה חשדנות של פקחי החברה כלפי הנוסעים, ואין ספק שהתלונות המגיעות מציבור הנוסעים חורגות מפרופורציות של גופי תחבורה אחרים", כך אמר ח"כ אורי מקלב בדיון פגרה שקיימה וועדת הכלכלה של הכנסת על התנהלות משרד התחבורה וחברת סיטיפס בהפעלת מערך ההסעים של הרכבת הקלה בירושלים.

ח"כ מקלב הוסיף בדבריו כי "אמנם אנו רואים שאמנם חברת סיטי פס שוקדת על שיפור התנהלותה, יחד עם זאת המצב הנוכחי שחברת סיטיפס מפעילה את מערך התחבורה מזה שנים כה רבות ולקויות בסיסיות עדיין קיימות כבעבר, זהו מצב אבסורדי.

חשוב להדגיש הרכבת הקלה הינה כלי תחבורה החדיש בארץ אך המערכות הטכנולוגיות הקיימות מיושנות כך שאפילו שטרות מעל 20 ש"ח אינן מתקבלות בהם, והסינכרון המתבקש בין החברות התחבורה הפועלות בירושלים אינו קיים ומשכך תיקוף בערך צבור אינו קיים כלל ברכבת הקלה.

ח"כ מקלב הוסיף בדבריו "קל להתגולל על חברת סיטי פס, אבל חשוב להדגיש כי האחריות הישירה לנושאים אלו הינה של משרד התחבורה ומשכך אינו יכול להתחמק מאחריותו הישירה.

במהלך הדיון הציג ח"כ מקלב את תשובתו של שר התחבורה לח"כ הרב משה גפני מלפני שנה שבו התחייב משרד התחבורה לעדכן את הערך צבור של הרכבת כבר בתחילת שנת 2016 מה שלא נעשה בפועל.

"אנו כעת נמצאים בציר זמן שחברת סיטי פס מבקשת את הארכת רישיונה להמשך זיכיון ההפעלה ולהנחת קווים נוספים, אנו דורשים ממשרד התחבורה טרם קבלת החלטות בנושא, לקבל לוח זמנים מפורט לשיפור של כלל הליקויים שהועלו בדיון". אני עומד על כך שהנוסעים בירושלים לא ימשיכו להיות שבויים בידי חברת סיטיפס וכשלונותיו של משרד התחבורה.

בתגובה לאמירת נציגי סיטיפס שהציבור רשאי לפנות לוועדת ערר על קבלת הקנסות מפקחי החברה, חשף ח"כ מקלב כי חברת סיטיפס פנתה לבית המשפט בתואנה לחוסר סמכותה של ועדת הערר בקבלת ערעור של נוסעים במקרים מסוימים אשר קיבלו קנסות מפקחי החברה.

בסיום הדיון קבע יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל דיון נוסף בעוד כחודש לקבלת תשובות ברורות ממשרד התחבורה ומיתר הגורמים האמונים על הפעלת הרכבת הקלה בירושלים.



4 תגובות

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

מיין תגובות
  1. 4

    החברה המגעילה הזו עושה את הכסף מהקנסות

  2. 3

    גועל של חברה וגועל של שירות כל נוסע חשוד

  3. 1

    הגיע הזמן שיטפלו בנושא של סיטיפס!! הפקחים צועקים ומשפילים נוסעים בקביעות על שיכחה של תיקוף או טעות כזו או אחרת.. ממש סיוט לנסוע שם!! אולי שאנשים יתחילו להעלות סרטונים של הצרחות של הפקחים על נוסעים שבתום לב לא שילמו (לעיתים עמדו ממש לפני תיקוף כשהפקח 'נפל' עליהם לפתע והם עלו רק לפני חצי דקה לרכבת). ממש שערוריה מה שקורה שם! והחברה עוד מגבה את הפקחים ומורה להם באופן ברור לנהוג בצורה מרושעת כזאת, וגובה קנסות חסרי פרופורציות לחלוטין. שלא לדבר על הרב-קו המעצבן שמסורבל ומעצבן להתנהל איתו ועשרות שקלים הולכים לפח בלא יודעין של הנוסעים שממלאים את הכרטיס ולא יודעים מה יש שם ומה אין.. בקיצור חגיגה על חשבון הציבור!! גם גוזלים את הציבור עם "רב קו" גרוע ולא יעיל, וגם גובים קנסות מטורפים על עיכוב של דקה בתשלום. שיחשפו לציבור את הרווח שלהם מקנסות בבקשה! לא אתפלא לשמוע שמדובר במליונים שהם מכניסים לכיס "מהצד", לצד כסף על טעינת "רב קו" שלא ינוצל במקרים רבים. מושחתים נמאסתם!!!