מרגש • צלחת של מרק מעורבב בדמעות אמא של יפתח

    "ואז בחופשת פסח אחת", ממשיכה רחל לספר, "הפירכוסים של יפתח לא פסקו. רצינו לשלוח אותו למחנה של 'רפואה וישועה', שם חיכה לו חבר אמיתי, כזה שלא מפחד לשמור עליו. חבר שדואג לו באמת ואוהב אותו אהבת נפש. הייתי בדילמה רצינית. מצד אחד, יפתח במצב רע - לא אוכל ולא שותה. מן הצד השני, החבר במחנה לא מרפה
    עמית דניאל 2 Comment on מרגש • צלחת של מרק מעורבב בדמעות אמא של יפתח

    אף אחד לא הכין את רחל לתרחיש הבלהות הזה, מצב בו מצאה את עצמה מתמודדת עם מצב קשה מנשוא שילווה אותה כהורה כל החיים • "הקב"ה הביא לנו ניסיון ואנו צריכים להתמודד" • ואיך כולנו קשורים?

    "ואז בחופשת פסח אחת", ממשיכה רחל לספר, "הפירכוסים של יפתח לא פסקו. רצינו לשלוח אותו למחנה של 'רפואה וישועה', שם חיכה לו חבר אמיתי, כזה שלא מפחד לשמור עליו. חבר שדואג לו באמת ואוהב אותו אהבת נפש. הייתי בדילמה רצינית. מצד אחד, יפתח במצב רע - לא אוכל ולא שותה. מן הצד השני, החבר במחנה לא מרפה
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אף אחד לא הכין את רחל לתרחיש הבלהות הזה, מצב בו מצאה את עצמה מתמודדת עם מצב קשה מנשוא שילווה אותה כהורה כל החיים.

    יפתח נולד ילד בריא ומקסים שהתפתח מצוין. בגיל 5 חודשים ליפתח החלו פרכוסים. סיטואציה מזעזעת שמעוותת את הילד ומותירה אותו חסר ישע ואת ההורים, הצוות הרפואי והסביבה חסרי אונים.

    רחל מספרת בקול חנוק: "הפרכוסים הנוראיים הללו הותירו את יפתח שלנו, הילד המושלם והבריא, עם פיגור ב100%".

    משפחתו של יפתח מנסה להתרגל למציאות חדשה וכואבת. מציאות שגדולי הסופרים ו'מביני נפש האדם' לא יכולים להבין. פתאום עולים מושגים חדשים ולא מוכרים: זריקות, תרופות, מומחים, מוסדות מיוחדים… החיים נחלקים לשניים. החיים שלפני התפרצות המחלה והחיים שאחרי.

    רחל ממשיכה בכאב: "קשה לנו בעיקר עם הבדידות. יפתח הוא ילד מיוחד, לא קל בכלל להתמודד איתו. בכל פעם שאנחנו צריכים לצאת, להמשיך ולהתנהל בחיינו: אירועים, חתונות ואפילו קניות בסיסיות, נוצרת בעיה – מי ישמור על יפתח? ילד חריג דורש את הלוגיסטיקה סביבו. את ההתנהלות הנכונה. לדעת לא להיכנס ללחץ בשום מצב ולהמשיך להתמודד בגבורה, גם אם הלב שותת דם. פשוט לנשוך שפתיים ולהמשיך. להבין כי הקב"ה הביא לנו ניסיון ואנו צריכים להתמודד."

    הבדידות, כפי שמעידה רחל, היא החלק הכואב ביותר לילדים הללו. לא טוב היות האדם לבדו. ההרגשה להיות דחוי מחברה, לחוש שאף אחד לא אוהב אותך ולא מעוניין בחברתך, היא הרגשה כואבת.

    "ואז בחופשת פסח אחת", ממשיכה רחל לספר, "הפירכוסים של יפתח לא פסקו. רצינו לשלוח אותו למחנה של 'רפואה וישועה', שם חיכה לו חבר אמיתי, כזה שלא מפחד לשמור עליו. חבר שדואג לו באמת ואוהב אותו אהבת נפש. הייתי בדילמה רצינית. מצד אחד, יפתח במצב רע – לא אוכל ולא שותה. מן הצד השני, החבר במחנה לא מרפה"

    לא קל לשחרר ילד במצבו של יפתח למחנה. הוא צריך את העזרה הרפואית שלו ואת שימת הלב הקפדנית. אבל מה לא עושים בשביל חברים: "הלבשתי את יפתח, הכנסתי אותו לאוטו לנסיעה של רבע שעה מבני ברק לרעננה, ושמנו אותו בלב כבד במחנה. לאחר פחות משעה, החבר המדהים של יפתח מתקשר ומספר -יפתח אכל כבר 2 צלחות מרק, האם אני יכול לתת לו צלחת שלישית?- אף אחד לא יבין את תחושת הלב הגואה שלי באותם הרגעים. מיררתי בבכי ומסרתי לו את תודתי בקול חנוק. מלאך."

    לחברים יש כוח שלא יסולא בפז. חברים אמתיים, חפים מכבוד ואגו. חברים שכולם נתינה עצמית, טוטאלית, חברים שלא מצפים לדבר בתמורה.

    ארגון 'רפואה וישועה' מפעיל נופשונים ומלוניות לילדים מיוחדים, שאף אחד אחר לא מוכן לשמור עליהם, מטעמי פחד טבעי ומחוסר ידע בהתמודדות עמם. הארגון פועל כל השנה ודווקא בזמנים הקשים ביותר – ערבי שבת, שבתות, חופשות וחגי ישראל. הילדים יוצאים למפגשים קצרים וארוכים ולמחנות נופש, מיוחדים בהם עושים הכל בכדי שהילדים לא ירגישו בדידות, וההורים יזכו למעט חופש וזמן להקדשת תשומת לב לכל ילדי המשפחה.

    הפרויקט 'חבר אחד בעולם' הוא פרויקט ענק ועצום בחשיבותו, שנועד להפוך עוד ילדים מיוחדים לילדים מאושרים ורצויים.

    היום, יום חמישי, כ"ט בתמוז, מסתיימת המכירה הסינית של 'רפואה וישועה' למען הילדים והמשפחות. התקשרו עכשיו לטלפון: 1-800-800-680 תשמחו עוד ילד מיוחד ותקלו על משפחתו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אשריכם אברכים יקרים ששם שמים מתקדש על ידיכם….!!!!!!

    2. 1

      למרות שקשה לי לפרגן, הקמפיין של אותנטי היה באמת מוצלח.
      (כבוד הפרסומאי שליט"א)