בכנסת נערכים כבר לל"ג בעומר הבא • ולאיפה נעלם מוזס?

    קיבלתי מכתב מזעזע על קבוצת אברכים שהייתה במירון והתפללה שם, קבוצת עבריינים פרצה למקום והכום עד זוב
    איתי גדסי 6 Comment on בכנסת נערכים כבר לל"ג בעומר הבא • ולאיפה נעלם מוזס?

    הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ אייכלר קיימה דיון הפקת לקחים מאירועי מירון 2016 לקראת השנה הבאה ● נעדר מהוועדה איש מירון ח"כ מנחם אליעזר מוזס

    קיבלתי מכתב מזעזע על קבוצת אברכים שהייתה במירון והתפללה שם, קבוצת עבריינים פרצה למקום והכום עד זוב
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר התכנסה לדיון מקיף בהשתתפות כל הגורמים הקשורים להילולת הרשב"י במירון במטרה ליישם לקחים מהאירוע השנה ולהיערך לקראת ההילולא שתחול בשנה הבאה במוצאי שבת.

    בישיבה השתתפו מנכ"ל משרד הדתות מר עודד פלוס. הרב יוסף שוינגר מנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים והרב ישראל דרעי מנהל מחוז צפון. נציגי המשטרה, קצין אג"מ צפון וקצין אג"מ תנועה. מר דרור גנון נציג משרד התחבורה. ראש עירית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, מנהל מחוז צפון בחברת נתיבי ישראל, מנהלי חברות התחבורה ונציגי מד"א, ארגוני החסד וההצלה.

    יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר התייחס בפתיחת הדיון לאירוע שהיה במירון בשבת האחרונה: "קיבלתי מכתב מזעזע על קבוצת אברכים שהייתה במירון והתפללה שם, קבוצת עבריינים פרצה למקום והכום עד זוב דם בטענה כי הם מבקשים לישון שם. קיללו תוך חילול הקודש וספר התורה והמשיכו להפריע לתפילות גם אחר הצהריים. כשקראו לשומרים אמרו ש"הם מפחדים מהעבריינים".

    כבר לפני עשור המדינה הקציבה כסף להקמת תחנת משטרה במירון. אם זה היה קורה בכותל תוך דקות היו מטפלים בזה, אבל במירון זה לא קורה. זה מטרד מתמשך במשך שנים.

    בדיון עלה כי למרות מכירה מוקדמת של כרטיסים למירון, היו תקלות, במקומות רבים היה דוחק ועומס. נוסעים רבים לא הצליחו לרכוש כרטיסים להילולא, הליך הרכישה בטלפון, לכרטיסים מראש, היה ארוך ומייגע. בני נוער נדרשו במקרים מסוימים לשלם מחיר מלא ביום ההילולא, אוטובוסים לא הגיעו בזמן. היה מחסור באוטובוסים בגלל חברות משנה שלא עמדו בהתחייבויות. גם באתר מירון עצמו היתה סגירה שרירותית של עזרת הנשים, וחסימת דרך גישה בגלל ביקור המפכ"ל, דברים שגרמו תקלות ועיכובים

    התחבורה הציבורית כשלה, במשימה להביא את כל המבקרים לאתר, אמנם % 90 מהנוסעים הגיעו. אך לא יעלה על הדעת שיהיו כאלו שרצו להגיע למירון ולא יכלו בגלל כשל תחבורה.

    הרב אייכלר אמר שישנם כאלה שהקימו באזור כרמים במטרה לסחוט כספים בתמורה להפוך את השטח לחנייה. הוועדה פונה למשרד האוצר הממונה על מנהל מקרקעי ישראל, ולכל הגורמים הקשורים להכשיר שטחים נוספים לחניונים שרק כך יוכלו לשפר את זרימת התחבורה.

    מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס אמר: בשבילי זו הייתה טבילת אש ראשונה. היה חשש שדברים יצאו משליטה. כל החפק"ים פעלו ועבודת המשטרה ומשרד התחבורה היתה כיאות. יש לקחים שניקח אתנו לשנים הבאות.

    הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים אמר שבניגוד לתרחישים והחששות ל"ג בעומר עבר בשלום. זה אחד האירועים הכי מורכבים במדינת ישראל. הגיעו קרוב ל600 אלף משתתפים לפי החשבונות שלנו.

    אני לא יודע על יהודי אחד שהיה לו אישור לעלות ושנשאר למטה. מי שלא עלה זה אומר שהוא לא טיפל באישור או שהגיע ברגע האחרון.

    ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין אמר, שבביתר עלית נשארו כאלף איש בלי אוטובוס. מאות אנשים המתינו שלוש וארבע שעות לאוטובוס. הורים שביקשו לערוך חלאקה בל"ג בעומר, לא הספיקו להגיע.

    שנה שעברה איימו על הציבור שיהיה קשה להגיע ולכן הציבור לא הגיע. זו פגיעה קשה. השנה אנשים רצו להגיע ולא היה להם כרטיסים. יש לנו טענות לגבי התפעול של חברת נתיב אקספרס בכל השנה, ובל"ג בעומר זה היה מתחת לכל ביקורת. החברות האלה פישלו בגדול.

    נציגי המשטרה אמרו כי זה אחד האירועים המורכבים ביותר שהם מטפלים בו, בוודאי במחוז הצפוני. זה לא סוד שהקיבולת על ההר היא מוגבלת ואנחנו נערכים ורותמים את כל הגורמים.

    פתרון ההסעה המבוקרת בשאטלים זה היה התכנון. שנתיים שהתוצאות מדברות בעד עצמם למעגל התנועה יש קיבולת וכשדוחסים לשם יותר מידי אוטובוסים הוא נתקע ולכן אנחנו צריכים לדלל את הדברים האלה.

    מנהל אגף בכיר במשרד התחבורה: השנה היה גידול של כמעט 80% בשאטלים. מה שנסע ביומיים האלה במירון זה מה שנוסע ביום אחד בכל גוש דן. מעבר לפעילות המואצת, היו שעות יותר קשות שהובילו ליותר ביקושים.

    לקח ראשון זה שאנחנו משרד התחבורה, אם לא תהיה התארגנות שיוכלו להכיל את האוטובוסים לא נביא עוד אוטובוסים. השנה הגענו למיצוי האפשרי. אנחנו כבולים למגבלות חנייה, כמות אוטובוסים וזמן נסיעה. זו נוסחה מתמטית פשוטה.

    מסקנה נוספת היא שלא תהיה יותר מכירה המונית של כרטיסים שגורם כזה או אחר יקנה כמות כרטיסים ויחלק אותם איך שבא לו, ואנשים ישארו בלי כרטיסים.

    נציג נתיב אקספרס אמר בדיון כי מי שאחראי על המחדל, אלה החברות הפרטיות שלא הגיעו ובשנה הבאה לא נעבוד עמם.

    ח"כ אייכלר הודה לארגוני החסד וההצלה שעמלו קשות לשינוע נכים ותרמו רבות ללא תקציבים ממשלתיים ואף הביע צער על שחלק מהחולים שהסיע עזר מציון טורטרו ע"י שוטרים שלא לצורך. למרות זאת ציין בסיפוק כי לא היו אירועים חריגים וההכנה היסודית תביא לכך שגם בעתיד האירוע יעבור בהצלחה.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      אוי באמת מוזר שמוזס לא היה שם, הוא מאבד את כל העשיה שלו בכנסת…

    2. 5

      עדין מוקדם לדבר על ל"ג בעומר זה כמה לדבר מה נעשה עוד שנה

    3. 4

      עדין מוקדם לדבר על ל"ג בעומר זה כמה לדבר מה נעשה עוד שנה בחופש

    4. 3

      נו מה אכפת לכם הם מתפרנסים מהצרות שלנו מימילא לא יצא כלום היינו מפטירים כדאשתקד

    5. 2

      מוזס הוא איש מירון אמנם, אך בהשוואה לאייכלר, יוצא אייכלר הרבה יותר קשור לציון הרשב"י עוד מינקותו.
      אביו הרב מנשה אייכלר הוא אחד האנשים הוותיקים שהועילו רבות לציבור המתפללים, וכך גם כל משפחת אייכלר המורחבת קשורים למקום.

    6. 1

      מאיר רובינשטיין איש מירון יש לו את הצדק לדבר