הרמטכ"ל: הרב קרים נבחר בגין פסיקותיו שהן מ'בית הלל'

    התקיימה בדיקה לפני המינוי אשר כללה התייעצויות בתוך המערכת הצבאית, עם הרבנים הראשיים וגם עם גורמי ביטחון נוספים בהם פעיל הרב קרים, וכולם חלקו לו שבחים על פועלו, פסיקותיו שהן מ'בית הלל', וכי הוא בעל ראייה ממלכתית ופתרונות מקוריים לסוגיות שונות
    איתי גדסי 1 Comment on הרמטכ"ל: הרב קרים נבחר בגין פסיקותיו שהן מ'בית הלל'

    הרמטכ"ל בוועדת החוץ והביטחון: "אני לא רואה היום מצב שחייל אומר שרב או מישהו אחר אמר לי אחרת מהפקודה שקיבל" ● אייזנקוט: "הרבצ"ר אייל קרים הוא ראוי ופסיקותיו הן מ"בית הלל"

    הרמטכ"ל
    התקיימה בדיקה לפני המינוי אשר כללה התייעצויות בתוך המערכת הצבאית, עם הרבנים הראשיים וגם עם גורמי ביטחון נוספים בהם פעיל הרב קרים, וכולם חלקו לו שבחים על פועלו, פסיקותיו שהן מ'בית הלל', וכי הוא בעל ראייה ממלכתית ופתרונות מקוריים לסוגיות שונות
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המטה הכללי, רא"ל גדי איזנקוט, הופיע היום (ג') בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (ליכוד). במהלך סקירתו, עלו סוגיות שונות שעל סדר היום הביטחוני וכן סוגיות שונות הנוגעות לאמון הציבור בצה"ל.

    רבות משאלות חברי הוועדה עסקו בנושאים שקשורים למקומה של הדת בצה"ל. לנושא ענף תודעה יהודית אמר הרמטכ"ל: "התחום כיום מצוי תחת ראש אכ"א ועוסק במחבר ובמאחד ולא בשסעי החברה הישראלית, אשר מקומם מחוץ לצה"ל. יש לנו ייעוד והוא לנצח במלחמה ולהכריע בקרב".

    לשאלות על בחירת הרב הצבאי הראשי השיב הרמטכ"ל כי התקיימה בדיקה לפני המינוי אשר כללה התייעצויות בתוך המערכת הצבאית, עם הרבנים הראשיים וגם עם גורמי ביטחון נוספים בהם פעיל הרב קרים, וכולם חלקו לו שבחים על פועלו, פסיקותיו שהן מ'בית הלל', וכי הוא בעל ראייה ממלכתית ופתרונות מקוריים לסוגיות שונות. בנוסף, לרב קרים חולקו שבחים על פעילותו למען גיוס נשים לצה"ל. כל אלה, בצירוף הרקע המבצעי של הרב קרים, ולאחר שיחת הבהרה שקיים הרמטכ"ל עם הרב קרים, בה הביע בפניו את מורת רוחו מאמירותיו. הרב קרים התנצל על דבריו והרמטכ"ל החליט להשאיר את המינוי על כנו.

    הרמטכ"ל התייחס לגזרת יהודה שומרון ולירידה החדה בטרור אל מול טענות על כך שצה"ל אינו נלחם בטרור וציין כי אין ביניהן לבין האמת דבר. "יש חיילים שנהרגים ונפצעים, ומאות חיילים הפועלים כל לילה בכדי להגיע לתוצאות אלה, ולמגר את הטרור, כך שאין מקום לאמירות שנשמעות על צבא רופס", אמר הרמטכ"ל. בעשרת החודשים האחרונים נעצרו למעלה מ3,200 עצורים, נתפסו 200 נשקים, הושמדו כ-20 מחרטות לייצור אמל"ח, הרגו חיילי צה"ל 166 מחבלים ביהודה ושומרון במסגרת הלחימה בטרור וכן נהרגו 7 בלתי מעורבים. הרמטכ"ל הביע צער על הרג הבלתי מעורבים אך ציין כי מספר המחבלים ההרוגים זהה כמעט לכמות המחבלים ההרוגים בשבע השנים הקודמות.

    בעזה, חמא"ס מנצלים את השנתיים מאז "צוק איתן", השקטות ביותר מגבול גבול עזה מאז 1968, לטובת התעצמות ופועלת לריסון ירי הרקטות, אשר רובו מבוצע בידי ארגונים סלפיים, היות שאנו תוקפים בתגובה לירי יעדים של החמא"ס. עם זאת לשני צדדים אינטרס לשמירת השקט והיציבות. עד כה, הושקעו למעלה מ-1.2 מיליארד ש"ח למציאת מענה לאיום התת-קרקעי, ובנוסף גם מעל 300 מיליון ₪ לבניית המכשול בגבול עזה.

    לוחמי חיזבאללה אמנם צוברים בסוריה ניסיון בהפעלת כח והתנהלות הלחימה, אך אחוז הלוחמים הגבוה שנשלח לשם, וכמות האבדות הרבה, הכניסו את הארגון למשבר אסטרטגי עמוק. מאגר הטילים של החיזבאללה גדל, ולא מופנה ללחימה בסוריה, אך גם האיכות והיכולות המודיעיניות של ישראל בעניין זה ויכולותיה המבצעיות, השתפרו לאין שיעור מאז מלחמת לבנון השנייה. צה"ל פועל כל העת על מנת להרתיע, להרחיק איום ומצוי ברף מוכנות גבוה מאוד לכל התפתחות אפשרית.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עוד חילוני שהחליט לנו מי צריך להיות רב ומי לא.
      גיחצי…