העניינים מסתבכים: חוק הליב"ה יגרור משבר קואליציוני?

    בישראל ביתנו טענו כי חוק הליבה הוא חוק דתי, ומשכך ניתנת להם חופש הצבעה בהתאם להסכמים הקואליציוניים. "אם לימודי הליבה זה לא נושא הקשור לדת ומדינה, מה כן?" אמרו בישראל ביתנו
    איתי גדסי 2 Comment on העניינים מסתבכים: חוק הליב"ה יגרור משבר קואליציוני?

    סיעת ישראל ביתנו הודיעה אתמול כי לא תתמוך בביטול לימודי הליבה ונמנעה מלהצביע על החוק אמש. החרדים מאיימים בהפלת חוקים של הקואליציה אם לא תהיה משמעת קואליציונית

    צילום: מיכאל שמש
    בישראל ביתנו טענו כי חוק הליבה הוא חוק דתי, ומשכך ניתנת להם חופש הצבעה בהתאם להסכמים הקואליציוניים. "אם לימודי הליבה זה לא נושא הקשור לדת ומדינה, מה כן?" אמרו בישראל ביתנו
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי סיעת ישראל ביתנו עומדים על דעתם גם היום שלא לתמוך בהצעת חוק הליבה שאמורה לעלות מחר (ד') לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. גם בהצבעה אמש נעדרו חברי הכנסת מסיעת ישראל ביתנו.

    בישראל ביתנו טענו כי חוק הליבה הוא חוק דתי, ומשכך ניתנת להם חופש הצבעה בהתאם להסכמים הקואליציוניים. "אם לימודי הליבה זה לא נושא הקשור לדת ומדינה, מה כן?" אמרו בישראל ביתנו.

    יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב אמר היום כי: ״נושא לימודי הליבה הוא עקרוני עבור כלל הציבור ולא יתכן שיוחלט בחטף, על טייס אוטומטי בלא כל התייעצות ודיון משותף עם ״ישראל ביתנו״.

    אילטוב הוסיף: "המגמה שאנו רואים בתקופה האחרונה, היא מגמה של פילוג הציבור לסקטורים נפרדים, והיא מסוכנת למדינת ישראל ולמשק הישראלי. לכל ילד במדינת ישראל מגיעה ההזדמנות ללמוד לימודי אנגלית ומתמטיקה כחלק ממתן הזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל שלו ולהגשים את חלומותיו״.

    כבר אמש התכנס צוות "דת ומדינה" בהתאם לדרישת סיעת ישראל ביתנו, בצוות השתתפו שר התיירות יריב לוין, ח"כ אליעזר מנחם מוזס, ח"כ שולי מועלם, רמ"ט שר הפנים עו"ד משה ארבל וח"כ רחל עזריה.

    לאחר הדיון הודיע השר יריב לוין אשר הופקד על הצוות כי הוא דוחה את בקשת ישראל ביתנו לחופש הצבעה, וציין כי בהתאם לסעיף 36 בהסכם הקואליציוני, זהו נושא שאינו בסמכות של הצוות שכן חוק הליבה הוא חלק מפורש מההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה ותכלית הצוות לדון בנושאים שאינם בהסכמים הקואליציוניים. בנוסף ציין השר לוין כי לסוגיה זו אין קשר לנושא דת ומדינה ולפיכך לא ידון בצוות.

    נציגי החרדים טוענים כי למרות שיש רוב גם בלי ח"כי ישראל ביתנו. מדובר בפתח להצבעות על חוקים אחרים שיכולים ליפול. בישראל ביתנו לעת עתה מסרבים להצביע בעד חוק הליבה. ועתה נותר להמתין לראות האם החרדים יפילו חוקים חשובים דוגמת חוק ערוץ הכנסת והשידור הציבורי וחוקים נוספים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לליברמן יש בעיה איך להסביר למצביעים פוטנציאליים, כמעט מליון גוים רוסיים מה החשיבות של לימוד התורה
      בשביל זה גם הביאו אותם כאן למדינה – כדי שיהיו בשר תותחים למלחמת דת, שלא יבינו ולא יוכלו להבין!

    2. 1

      הכל הצגה?
      בשעה שהח"כים החרדים חוגגים את הישג (כאילו) ביטולו לימודי הליב"ה, שרת המשפטים איילת שקד חושפת בראיון לרשת ב' כי שר החינוך בנט מצליח נגד השם יתברך לכלול בהידברות עם המגזר החרדי לימודי מתמטיקה אנגלית והיסטוריה למוסדות החינוך החרדיים.

      לדברי שקד ביטול החוק של לימודי הליבה שקידם הרשע יאיר לפיד נעשה מתוקף ההסכמים הקואליציונים, אבל בנט מצליח להכניס בהסכמה את הלימודים החשובים למוסדות החרדיים, והוא לא עסוק בחוקים פופוליסטיים שמעולם לא היו יכולים להיות מיושמים.

      עוד הוסיפה שקד, נפתלי נמצא בקשר עם מנהלי המוסדות החרדים, "מכניס לימודי מתמטיקה, חמש יחידות ואנגלית לתוך המוסדות החרדים, הוא עושה את זה דה פאקטו בלי כותרות בשקט בשקט".

      על מוסדות הפטור אמרה שקד כי, "נפתלי בנט מצליח בהידברות גם עם מוסדות הפטור, אני לא אנקוב בשמות כי זה יעשה נזק, אבל רוב התקשורת שטחית ולא חושפת את הדברים. אני מתחייבת (נגד מה שרוצה אלוקים) כי המוסדות החרדים ילמדו אנגלית בקרוב, השיח רדוד ואנשים לא מבינים את הפרטים. בקיצור החרדים נופלים בפח!

      ומה יהיה סופן של כל אלו הכופרים בתורה ומחייבים לחרדים ללמוד לימודי ליבה -כפירה ממש? סופן יהיה ממש כמו הרצל שהיה כופר ורצה לנצר את "כל" היהודים כמו המן הרשע, ולא חזר בתשובה