האופוזיציה איימה להחרים את הכנסת, והקואליציה נכנעה

    הודעתה מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שהקואליציה תתנגד היום במליאה לכל הצעות החוק של האופוזיציה
    איתי גדסי No Comments on האופוזיציה איימה להחרים את הכנסת, והקואליציה נכנעה

    זה התחיל מעימות גפני עם נציגי האופוזיציה בועדת הכספים, המשיך בהודעת יו"ר הקואליציה ביטן על החרמת כל חוקי האופוזיציה, וממשיך בהודעה על החרמת הדיונים במליאה • אדלשטין: "לא יישאר הרבה מהמוסד הזה"

    מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
    הודעתה מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שהקואליציה תתנגד היום במליאה לכל הצעות החוק של האופוזיציה
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה ח״כ מרב מיכאלי פנתה הבוקר ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בשם סיעות האופוזיציה והודיעה כי האופוזיציה תחרים את המליאה עד שהקואליציה תחזור בה מההחלטה הבריונית השערורייתית. אני קוראת לך להתערב לאלתר ולמצוא פתרון מיידי למצב.

    בעקבות כך, הכנסה ישיבה בהולה בלשכת היו״ר בה השתתפו מיכאלי, ביטן, שלח ואחמד טיבי הגיעו המשתתפים להסכמה. היו״ר אדלשטיין אמר כי ״לא נגיע להצבעות על תקציב אם זה המצב יימשך. בסוף כולם יוצאים ניזוקים. אני מציע שכולם יפסיקו להתבצר ונחזור לפעילות פרלמנטרית״. לפיכך, האופוזיציה תחזור למליאה ודיוני התקציב ימשיכו בוועדה

    הכל החל כאשר מוקדם יותר היום הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שהקואליציה תתנגד היום במליאה לכל הצעות החוק של האופוזיציה, בהם הצעות חוק שקיבלו את תמיכת ועדת שרים לחקיקה, בשל "התנהלות נציגי הסיעות בוועדת הכספים אמש". ח"כ ביטן חזר על הדברים בוועדת הכנסת הבוקר, והוסיף שהוא מתנגד שיעלו הצעות חוק של האופוזיציה בקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא במליאה.

    ח"כ מיכאלי כתבה במכתבה לאדלשטיין כי "יצוין ש"התנהגות האופוזיציה" אליה התייחס יו"ר הקואליציה היתה פיליבסטר והעלאת הסתייגות בהתנגדות לחוק לא-חוקתי של תקציב דו-שנתי, כלי בסיסי של האופוזיציה בעבודת הכנסת. לדידנו, מדובר בשבירת כל מוסכמה בהתנהלות פרלמנטרית סבירה.

    יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין התייחס במליאת הכנסת להחלטת האופוזיציה להחרים את דיוני המליאה ואמר: "אני כל הבוקר מקבל כאן הודעות משמעת וכל מיני צעדים שהקואליציה מתכוונת לנקוט, ועכשיו ההודעה הזו של האופוזיציה. זו לא הדרך לקיים את הפרלמנט. מי שרוצה יש ועדת הסכמות כל יום שני, שם מדברים, לא תמיד מסכימים. יש מספיק תרגילים פרלמנטרים שאפשר לעשות והרבה דרכים שהתקנון מאפשר. אם נגיע פה לצעדי ענישה וחרמות משני הצדדים, לא יישאר הרבה מהמוסד הזה ולא מהמליאה ובסוף כולם ניזוקים, גם חברי הכנסת וגם הציבור בישראל".



    0 תגובות