ביתר: אי אפשר לאכוף חוק שלא באמצעות ועדת הרבנים

    ב"ה משרד החינוך השכיל להבין שהוא לא יוכל לממש וליישם את החוק בערים חרדיות, שלא באמצעות ועדת הרבנים
    ישראל פריי 1 Comment on ביתר: אי אפשר לאכוף חוק שלא באמצעות ועדת הרבנים

    כשמוטי לביא שאל את ראש עיריית ביתר האם הוא מפעיל סנקציות נגד מוסדות המסרבים לקבל בנות, טען רובינשטיין שהעיסוק בנושא מזיק • הודה: "לא כל מנהלי המוסדות הם טלית שכולה תכלת, לא בא לטייח" • וגם: קריספל נותן מספר טלפון בשידור

    מוסד חינוכי • אילוסטרציה
    ב"ה משרד החינוך השכיל להבין שהוא לא יוכל לממש וליישם את החוק בערים חרדיות, שלא באמצעות ועדת הרבנים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאיר רובינשטיין לא שש לענות על שאלותיו של מוטי לביא הבוקר. העיסוק בסוגיה הבוערת של שיבוץ בנות בבתי ספר ובסמינרים, מלווה באמוציות, טענות קשות של הורים, דרישות של משרד החינוך, ומי שנמצא בתווך אלו ראשי הערים החרדיות, עליהם מוטלת האחריות לפתרון הבעיות.

    תחילה טען ראש עיריית ביתר עילית כי העניינים בעירו מתנהלים על מי מנוחות, וכי התיאום ושיתוף הפעולה בין כל הגורמים, מביא למצב בו לא צריך להגיע להתערבות של כפייה. "ועדת הרבנים עובדת בשיתו"פ עם משרד החינוך. עד היום ב"ה לא הגענו לשלב הסנקציות, כי שיתוף הפעולה היה טוב, ומנהלי המוסדות שיתפו פעולה באופן יפה עם החלטות ועדת הרבנים. אני מקווה מאד שלא נגיע לזה".

    אני שואל אותך באופן ברור, האם אתה כראש העיר ביתר עילית הפעלת סנקציות נגד מנהלי מוסדות בעת הצורך?

    רובינשטיין כעוס: "ועדת הרבנים פעלה היטב בשנים האחרונות. לגבי הסמינרים, השנה פתרנו הכל מלבד 3 שיפתרו בשבוע הקרוב, לגבי בנות ביה"ס, בשבוע-שבועיים הקרובים ישבו ועדת הרבנים, וזה יפתר כמו כל שנה".

    הוא המשיך לדבוק בנאמנות לועדה, עד כדי טענה לפיה משרד החינוך מבין כי החוק לא יאכף אלא באמצעותה: ב"ה משרד החינוך השכיל להבין שהוא לא יוכל לממש וליישם את החוק בערים חרדיות, שלא באמצעות ועדת הרבנים. ואם הוא הבין בטח שאנחנו מבינים. לכן השיתו"פ של רבנים, עיר חרדית, ומוסדות, היא הכרחית וטובה.

    ראש עיריית ביתר הודה כי "ישנן וקיימות בעיות אובייקטיביות. לא כל הבעיות באות מרוע, ישנן גם בעיות של רוע, לא כל המנהלים טלית שכולה תכלת, והמצב כולו רחוק מלהיות ימות המשיח. אני לא בא לטייח העיסוק בסנקציות יכול רק להזיק ולא להועיל".

    סגן ראש עיריית אלעד צוריאל קריספל שוחח אף הוא עם מוטי לביא, פירט את הבעיות הקיימות בעירו, לצד ההבטחה: "כל הבנות קיבלו שיבוצים. יכול להיות יכול מאד להיות שחלקן לא תהיינה מרוצות, אולי בשוליים, משיבוץ כזה או אחר, אבל השיבוצים נבדקו אחד לאחד בזכוכית מגדלת ושוכנענו שאכן הבנות קיבלו את המענה הראוי להן, כל אחת למקומה. עד ערב שבת – כמו שהבטחנו – כל בת קיבלה הביתה בדואר רשום ויודעת איפה היא משובצת. אפשר לבוא ולנסות לשפר מגמה, אבל בעיקרון כולן משובצות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סוף סוף הגיע הזמן לו חיכינו הרבה זמן כל הכבוד לרובינשטיין