מוזס: מתנגד להטלת מס רכוש על משכירי דירות

    "המס אמור להניב כחצי מיליארד שקל בשנה. תארו לעצמכם, היום כל הקרקעות הולכות ל"מחיר למשתכן", ואם יש עוד מישהו שיש לו מגרשים זמינים לבניה, הולכים להשית עליהם מס רכוש ולעשות עוד חצי מיליארד שקל לקופת האוצר"
    איתי גדסי 5 Comment on מוזס: מתנגד להטלת מס רכוש על משכירי דירות

    יו"ר הסיעה ח"כ הרב מוזס: יש להתנגד נחרצות לתכנית האוצר להטלת מס רכוש על קרקעות פרטיות ועל משכירי דירות מרובות" ● "אלו רעיונות הזויים שיגררו בהכרח עליית מחירי דירות"

    מוזס ואייכלר צילום: דוברות הכנסת
    "המס אמור להניב כחצי מיליארד שקל בשנה. תארו לעצמכם, היום כל הקרקעות הולכות ל"מחיר למשתכן", ואם יש עוד מישהו שיש לו מגרשים זמינים לבניה, הולכים להשית עליהם מס רכוש ולעשות עוד חצי מיליארד שקל לקופת האוצר"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מוזס התייחס במליאת הכנסת להצעה של שר האוצר כחלון להטיל מס רכוש על משכירי דירות מרובות ובעלי קרקעות פרטיות: "משרד האוצר מצא דרך "מקורית" להתמודד עם מצוקת הדיור: הטלת מס רכוש על קרקעות בבעלות חברות הזמינות לבנייה, והטלת מס של עד עשרות אלפי שקלים בשנה על בעלי דירות מרובות. זה כמו להוסיף שמן למדורה"

    לדבריו של מוזס: האוצר מציג את התכניות תוך דגש על הסכומים הנכבדים שמס זה יניב לקופת המדינה, אך שוכח בדרך את המטרה העיקרית העומדת עתה לפתחנו: הוזלת מחירי הדיור, ופעולותיו יגרמו בדיוק את ההיפך. "המס אמור להניב כחצי מיליארד שקל בשנה. תארו לעצמכם, היום כל הקרקעות הולכות ל"מחיר למשתכן", ואם יש עוד מישהו שיש לו מגרשים זמינים לבניה, הולכים להשית עליהם מס רכוש ולעשות עוד חצי מיליארד שקל לקופת האוצר. בסופו של דבר, מה יקרה? בעלי המגרשים, שהם בעלי ההון, יגלגלו את מחיר הדירה – על מי? על הצרכן, זה שלא זכה ב"מחיר למשתכן" וירצה להשיג דירה. זה יביא לתוצאה הפוכה לחלוטין ממה שאנחנו רוצים. זה רק ייקר את מחירי הדירות!"

    "גם הטלת מס של עד עשרות אלפי שקלים בשנה על בעלי דירות מרובות. פוגעת במישרין בציבור מחוסרי הדיור. מי שיש לו שלוש דירות, ישלם תוספת מס בשנה – 10,000; ובעל ארבע דירות – 22,000; וחמש דירות – 37,000 שקל; כל דירה נוספת – 15,000 שקל. נשאלת השאלה, למעלה מ-600,000 איש במדינת ישראל לא זכו לקרת גג משלהם והם גרים בדירות שכורות. מה יקרה אם יטילו מס? הרי בעלי הדירות האלה, שיש להם שתיים, שלוש, ארבע, חמש דירות, שוב יגלגלו את המס הזה – על מי? על שוכר הדירה, ואז יצא שכרנו בהפסדנו. על זה כבר נאמר: רוצה לברך ונמצא מקלל, והחכם – עיניו בראשו".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אני מאד מקווה שהחכי"ם החרדים לא יתנו לזה לעבור

    2. 4

      לא חוק נחמד אבל לא בטוח שהוא לא יעזור…
      סוף סוף אנשים ימכרו דירות , ולגבי הטענה של גלגול ההוצאות על השוכרים – זו הרי טענה מגוחכת כי הרי בעלי הדירות האלו הם פחות מעשר אחוז מכלל המשכירים וממילא הם לא יכול רק הם לבדם להעלות מחיר…

      1. זה לא פיתרון אפשר להוציא פרויקטים לציבור החרדי בלי לחפש רעיונות מוזרים לאנשים שרוצים קצת לחיות בכבוד

    3. 3

      רעיון מצוין אבל צריך את כסף המיסים האלו להפנות לסבסוד רכישת דירה לזוגות צעירים

    4. 2

      מישהו יודע כמה דירות יש למוזס