שקד נגד ראש הממשלה: "אין לנו במדינה שר חוץ"

    היא הוסיפה והבהירה כי גם במקרה והחקירה תתרחב ותעסוק גם בהתנהלותו של ראש הממשלה עצמו, לדעתה אין עליו להשעות עצמו או להתפטר. "יש חוק בנושא ויש גם פסיקה שמרחיבה את החוק", אמרה. "רק כאשר יש כתב אישום נגד שר הוא צריך להתפטר. יש חוק מסודר וכך צריך לפעול". שקד הוסיפה כי יש להיזהר שמא חקירות שכאלו יהפכו לניסיונות חיסול פוליטיים
    admin2 1 Comment on שקד נגד ראש הממשלה: "אין לנו במדינה שר חוץ"

    עוד מדבריה של איילת שקד: על יו"ר מפלגתה בנט: "אמר אמת בנוגע לדיוני המנהרות" • על הבדיקה נגד ראש הממשלה נתניהו: "יש להיזהר מפני האפשרות שחקירות כאלה יהפכו לניסיונות חיסול פוליטיים" • את הדברים אמרה בראיון ל"פגוש את העיתונות"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    היא הוסיפה והבהירה כי גם במקרה והחקירה תתרחב ותעסוק גם בהתנהלותו של ראש הממשלה עצמו, לדעתה אין עליו להשעות עצמו או להתפטר. "יש חוק בנושא ויש גם פסיקה שמרחיבה את החוק", אמרה. "רק כאשר יש כתב אישום נגד שר הוא צריך להתפטר. יש חוק מסודר וכך צריך לפעול". שקד הוסיפה כי יש להיזהר שמא חקירות שכאלו יהפכו לניסיונות חיסול פוליטיים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת המשפטים איילת שקד התראיינה ל"פגוש את העיתונות" לקראת סיכום מושב הכנסת ודיברה בין השאר על הקרבות בין חברי הקבינט במבצע "צוק איתן. לטענתה ראש מפלגתה בנט דבר אמת כשהצהיר כי לא נערכו דיוני עומק בנושא המנהרות. שקד התייחסה במהלך הראיון גם לשערת השידור הציבורי, וחקירתו של ראש הסגל של נתניהו ארי הרו.

    "לא הייתי חברה בקבינט הקודם, אבל הקבינט הזה מנהל דיונים על נושא המנהרות", טענה שרת המשפטים כשנשאלה על העימות בין ראש מפלגתה לבין ראש הממשלה. לדבריה, גם בנט וגם יאיר לפיד טענו כי לא היו דיוני עומק בנושא – ולכן לדעתה בנט אומר אמת. "אני מציעה לחכות לדוח המבקר בנושא ולא להתרכז בהדלפות כאלו ואחרות".

    במהלך הריאיון נשאלה שרת המשפטים גם על החקירה שנפתחה נגד ראש הסגל של ראש הממשלה, וחברה לשעבר, ארי הרו. שקד אמרה כי מהיכרותה איתו מדובר ב"בחור חרוץ, מקסים וערכי". "אני מכירה אותו כהגון וישר, אני לא יודעת כלום על החקירה ואני לא מתעניינת בה – זה לא מסמכותי", טענה.

    היא הוסיפה והבהירה כי גם במקרה והחקירה תתרחב ותעסוק גם בהתנהלותו של ראש הממשלה עצמו, לדעתה אין עליו להשעות עצמו או להתפטר. "יש חוק בנושא ויש גם פסיקה שמרחיבה את החוק", אמרה. "רק כאשר יש כתב אישום נגד שר הוא צריך להתפטר. יש חוק מסודר וכך צריך לפעול". שקד הוסיפה כי יש להיזהר שמא חקירות שכאלו יהפכו לניסיונות חיסול פוליטיים.

    בהמשך דבריה התייחסה השרה לשלל העימותים והמתחים בין הבית היהודי והעומד בראשה, לבין הליכוד ונתניהו, ובהם גם הניסיון לדחות את פתיחת שידורי התאגיד בשנה וחצי. "זה היה מביא לחיסול השידור הציבורי", טענה השרה. "תקשורת חופשית זו אבן יסוד בדמוקרטיה ונעשה הכול כדי שכך יישאר".

    שקד הוסיפה כי בניגוד לשמועות היא או ראש מפלגתה לא "הכניסו" אף אחד ממקורביהם לתוך התאגיד שבהקמה ויחל לשדר בעוד כחצי שנה. "חשוב שהגוף החדש יהיה מאוזן בין ימין לשמאל, ערבים ויהודים ודתיים וחילונים", הבהירה.

    מרות שהביעה תקווה כי החקירה בעניין מקורבי ראש הממשלה תסתיים בלא כלום, השרה שקד טענה כי לדעתה צריך להיות שר חוץ ושר תקשורת, ועדיף שהתפקידים לא יישארו בידיו של נתניהו. "אני לא מרכיבה את הקואליציה אבל אני חושבת שראוי שיהיה לנו שר חוץ זה תפקיד חשוב מאוד וכך גם שר תקשורת", הסבירה השרה והוסיפה: "נתניהו הוא שמרכיב את הקואליציה ואנחנו יכולים ללכת לבחירות או ללכת עם זה, בינתיים אנחנו מנסים לעשות מה שיותר".

    לאחר דברים אלו מיהרה שרת המשפטים להפריך את השמועות לפיהן היא מעוניינת לעזוב את מפלגתה ולעבור לשורות הליכוד. "זה קשקוש שהפיצו כמה פעילי ליכוד" טענה. "אני ובנט הולכים יחד להגדיל את המפלגה שלנו כמה שיותר".



    1 תגובות

    מיין תגובות