2500 הנבחנים עדיין ממתינים לתוצאות הבחינה לדיינות

    לגבי הטענה שרוצים לדעת את הציון מהר כדי לדעת אם להספיק להיבחן, קבענו שיהיה מועד נוסף בתשרי. אנחנו מתכוונים לעמוד בזמנים
    איתי גדסי No Comments on 2500 הנבחנים עדיין ממתינים לתוצאות הבחינה לדיינות

    הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר קיימה דיון מעקב בנושא עיכוב תוצאות מבחני הסמכה לדיינות • "ציבור הנבחנים צריך לקבל שירות שמתאים לרבנים ודיינים. על המשרד לשירותי דת והרבנות, לתת מענה גם בטלפון"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    לגבי הטענה שרוצים לדעת את הציון מהר כדי לדעת אם להספיק להיבחן, קבענו שיהיה מועד נוסף בתשרי. אנחנו מתכוונים לעמוד בזמנים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר קיימה דיון מעקב בנושא עיכוב תוצאות מבחני הסמכה לדיינות.

    בישיבות הקודמות בוועדה העלו הנבחנים טענות קשות כלפי הרבנות הראשית לגבי אופן בצוע המבחנים, מועדן ואופן פרסום התוצאות לנבחנים. למרות שתי הישיבות שהתקיימו ולמרות ההבטחות שניתנו בישיבות הללו, לא הרבה השתנה. הנבחנים עדיין ממתינים כ- 3 חודשים לתוצאות המבחנים. מועד ניסן טרם פורסם למרות שהנבחנים היו אמורים לקבל תוצאות תוך 90 יום.

    משה דגן מנכ"ל הרבנות הראשית אמר בדיון: "חברת מרמנת נכנסה לסיפור הזה תוך חודש בצורה טובה אבל היא לא אחראית על כל המערך. מהשלב שהבחינות מועברות אלינו זה נעשה באמצעות החברה. לגבי התלונות על הציונים: כמערכת ממשלתית אנחנו מחיובים לכמה היבטים ולכן נושא הבודקים קצת התעכב אבל עדיין אנחנו עומדים בזמנים למרות שהייתה בעיה עם ההסכמים מול הבודקים.

    "יש היום ציונים של 2000 נבחנים מתוכם 1900 נמצאים כבר באזורים האישיים של הנבחנים והנבחנים יכולים לראות את התוצאה. זה מתוך 2500.

    "מבחינתנו ההליך צריך להיות בצורה הכי אחראית. כשראיתי שניתן לקבל ציונים בטלפון בלי קוד ביקשתי להפסיק את זה. ביקשתי להוריד גם את הפרסום לצד תעודת הזהות וביקשתי להחליף את זה שהם יפורסמו ליד הקוד האישי.

    לגבי הטענה שרוצים לדעת את הציון מהר כדי לדעת אם להספיק להיבחן, קבענו שיהיה מועד נוסף בתשרי. אנחנו מתכוונים לעמוד בזמנים.

    לגבי ערעורים: כל בחינה עוברת שתי בדיקות. אם הפער גדול יותר מ20 נקודות מחזירים לבודקים לבדוק איך זה קרה. הבעיה היא בעיקר כשבודק אחד נתן ציון נכשל ובודק אחר נתן ציון עובר. אני לא רוצה להתחייב על תאריך שבו נשלים את כל ה-2500.

    משנה למנכ"ל בחברת מרמנת: האפשרות הטובה ביותר להירשם למבחנים היא באינטרנט אבל כל האפשרויות פתוחות בפני הנבחנים. אני לא בעד שיהיה מענה טלפוני לנתינת ציונים. צריך לחשוב על מענה אוטומטי, אנחנו נבחן את זה. היום המענה הוא משמונה עד ארבע. אנחנו מפרסמים ציונים תוך חודשיים מיום הבחינה האחרון. אנחנו מפרסמים את כל הציונים ביחד.

    בדיון דרש חבר הכנסת ישראל אייכלר שההרשמה למבחנים וקבלת הציונים לרבנות ודיינות, יערכו ללא תלות בשימוש באינטרנט. זהו ענין עקרוני. ציבור הנבחנים צריך לקבל שירות שמתאים לרבנים ודיינים. על המשרד לשירותי דת והרבנות, לתת מענה גם בטלפון, תוך שמירת הפרטיות באמצעות קוד סודי.

    יו"ר הוועדה אייכלר סיכם: אני רוצה לברך את הרבנות הראשית על ההתארגנות. אני הייתי פחות אופטימי עם זאת אני עדיין כואב את ה500 שלא קיבלו את התשובות. נראה לי סביר שיש עוד מועד בתשרי כי המרחק בין אב לתשרי לא כזה גדול. הוועדה מבקשת לאפשר זכות ערעור ולגבות אגרה שלא עולה על 200 שקלים. אנחנו מבקשים להקים מענה טלפוני שאדם יוכל לקבל באמצעותו את הציונים



    0 תגובות