- רדיו קול חי - -

תדהמה: כוכב 'הקול הבא' החליף את שמו מחדד לקליין

בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר, נוהג האחרון לשוחח עם זמרים ויוצרים מוסיקאליים על עיסוקם בימים אלה – ימי "בין המצרים".

היום, שוחח טוקר עם אחד מבוגרי תחרות השירה היהודית "הקול הבא", משה חדד. חדד העפיל לשלב הגמר והתמודד עד לשלבים מתקדמים מאד.

טוקר חשף כי חדד החליט לאחרונה לשנות את שם משפחתו ל"קליין". "על מה ולמה?", שאל טוקר וחדד השיב: "המשפחה שלי היא משפחה של אברכים מכובדת מאשדוד ואחי רצה להתקבל לישיבה ולא רצו. בנוסף, קל היום יותר כשם במה להיות עם שם משפחה כקליין יותר מאשר עם חדד.

"אני מבין את הישיבה שלא רוצים ש'אח של' יהיה בישיבה", אמר חדד והוסיף, "שם המשפחה קליין הגיע משם משפחתה של אשתי גם אני חצי אשכנזי אבל את שם המשפחה לקחתי מאשתי. אגב, כל הדודים מצד האמא התרעמו עלי שלא ביצעתי בתחרות שירים חסידיים אלא רק מזרחיים".

טוקר ציין בחיוך: "אין ספק שתהיה הזמר החסידי שיודע לעשות מאווהלים הכי טוב".

"יותר קל להופיע כזמר חסידי הרבה זמרים שנחשבים מזרחיים לא מקבלים דריסת רגל ברוב הישיבות. אני יכול להבין את זה, רוב האירועים הם חסידיים. אמרגנים שפניתי אליהם אמרו לי "אין לנו מה לעשות עם משה חדד יש לנו מה לעשות עם משה אחר, עם שם אשכנזי. הרבה דברים נעשים היום בלי ברירה. אחרי ששיניתי את שם המשפחה פנו אלי כבר כמה אמרגנים".

"אספר לך אנקדוטה מעניינת שהייתה אתי" הוסיף חדד קליין "בשבע ברכות לבתו של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הופעתי ושרתי שירים חסידיים. בשלב כלשהו חשבתי לעצמי 'שס וזה נשיר קצת מזרחי' רק התחלתי לשיר שיר מזרחי ורצו אלי שלושה אנשים מכמה כיוונים ואמרו לי 'תפסיק את זה עכשיו'. זה קרה אגב יותר מאירוע אחד".

טוקר התעניין האם יש שיר חדש בדרך וקליין אמר: "בע"ה יצא בקרוב שיר חדש. סינגל חסידי שהושקע בו עשרות אלפי שקלים. משהו מיוחד."

השיחה המשעשעת ומרתקת הזו נגרמה, איך לא, כמנהג טוקר בימים אלו. משה קליין התבקש וגם ביצע שיר בספונטניות בשידור חי ולא אכזב את טוקר שרצה שיר מזרחי. "נחמוני נחמוני" הוא זימר בצורה מעוררת השתאות ומלאת סלסולים כיאה ל"קליין" אמיתי.

/wp-content/uploads/2016/08/חדד-טוקר.mp3 [1]