אבי בניהו: צריך לבחון מחדש את "כור ההיתוך" של צה"ל

    יום אנשים רוצים לשמור על המורשת שלהם ועל אורח החיים שלהם בניגוד לימים הראשונים שכולם רצו להיכנס לצבא ולהיות צברים
    ישראל פריי No Comments on אבי בניהו: צריך לבחון מחדש את "כור ההיתוך" של צה"ל

    דובר צה"ל לשעבר ויועץ התקשורת, פותח חשבון עם בן גוריון ועם המטרות החברתיות של הצבא • "החרדים שבאים לצבא לא רוצים שיתיכו ויהפכו אותם למשהו אחר" • על פיוטים מרוקאים, מאכלים עיראקיים ובתי כנסת באידיש – ראיון עמוס תובנות

    יום אנשים רוצים לשמור על המורשת שלהם ועל אורח החיים שלהם בניגוד לימים הראשונים שכולם רצו להיכנס לצבא ולהיות צברים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבי בניהו הוא אחת הדמויות היותר מרתקות בציבוריות הישראלית. האיש שעוסק כיום ביעוץ תקשורתי, כיהן בעברו כדובר צה"ל, כעיתונאי וכיועץ לאהוד ברק, ונחון בתבונה ובקשרים רבים שנרכשו מעשרות שנות עבודה ציבורית.

    הבוקר, שוחח בניהו עם מוטי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי', ומדיונים אקטואליים בענייניו של החייל היורה מחברון, עברה השיחה לדיון מעמיק במהותו של צבא הגנה לישראל.

    "בן גוריון קבע בשעתו שצה"ל הוא כור היתוך", אמר בניהו, "ואני חושב שאחרי כמעט 70 שנות המדינה, אנחנו צריכים לבחון את כור ההיתוך הזה. למה אני מתכוון? – היום אנשים רוצים לשמור על המורשת שלהם ועל אורח החיים שלהם בניגוד לימים הראשונים שכולם רצו להיכנס לצבא ולהיות צברים. אז לקחו איש מקיבוץ, איש מישיבה, מהמרכז ומהפריפריה, ריתכו אותם וריתכו אותם, והפכו את זה לכור היתוך אחד".

    לדבריו, הדברים ניכרים בתרבות של ימינו, בהם "המרוקאים רוצים לשמור את התרבות המרוקאית ובצדק, העיראקים רוצים לשמור את השפה העיראקית וזה בסדר, הפולנים רוצים לשמר את האידיש. אנחנו רואים בתי כנסת בנוסחאות שונות, אנחנו רוצים לזמר את הפיוטים של אבות אבותינו".

    "וכשאני מסתכל על זה בצבא, חייל חילוני בצבא לא רוצה שיתיכו אותו בבית כנסת, חייל חרדי שבא לצבא – ויש כאלה הרבה – הם מגיעים לצבא לא רוצה שיתיכו אותם ויהפכו אותם למשהו אחר. וגם הציונות הדתית, החרד"לית והרגילה, לא רוצה שיתיכו אותה. הצבא צריך לחשוב מחדש האם הכור היתוך רלוונטי ולהפוך את הצבא מכור היתוך לכור מחבר, כזה שמקיים דיאלוג".



    0 תגובות