"בת שיש לאביה אייפון, שלא תבוא להתקבל מראש"

    "לא יהיה מצב שמישהו ירצה ללמוד תורה בא"י ומישהו אחר ימנע ממנו את זה. אני לא מכיר את הגיבורים שרוצים לעמוד מול ציבור שרוצה ללמוד תורה. התורה לא תשכח וכל מי שרוצה ילמד תורה"
    דוד לזר 25 Comment on "בת שיש לאביה אייפון, שלא תבוא להתקבל מראש"

    סגן שר החינוך ב'קול חי' • על חוק הליבה: "מוסדות הפטור למדו תמיד לימודי חול" • על האפליה: "בת שיש לאביה אייפון, שלא תבוא להתקבל מראש, אין מקומה בסמינר חרדי. זה פסול בהחלט" • וגם: ההסבר המפתיע לקיום ועידת 'שלומי אמונים' דווקא באוקראינה?

    צילום: Miriam Alster/Flash 90
    "לא יהיה מצב שמישהו ירצה ללמוד תורה בא"י ומישהו אחר ימנע ממנו את זה. אני לא מכיר את הגיבורים שרוצים לעמוד מול ציבור שרוצה ללמוד תורה. התורה לא תשכח וכל מי שרוצה ילמד תורה"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זמן רב שסגן שר החינוך מאיר פרוש לא התראיין בכלי התקשורת, אולם הערב (רביעי) זה קרה. לאחר שבוע סוער בכנסת, שבו המפלגות החרדיות רשמו הצלחה בכל הקשור לחוק הליבה, התראיין פרוש ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי'.

    בראשית דבריו הדגיש פרוש כי החוק שעבר השבוע אינו עוסק דווקא סביב לימודי הליבה אלא סביב 'הגדרת תקצוב מוסדות הפטור', "הרי מוסדות הפטור למדו מקדמא דנא לימודי חול, הרי לומדים חשבון בלי חוק", לדבריו, "רצו לגרור את הנושא לשיח בין חרדים לחילונים לכן פירון הכניס לשם סעיף על אפליה. פירון הגיע והתנה את התקצוב במבחנים, וכיום, משרד החינוך לבד מצהיר כי מה שבג"צ ביקש בשעתו זה רק לגבי הסדרת תקציב ולא לגבי כל מה שפירון רצה", הוסיף.

    על הישגי החרדים אמר פרוש: "אני לא אוהב להשתמש בהישגים שלי, יהדות התורה היו לה השיגים רבים שהיא חשבה שהיא צריכה לתקן, הרי לפיד לא עשה נגד פרוש או נגד הח"כים החרדים אלא נגד כל הציבור החרדי, מצביעי יהדות התורה הם אלו שניצחו השבוע, הם אלו שסבלו ואותם רצו לבזות, אנחנו השליחים של 216 אלף אנשים שהצביעו לנו. כל אחד מאתנו שעושה – פועל מכוח הרבים".

    פרוש נשאל על טענות מנהלי תלמודי התורה, כי הם סובלים רבות בהתנהלות מול משרד החינוך, זאת למרות שסגן השר הוא חרדי: "אין לי אחריות על שום דבר, אין חיה כזו שאומרת שיש סמכויות לסגן שר, השר יכול לאפשר לסגן, יש לי את התפיסה שלי והשר מכיר אותה, והנה כיום בא בנט ואומר אני משנה את רוח המפקד והוא בא לשנות את מה שהיה קודם".

    עוד הוא סיפר כי "במערכת החינוך אני כבר לא מוצא את האנשים שרוצים דווקא לריב, אלא את האנשים שחושבים שהציבור החרדי צריך להיות אחר ושונה", לדבריו, "עיקר הבעיות של המגזר החרדי בתקופת לפיד היו במשרד החינוך, וזה לוקח זמן לתקן. נכון, מנהלי הת"תים מרגישים לא נוח עם הבירוקרטיה, אבל איך אומרים, העיר קראקא לא נבנתה ביום, זה לוקח זמן עד שמגיעים ליעד".

    לדבריו של פרוש: "למרות שאין לי אחריות, יש לי גב לפעול", עוד הוא הדגיש כי "חשוב להוסיף כי – המשרד מוציא לפועל את ההנחיות של האוצר, בעיקר בביקורות, ולמרות שכחלון מאוד נחמד – לשנות מערכות זה קשה מאוד, זה קשה אבל משנים", אמר סגן השר.

    מימרן עקץ את פרוש על העובדה שעיתונאים לא הוזמנו לסקר את ועידת 'שלומי אמונים' שהתקיימה באוקראינה ולא בישראל: "היו צריכים לעבור סף של חברות בכדי להגיע לאוקראינה, אני לא מבקש מהעיתונאים להזדהות, וגם אסור להם להזדהות כי עיתונאי הוא א – פוליטי".

    למה לקיים את הועידה דווקא באוקראינה ולא בארץ הקודש? "ארץ הקודש היא מאוד חביבה עלי, אבל אחרי שעשינו 6 ועדות בארץ, חשבנו שאנשים לא נמצאים תמיד במושבים בוועידה, בלילה הם קופצים הביתה והולכים, אבל אם זה בחו"ל הם נמצאים במקום ולא יוצאים. אני לא יכול לנהל אנשים בארץ", הסביר פרוש במפתיע.

    פרוש נשאל על האפליה במגזר החרדי והצהיר כי "אני מתחייב שאם אמצא מקרה אחד שבת לא התקבלה לסמינר רק בגלל רקע עדתי, ומכל שאר הבחינות הדתיות היא מתאימה – אלחם למענה יותר מהבנות שלי", לדבריו, "אסור שהממסד הממלכתי יהיה מעורב בתהליך קבלת הבנות לסמינרים כי הוא לא מודע לבעיות הערכיות הרבות שיש היום".

    "אין אצלנו אדם שמצדיק אפליה על רקע עדתי, אני מטפל גם בבנות שהן לא מעדות המזרח שלא יתקבלו לסמינרים, אם יש נושא כזה  – אסור שזה יהיה. אולם, יש משפחות חלשות יותר או שהבת שלהן חלשה והיא צריכה התאמה", הוסיף.

    אולם לדבריו של פרוש, "בת שיש לאביה אייפון – שלא תבוא להתקבל מראש, כי אין מקומה בסמינר חרדי. זה פסול בהחלט".

    על חוק הגיוס ועל ההתערבות העתידנית של בג"ץ אמר פרוש: "אנחנו ערוכים ומוכנים למקרה שבג"ץ יחליט להחזיר את חוק הגיוס לכנסת, אני לא מעוניין כעת לעסוק בהיערכות שלנו, ולך תדע, אולי בג"ץ יפתיע, זה קורה".

    "לא יהיה מצב שמישהו ירצה ללמוד תורה בא"י ומישהו אחר ימנע ממנו את זה. אני לא מכיר את הגיבורים שרוצים לעמוד מול ציבור שרוצה ללמוד תורה. התורה לא תשכח וכל מי שרוצה ילמד תורה", הבהיר פרוש לסיום.

    האזינו לראיון המלא:



    25 תגובות

    מיין תגובות
    1. 25

      אני מזועזעת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      הילדה רוצה ללמוד במקום מסויים, והיא לא יכולה כי ל-א-ב-י-ה יש אייפון?????
      הילדה היא הילדה!!!

      1. גם אם רק לאבא שלה יש סמרטפון זה משפיע על כל הבית וטוב שלא מקבלים אותם

        1. זה לא נכון יכול להיות שהילדה מאד צדיקה ולאבא שלה יש סמרטפון בגלל זה היא אמורה לסבול, לא!

          1. אין מצב שלאבא יש סמארטפון לא מסונן והילדה צדיקה אולי אם ההורים גרושים והיא אצל האמא

            1. הלוו!!!
              לפני שאתה אומר משו תברר אותו כמו שצריך!!!! יש מצבים כאלה!!!!!!!!!! שהאבא מחזיק סמארטפון לצורכי עבודתו והוא לא משתמש בזה בבית לעיני הילדים!!!!!!!!!
              קיים דבר כזה!!!!!

              .....
        2. תהילה א:אין לי מה לומר לך חוץ מזה שאת/ה חצופ/ה תתבייש/י לך הילדה לא אשמה כלל וכלללללללללללל

        3. אבא שיש לו פה, לא מקבלים בתו. יכול להיות שמדבר לשון הרע. אב משפחה שהוא מוהל או שוחט לא מקבלים את ילדיו.( בגלל הסכין…) לא האייפון הוא הבעיה כמו שהסכין הוא לא הבעיה.

      2. זה סתם תרוץ לא לקבל ספרדים מזן מסוים כנראה שאצלם המוסכמה לא להחזיק אייפון פחות חזקה
        אבל אם ליטאי מחזיק זה לצורכי פרנסה בהתר רב חסום בדוק וכל מיני תרוצים כדי כן לקבל

    2. 24

      למה לא לקבל ואם זה מסונן גם לא אני לא מבינה

    3. 23

      מזתאמרתתת??? ואם יש לאביה אייפון והיא צדיקה??? איזה חוצפןן!!!!!!

      1. אם אבא שלה מחליט להחזיק אייפון שישלם את המחיר גם על הבת הצדיקה!
        נראה לך אפשר לבדוק מי צדיקה מי לא??
        זה מה שהיא רואה בבית…..!!

        1. מי אמר שאבא שלה מראה לה באייפון שלו?

          1. לא אמרתי שהוא מראה לה,
            אבל זה ההתנהגות והלך הרוח בבית!!

    4. 21

      חני צודקת ביותר אני אוהב את הכינות

    5. 20

      צודק הרב פרוש במאה אחוזים. דבר ראשון, ברגע שמישהו הולך נגד כל הרבנים מכל החוגים כולל הספרדים ובראשם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שזעק על כך בדמעות, אינו יכול לבוא ולדרוש שיכניסו את בתו לסמינר שהולך לאורם של הרבנים. אי אפשר לאחוז החבל בשני צדדיו. גם לעשות מה שרוצים וגם לדרוש סמינר איכותי. זה לא הולך ביחד. או זה או זה. או שאתה קל, או שאתה מחמיר. אין לזה קשר בין ספרדים לאשכנזים.
      מלבד מה שברור, שבת שיש לאביה אייפון, קרוב לוודאי שגם היא משתמשת / רואה בזה, ויש לה מושגים שאין לרוב מוחלט של הבנות האיכותיות, ולמה לתת לה להכניס מושגים זרים בקרב בנותינו??
      אדרבה, האבא רוצה חינוך טוב לבת? תראה דוגמא אישית ותזרוק את האייפון, לעולם לא מאוחר, תמיד אפשר לתקן. אם האבא יזרוק את האייפון זה יהיה צעד ראשון בחינוך של הבת ואחר כך יכול לבוא לדרוש שיכניסו אותה לסמינר טוב.

      1. כדאי לך להרגע הילדה לא יכולה לחנך את הוריה
        ותעשו לי טובה אם אבא שלה היה אשכנזי והיה לו אייפון
        היו מקבלים אותה בלי להתמהמה פשוט אפליות בין הספרדים ואשכנזים וגם הבעיה היא גם אצל הספרדים
        למה בחורה ספרדית רוצה כל כך ללמוד בסמינר אשכנזי אין מספיק סמינרים ספרדים טובים???
        אני ספרדיה ולומדת בסמינר ספרדי וגאה בעדה שלי ואני לא ירים לאשכנזים את האף כי הם צריכים להתחנן שאנחנו הספרדיות נכנס לסמינרים שלהם… תהילה א.

        1. אהבתיייייייייייי צודקת מליונים אחוזזזזזזזזזזז!!!!!!!! לייק

    6. 19

      לא קשור לאיפון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אני מקירה בת שאין להם שוםםםםםם אינטרנט בבית ואבא שלה בן תורה אמיתייייייייי
      ולא קיבלו אותה אך ורק בגלל שהיא ספרדיה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    7. 18

      אולי יש לאב איפון לצורך עבודה אז למה שלא יקבו אותה אבל עם זה לא לצורך פרנסה הרב פרוש צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    8. 17

      למאיר פרוש אין אייפון?

    9. 16

      האמירה שאין לקבל משפחה עם אייפונית היא נכונה וצודקת מאין כמותה וכך הורו גדולי ישראל, אך השאלה היא היכן הדוגמא האישית מפרנסי הציבור, לכל החכ"ים ועוזריהם אין אייפונים???

    10. 15

      על טלביזיה אף פעם לא היה ויכוח שלא מקבלים למוסדות הרי אין ספק שאייפון יותר גרוע מטלביזיה מי שרוצה לחיות בצורה כזו שיחפש חברים שדומים לו וישלח למוסדות מתאימים

    11. 14

      אתם יודעים כמה אשכנזיות שלא מקבלים בגלל אייפון וכדומה ואין להם אפילו את הפרילווגיה לתלות את זה באפליה על רקע עדתי