מליאת הכנסת אישרה את הקמת הוועדה לצדק חלוקתי

    זוהר: אני עוד לא הקמתי את הוועדה, עוד לא עוררתי בה דיון אחד, וכבר קובעים שהוועדה הזאת היא לא יודעת לעשות את העבודה
    איתי גדסי No Comments on מליאת הכנסת אישרה את הקמת הוועדה לצדק חלוקתי

    בהתאם להחלטת הקואליציה, אושרה הקמת ועדת צדק חלוקתי בראשה יעמוד ח"כ מיקי מכלוף זוהר • טרם הוחלט אם האופוזיציה תקים ועדה ובאיזה תחום

    זוהר: אני עוד לא הקמתי את הוועדה, עוד לא עוררתי בה דיון אחד, וכבר קובעים שהוועדה הזאת היא לא יודעת לעשות את העבודה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    מליאת הכנסת אישרה את הצעת ועדת הכנסת להקמת ועדה מיוחדת בנושא צדק חלוקתי ושוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר (ליכוד). בין היתר תפעל הוועדה לצמצום הפערים בין תושבי המרכז לפריפריה בתחומים השונים, עידוד רשויות קולטות עלייה ורשויות מרובות מקרי רווחה, ייצוג הולם לקבוצות השונות באוכלוסייה במגזר הציבורי ועוד.

    ח"כ אלעזר שטרן: עכשיו גם הכנסת הפכה להיות כלי משחק פוליטי של ראש הממשלה. צדק חלוקתי, 300,000 שקל עולה ועדה כזו. מה זה צדק חלוקתי? קח את ה-300,000 שקל האלה ותחלק אותם.

    ח"כ חיים ילין: קצת מתמטיקה. 65 חברי קואליציה, 30 מתוכם שרים וסגני שרים. עוד קצת ראשי ועדות. נשארו 30 ח"כים שיכולים להתרוצץ בין כל הוועדות של הקואליציה. לא פלא שאף אחד לא יודע על מה מצביעים, לא פלא.

    ח"כ אחמד טיבי: אני חושב שאנחנו עומדים בפני רגע היסטורי, מכונן. כי מדובר בחבר שלנו שאיים להתפטר, כי הוא היה אדם מצליח לפני שהגיע לכנסת וראה כי חבריו כולם מקבלים תפקידים והוא נשאר ללא תפקיד. וראש הממשלה קרא לו, אמר לו שהוא זקוק לו ושהוא רוצה אותו בבניין הזה. לכן נבחר השם שוויון חברתי וצדק חלוקתי. יכול להיות שח"כ זוהר רואה כאן הזדמנות פז כדי פשוט לחסל את כל הפערים בחברה ואת הפערים בינו לבין חבריו שקיבלו תפקידים.

    ח"כ מיקי זוהר השיב לביקורת ואמר: "אני עוד לא הקמתי את הוועדה, עוד לא עוררתי בה דיון אחד, וכבר קובעים שהוועדה הזאת היא לא יודעת לעשות את העבודה. לא נתנו לנו הזדמנות אפילו של שנייה. כי הכול פה חלול – האמירות חלולות, האופוזיציה חלולה, הקואליציה עושה, והאופוזיציה חלולה. אז בואו נגיד לציבור פעם אחת  בואו תשפטו. שלושה, ארבעה חודשים של עבודת הוועדה, ונקבע הוועדה טובה, לא טובה, תורמת לחברה, לא תורמת. אבל לעלות פה מעל בימת הכנסת ולתקוף אותה, זה באמת פאתטי, זה אפילו  מביך.

    "אתם מדברים איתי על 300,000 שקל עלות שנתית אבל מיליארדים אני אביא לפריפריה באמצעות הוועדה הזו, מיליארדים. אני אעורר דיונים, אני אביא משרדי ממשלה, והם יתנו הסבר למה הכסף הולך למרכז ולא הולך לפריפריה, ולא משנה איזה פריפריה, אם זה פריפריה חברתית, ואם זה פריפריה גיאוגרפית, הכסף ילך גם לפריפריה.

    "סוף סוף בא מישהו מכנסת ישראל שרוצה לעשות את זה, כסגן ראש העיר לקריית גת לשעבר, כחבר מועצה שבע שנים בעיר קריית גת שיודע מה זה קיפוח. ולכם כואב. אתם יודעים למה לכם כואב? כי אתם לא יודעים להשלים עם עשייה. אתם יודעים לדבר. האופוזיציה מדברת, והקואליציה עושה

    49 תמכו בהקמת הוועדה, 23 התנגדו 11 נמנעו.



    0 תגובות