- רדיו קול חי - -

כל הפרטים • הנציגים החרדים ייפגשו לדון בדוח המנכ"לים לגיוס

הנציגים החרדים, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש ייפגשו היום (שני) בלשכתו של דרעי, וזאת בכדי לדון בנושא טיוטת דוח המנכ"לים שאמורה לעלות לשולחן הממשלה. הנציגים מתנגדים למספר סעיפים בדוח.

חברי הכנסת החרדים יגיעו היום בצהריים ללשכתו של דרעי בהשתתפות הרב חיים אהרון קופמן – יו"ר ועד הישיבות, כדי לדון בסוגיית טיוטת הצוות הבין – משרדי לקידום עמידה ביעדי הגיוס, המכונה דוח המנכ"לים.

כזכור, חברי הכנסת החרדים נפגשו כבר עם ראש אכ"א חגי טופולנסקי ועם היועמ"ש של משרד הביטחון אחז בן ארי כדי לתקן סעיפים בדוח.

לאתר 'קול חי' נודע כי בין הסעיפים אשר עליהם צפויים חברי הכנסת להתנגד בתוקף: הגברת הפיקוח והאכיפה ל-3 פעמים בשנה ושימוש במאגרי מידע מקסימליים כפי שנכתב בדוח המנכ"לים. והתנגדות להקמת מנהלת חרדים בצה"ל.

כמו"כ, חברי הכנסת הודיעו כי יתנגדו נחרצות לסעיף "הקמת מערך קשר לקהילה החרדית", כאשר בטיוטת דוח המנכ"לים נכתב כי מערך הרכזים יופעל תוך יצירת קשר עם הישיבה ועם בני נוער, ובעצם נותן דריסת רגל בתוככי עולם התורה לאותם מגייסים. כשכמובן החרדים יתנגדו נחרצות גם למעודדי הגיוס הפועלים בישיבות ובציבור החרדי, כאשר לראשונה מודה משרד הביטחון על פעילותם של מעודדי הגיוס בציבור החרדי (עמ' 51 בדוח המנכ"לים).

שני סעיפים נוספים אשר צפויים לעורר את חברי הכנסת לפעולה, "הליך ההכרה בישיבות יתנהל באופן שיעגנו תבחינים משמעותיים לקיומו של מוסד לימוד יציב ומקצועי", כך שבעצם אם החליטו מבקרי האגף הביטחוני-חברתי של משרד הביטחון שהישיבה לא מקצועית לטעמם, יוכלו לשלול לה את ההכרה לאלתר. וכן סוגיית חידוש ההכרה כל 2-5 שנים, דבר אשר צפוי להערים קושי בלתי סביר על הישיבות.