פוטין ונתניהו יחסמו את אובמה אם יתמודד למזכ"ל האו"ם

    אחד מכלי התקשורת בארה"ב תהה האם יש קשר בין הדיווח על האפשרות להתמודדותו של אובמה למזכ"לות האו"ם, לבין הצו הנשיאותי שנחתם בחודש מאי, בפעם הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב, במסגרתו ארה"ב מאשרת שימוש בכוח האו"ם כדי להגן על אזרחים במקרה של סכסוך מזויין. אולי כהכנה להתמודדותו על התפקיד
    איתי גדסי 2 Comment on פוטין ונתניהו יחסמו את אובמה אם יתמודד למזכ"ל האו"ם

    בתחילת השנה דיווח כי נשיא ארה"ב מתכנן להתמודד על תפקיד מזכ"ל האו"ם עם סיום כהונתו בבית הלבן • ל"קול חי" נודע ממקור מדיני בכיר כי נתניהו לא זנח את המלחמה באובמה, ופועל לסכל את מינויו

    אחד מכלי התקשורת בארה"ב תהה האם יש קשר בין הדיווח על האפשרות להתמודדותו של אובמה למזכ"לות האו"ם, לבין הצו הנשיאותי שנחתם בחודש מאי, בפעם הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב, במסגרתו ארה"ב מאשרת שימוש בכוח האו"ם כדי להגן על אזרחים במקרה של סכסוך מזויין. אולי כהכנה להתמודדותו על התפקיד
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתחילת השנה דיווח העיתון הכוויתי "אל ג'רידה" כי נשיא ארה"ב ברק אובמה מתכנן להתמודד על תפקיד מזכ"ל האו"ם עם סיום כהונתו בבית הלבן. המזכ"ל הנוכחי באן קי מון יסיים את תפקידו ב-31 בדצמבר, 21 יום לפני תום כהונתו של אובמה כנשיא.

    באל ג'רידה ציינו כי אובמה קיים התייעצויות בעניין עם אישים בארה"ב ובהם מנהיגים במפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית, ואישים יהודיים.

    עוד נטען בדיווח שראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לסכל את המהלך ואף אמר למקורביו כי "לישראל הספיקו שמונה שנים בהם אובמה דחק את ישראל לשולים. אז עכשיו בתפקידו החדש הוא יגרום לנו נזקים בפורומים הבין לאומיים?".

    ל"קול חי" נודע ממקור מדיני בכיר כי נתניהו לא זנח את המלחמה באובמה, ופועל לסכל את מינויו למרות שעד כה מדובר רק בשמועה שפורסמה בעיתון הכוויתי, אך לא אושרה על ידי גורמים רשמיים.

    המקור המדיני מדווח כי בנסיעתו האחרונה לרוסיה, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא, ושכנע את פוטין להשתמש בזכות הווטו שלו במידה ואובמה יתמודד לתפקיד, שכן למעצמות האו"ם ישנה זכות ווטו על זהות המזכ"ל, ובפרט שהמזכ"ל הבא על פי הסבב יהיה ממזרח אירופה.

    לא ידוע אם פוטין השיב לנתניהו בחיוב, אך ניתן להעריך שהדם הרע והמתיחות התמידית בין נשיא רוסיה פוטין לנשיא ארה"ב אובמה, יגרמו לו להפעיל את זכות הווטו.

    נציין כי ב"אל-ג'רידה" צוטט מקור המקורב לנתניהו שלא הכחיש כי הוא מתכוון לפעול לסיכול בחירתו של אובמה למזכ”ל האו”ם. לדברי המקור, "ישראל לא תאפשר זאת ותעשה כל הנדרש – "בחשאי או בגלוי" – כדי למנוע ממנו לתפוס את התפקיד הבכיר בארגון הבינלאומי".

    בלשכת ראש הממשלה לא הכחישו את הדיווח. אך מסרו כי אינם מתייחסים לתוכן פגישותיו עם מנהיגים. "הפגישה עסקה בסוגיות אזוריות".

    למרות שהסיכויים להתמודדות אובמה על התפקיד קלושים, שכן במסורת הקבועה נציגי חמש המעצמות לא מתמודדים על התפקיד, אך אם זה יקרה יש סיכוי שנראה את ג'ו ביידן – סגנו של אובמה מכהן כנשיא למשך 21 יום.

    אחד מכלי התקשורת בארה"ב תהה האם יש קשר בין הדיווח על האפשרות להתמודדותו של אובמה למזכ"לות האו"ם, לבין הצו הנשיאותי שנחתם בחודש מאי, בפעם הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב, במסגרתו ארה"ב מאשרת שימוש בכוח האו"ם כדי להגן על אזרחים במקרה של סכסוך מזויין. אולי כהכנה להתמודדותו על התפקיד.

    נציין כי שמועה נוספת שהתרוצצה בחודשים האחרונים היא על התמודדותה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. אך גם זו לא אושרה.

    ה'טיים' מפרסם כי בין השמות המובילים בהתמודדות לתפקיד אירינה בוקובה, שכיהנה כמזכ"ל אונסק"ו, הלן קלארק, ראשת ממשלת ניו זילנד לשעבר, נטליה סנגור-גרמן, שרת החוץ של מולדובה. איגור לוקסיץ' שכיהן כשר החוץ של מונטנגרו והוא אחד המתמודדים הצעירים במירוץ (39). נשיא סלובניה לשעבר אשר שימש גם כשגריר דנילו טורק, ועוד.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נשמע קישקוש אבל הלואי וזה נכון

    2. 1

      אחלה בלוק נתנו לו