- רדיו קול חי - -

התיעוד המסעיר • ערבי הוכה נמרצות לאחר שגנב ממכולת בכפר חב"ד

הסיפור הבא מסעיר את הרשתות החברתיות, ומעורר דיונים אמוציונאליים ולוהטים. סרטון בו נראה יהודי חרדי מכה גנב ערבי, מצליח לגעת בדיוק בנקודות הרגישות בקו התפר של תפיסות העולם, האמונות והמוסר.

הכל החל כשצעיר ערבי נכנס השבוע לחנות מכולת בכפר חב"ד. לטענת הנוכחים, הצעיר לא שילם על מוצרים שלקח, ובתגובה, אחד המנהלים סטר על פניו פעם אחר פעם בעצמה, עד שהלה ברח.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ממצלמות האבטחה של החנות, נצפה הצעיר אורז את קניותיו בקופה, כשאחד מאנשי החנות "מקריין" את הסרטון עם הסברים על הגניבה.

כך גם – הוא מסביר בלהט את גבורת המנהל שמזהה את הנחשד כגנב, וסוטר על פניו פעמיים. ואם זה לא מספיק, מגיעה הסטירה השלישית והעצמתית ביותר, שהכריעה את הצעיר שתפס את רגליו וברח מהמקום, וכל זה מתועד ומופץ לקול הלעג והבוז מאיש החנות שעל המצלמות.

"בושה איך עושים דבר כזה לבן אדם", כתב אחד הגולשים, "גם אם הוא גנב, יש דרך לקרוא למשטרה – ללכת באלימות שעל גבול הסדיסטיות ולהכות אותו זו התנהגות של בני אדם? איבדנו כל צלם אנוש?!", תהה.

מאידך, רבים היו המצדדים באקט האלים, לא מעט בשל מוצאו של הצעיר, והצורך למגר תופעות כאלו. "מה נהפכתם לעיתון 'הארץ', הוא בטח לא חוקי, וזה בדיוק מה שמגיע לו", אחת התגובות.

ומה דעתכם?