יעלון: אלאור אזריה לא גיבור כמו שהוא מוצג

    אי קבלת החלטות לא מאפשרת מדיניות. כך בנגב ובגליל שהפך למערב פרוע, אין בה אכיפת חוק. התוכנית להסדרת ההתיישבות הבדואים קיימת. ההחלטה מתעכבת והמצב מאז רק מחמיר
    קובי פינקלר 1 Comment on יעלון: אלאור אזריה לא גיבור כמו שהוא מוצג

    שר הביטחון לשעבר מותח ביקורת חריפה על הממשלה, מחמיא לעצמו, ומציג עמדה נחושה: בעד אחיזה ביטחונית חזקה ולופתת בשטחים, נגד חניקת הרשות הפלסטינית ושלילת האופק מתושביה וממנהיגיה • על פרשת החייל היורה אלאור אזריה: "התחקיר הצבאי העלה שהאירוע לא היה נורמטיבי • בפנים: הנאום

    אי קבלת החלטות לא מאפשרת מדיניות. כך בנגב ובגליל שהפך למערב פרוע, אין בה אכיפת חוק. התוכנית להסדרת ההתיישבות הבדואים קיימת. ההחלטה מתעכבת והמצב מאז רק מחמיר
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון נשא הבוקר דברים במסגרת מפגש עם אגודת הידידים של אוניברסיטת בר-אילן, והתייחס לסוגיות פוליטיות, מדיניות וביטחוניות.

    "כשסיימתי תפקיד רמטכ"ל שאלו אותי מה מדיר שינה מעיניי, אמרתי שהשחיתות. ראיתי אותה ממקומי כשהמדים הגנו עליי. יש תופעה שהיא לא מקרה פה או מקרה שם", פתח יעלון.

    "אומרים שאנשים ישרים לא יכולים להצליח בפוליטיקה, וזה יוצר מעגל שאנשים טובים לא רוצים להיכנס לזה. איזו רמת התבטאויות נמוכה. יש אנשים מצוינים שבאים מתוך תחושת שליחות, אבל המספרים של אלו שהם תפוחים רקובים, מבאישים את הריח עד כדי כך".

    הוא הוסיף: "כשמנהיגות עוסקת בפוליטיקה קטנה, בסכסכנות ופלגנות במקום לאחד – פעם נגד ערבים, נגד מתנחלים, שמאלנים חרדים,  ועכשיו אשכנזים ומזרחיים. מאיפה הביאו לנו את זה? כל הזמן לחפש את הסכסכנות?".

    "גם גורמים שאמורים להוות איזונים ובלמים מותקפים כאליטות שאינן מאפשרות למשול. בתקשורת, בבית המשפט העליון, הדה לגיטימציה שעושים לפקידים בכירים. אנשי מערכת הביטחון וצה"ל מותקפים כשמאלנים בגלל שהם שומרים על שלטון החוק. המטרה היא להחליש את האיזונים והבלמים".

    כאן עבר יעלון לבקר את ממשלת ישראל אותה עזב: "מנהיגות שבטוחה בעצמה לא חוששת מביקורת. צריך להתמודד. תמיד תהיה ביקורת. מנהיגות שבטוחה בעצמה לא חוששת מהשמעת דעות אחרות, לא חוששת מהצלחת שרים ותפקידים שמא יתפסו גובה, מנהיגות לא חוששת מטוקבקים.

    "באופן אישי הלכתי נגד הזרם. תמכתי באוסלו וכשלמדתי את ההסכם אמרתי לממשלה "תתפכחו". עשיתי זאת גם מול שרון בתוכנית ההתנקות. וכשר שחיתי נגד הזרם בנושא שלטון החוק.

    "מנהיגות היא היכולת לקבל החלטות ולא הישרדות פוליטית. אם יש לך חזון ואתה מאמין בו, אז לא רוח מטוקבקים מתלהמים, תקשורת או ציבור כזה או אחר, לא צריכה להזיז אותך מהדרך. הישרדות פוליטית לא מאפשרת להציב חזון חברתי, כלכלי, חינוכי, מדיני כדי להשאיר לילדים ולנכדים שלנו מדינה טובה יותר.

    "אי קבלת החלטות לא מאפשרת מדיניות. כך בנגב ובגליל שהפך למערב פרוע, אין בה אכיפת חוק. התוכנית להסדרת ההתיישבות הבדואים קיימת. ההחלטה מתעכבת והמצב מאז רק מחמיר. זה לא המקרה היחיד של אי קבלת החלטות. אותו הדבר בשכונות הערביות בירושלים, שהופכות לאזור אקס טריטוריאלי. כשלא מקבלים החלטות מחירי הדיור ימשיכו לעלות. האם לא מקבלים החלטות כדי לא לאפשר הצלחה לשר כזה או אחר, כדי שלא ימריא פוליטית? העניינים מתנהלים ולא מנוהלים. הפער בין עשירים לעניים מונצח, מעמד הביניים נפגע, ויש עוול שנגרם לדור הבנים".

    על המצב בשטחי יהודה ושומרון אמר יעלון: "ההנהגה שלהם הייתה יכולה להקים תשתיות טרם קום המדינה, בתקופת השלטון הירדני, וב-22 השנים האחרונות מאז יישום הסכם אוסלו. אבל יש היום שתי ישויות פוליטיות כושלות. חמסטאן, והרשות הפלסטינית. מנהיגי אש"ף מאז אוסלו התחמקו מכל ניסיון להגיע להסדר קבע. היו מוכנים לקבל שטח מבלי לתת דבר.

    "אנחנו ממשיכים להתווכח בינינו. ובכך אנו מזינים את הנראטיב הפלסטיני. כשהם אומרים כיבוש הם מתכוונים לכיבוש משנת 48'. לא 67'. בואו נניח את הוויכוח הזה בצד. לא נתעלם מהסכסוך, אבל לא נשלה את עצמנו שעוד הסכם או נסיגה יביאו לשיפור מצבנו הביטחוני והמדיני.

    "היה ניסיון למו"מ מדיני שנעננו לו למרות שהיו לנו הסתייגויות. מי שסירב זה אבו מאזן. היו הצעות לפגוע בחופש הפעולה הביטחוני שלנו. שכבתי כשר ביטחון על הגדר כדי למנוע זאת. אם היינו מסכימים לזה אז היו יורים רקטות גם למקום הזה בבר אילן.

    "כן, אני נץ ביטחוני. אני מפוכח, מסתכל על הדברים כפי שהם ומנתח אותם. אני לא אומר שלא נעשה דבר, אבל שנסתכל מפוכחים. איני מוותר על חופש פעולה ביו"ש. פיקוח מלא על כל סחורה של מה שנכנס בתחומי ארץ ישראל. לא מוותר על ריבונות ישראלית מלאה בבקעה, בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, בירושלים. דווקא אצלנו בימין יש מנהיגים שמסתפקים בנוכחות צבאית בלבד? לאיפה הגענו?".

    שר הביטחון לשעבר מייחל לראות "רש"פ משגשגת, שתשתף פעולה עם ישראל ונהנית מיתרונותיה. הם תלויים בנו בכלכלה, בתשתיות, הם תלויים בנו בביטחון. אם לא נפעל באופן חופשי כמו הלילה, גם השלטון של הרש"פ לא ישרוד. אם לא נהיה שם תהיה בעיה הומניטרית ובעיה ביטחונית. זה יגרום גם לנפילת הממלכה בירדן.

    "רבים משכנינו הערבים דחקו את הבעיה הפלסטינית למקום נמוך. בהנחה שרובנו לא רוצים לשלוט בהם ואיננו רואים סיכוי לגשר על הפערים בינינו, נכון לקדם את היחסים בילטרלית. יש רעיונות רבים כאלו, כי הם לא יכולים להתקיים בלעדינו.

    "בשביל ליישם את זה לא צריך לדבר על עקירת ערבים ויהודים מביתם. ניתן ליישם את זה בתהליך של מלמטה למעלה. מרכז הכובד הכלכלי שלהם הוא בתל אביב. האלטרנטיבה היא הרת אסון מבחינתם. בזה צריך להשקיע, כי אין פתרון מעבר לפינה. יש אינטרסים משותפים, מקדמים אותם ולא מוליכים את עצמנו שולל בכל מיני רעיונות שנראים מפתים.

    "ביטחון המבוסס על הרתעה לא מבוסס על דברי רהב כמו "לחסל", "למוטט" "חומת מגן 2" וסיכול ממוקד ביו"ש. צריך את זה? אין לנו כוחות ששוהים באופן קבוע בשטח הפלסטיני, אבל כשישי מידע על מחבל – הכוח שלנו שם. אנחנו לא מחכים למה שהיה לפני חומת מגן, מצב של מאות ואלפי מחבלים. ברגע שיש מידע מיד מבצעים את המעצר. לרוב לפני, במקרים מסוימים אחרי לצערנו.

    "אין מצב שבו מתבצע פיגוע ביו"ש ואנחנו לא שם כדי לטפל בזה. וסיסמאות יש. שמעתי גם כאלו תוך כדי גל הטרור, שדעך. "צריך לחנוק אותם כי מגיע להם", ושלא יעבוד אף ערבי בישראל. אלו דברי רהב חסרי אחריות, חסרי ראייה רציונאלית מפוכחת".

    שר הביטחון לשעבר  יעלון נשאל מה עמדתו בנוגע  לתביעת הורי החיילים  אורון שאול והדר גולדין ז"ל שגופותיהן  מוחזקות בעזה ואמר "עמדתי היא ערכית 'אין פודין שבוי יותר מכפי דמיו'  לכן הצבעתי  נגד עסקת שליט.  מרגע שאנחנו  מוכנים לשלם  מחירים מופקעים כנגד  שבויים  או גופות אנחנו  מזמינים את  האירוע הבא . יש לנו  מחויבות  מוסרית למי שאנחנו שולחים לקרב  אבל כשאומרים  בכל מחיר אז  הצד השני  מעלה את המחיר".

     על פרשת החיל שירה במחבל  אלאור אזריה  אמר יעלון  "התחקיר  הצבאי העלה  שהאירוע  לא היה נורמטיבי, שהוא לא  חייל גיבור כמו שמנסים להציג. משם זה  עבר להליך  הפלילי . לא  דיברתי עד היום עם הפצ"ר בנושא  ולא עליתי  לבית משפט בראש כנופיות כדי להפעיל לחצים. כשמצאתי את עצמי  בכנסת מול  התקפה פרועה על הרמטכ"ל אמרתי מה שאמרתי, לא אפקיר  את הרמטכ"ל.  היה קמפיין שלם שמומן כדי לערער את הערכים שלנו  ואת החוק אך ההחלטות החשובות  היו של  מפקדים  שלא התבלבלו ולא  נכנעו  לטוקבקים  או לניסיונות  פוליטיים  ואחרים".

    בליכוד הגיבו בגיחוך לדבריו של יעלון: מדובר באותו בוגי שאמר בהפרש של חודשים ספורים ש"איראן היא דאגה קיומית לישראל", וכשהועבר ממנו תיק הביטחון שינה את גרסתו וטען שאין דאגה קיומית לישראל. בוגי יהיה מוכן לומר היום כל דבר כדי שמישהו יזכור שהוא קיים. לא נתפלא אם בשבוע הבא בוגי יספר שנתניהו קיבל את תכנית אוגנדה ורק בזכותו נשארנו בישראל, רק בשביל לגרד עוד כותרת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בוגי עזוב אותך בפוליטיקה כבר נכשלת סע לחו"ל ותמסור הרצאות על ישראל תעשה מזה לפחות כסף….