ניצחון לחרדים • חוק המקוואות אושר סופית בכנסת

    יהודה גליק: אני מקדיש לכם 30 שניות שכולו קול דממה דקה שכולו תחנונים בשם השם אנא תמשכו את החוק הזה שמפלג אותנו
    איתי גדסי 3 Comment on ניצחון לחרדים • חוק המקוואות אושר סופית בכנסת

    חוק עוקף בג"צ בנושא המקוואות אושר הערב במליאת הכנסת זאת לאחר שעות רבות של דיונים בוועדות הכנסת וחילוקי דעות קשים בתוך הקואליציה • גפני: "החוק בא זה למנוע מהרפורמים לקבל לגיטימציה מהדלת האחורית"

    צילום: הכנסת
    יהודה גליק: אני מקדיש לכם 30 שניות שכולו קול דממה דקה שכולו תחנונים בשם השם אנא תמשכו את החוק הזה שמפלג אותנו
    8:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף בלבנון; הקבינט ידון בכניסה לרפיח | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום דיון ממושך ולאחר הסתייגויות רבות, מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים של חבר הכנסת משה גפני וקבוצת חברי כנסת. בקריאה שלישית תמכו 41 והתנגדו 35.

    בהצעת החוק שדובר עליה רבות ושנועד לנטרל את הטבילה הרפורמית, מוצע לקבוע כי מועצה דתית תהיה רשאית שלא להתקשר בהסכם לשם שימוש במקווה טהרה כהגדרתו בהצעה, אף אם התקשרה המועצה הדתית בהסכם עם המדינה או עם רשות מרשויותיה. בנוסף מוצע כי תחילתו של חוק זה תהיה תשעה חודשים מיום פרסומו כדי לאפשר היערכות ליישומו של התיקון המוצע.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במדינת ישראל, מאז ומעולם, משמשות המקוואות לצרכי מסורת הלכה ומנהג ולשם כך ניתן מימון ציבורי לבניית ותחזוק המקוואות. בעקבות עתירת גופים שמטרתם לקעקע את יסודות היהדות המקובלת במשך אלפי שנים. פסק בית המשפט העליון, כי יש לאפשר לכתות שונות, לעשות שימוש במקוואות טהרה, לצורך טקסים שונים, שנערכים על ידם."

    חברי האופוזיציה נשאו נאומים לוחמניים נגד הצעת החוק. ח"כ יהודה גליק מהקואליציה ביקש להסתייג גם הוא: למה גם במקוואות שזה הדבר היחיד שעוד משותף לנו אנחנו עושים מקוואות לאלה ומקוואות לאלה. אמרתם שהסוכנות תבנה מקוואות ונציג הסוכנות אמר לי שהם לא מתכוונים לבנות שום מקוואות. זה לא טובל ושרץ בידו זה טובל ושקר בידו. אני מקדיש לכם 30 שניות שכולו קול דממה דקה שכולו תחנונים בשם השם אנא תמשכו את החוק הזה שמפלג אותנו. לאחר מכן שתק גליק במשך חצי דקה.

    יוזם החוק יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בסוף הדיון: החוק הזה איננו מפלה בין איש. כל אדם רשאי על פי החוק הזה לבוא ולטבול במקווה וכל הדיבורים פה שמדובר על סלקציה מדובר באמירות סרק. הייתה הפרה של הסטטוס קוו על ידי בג"ץ, ביקשנו לא להפר את הסטטוס קוו. לרפורמים בארה"ב אין אפילו מקווה אחת, פתאום הם צריכים פה מקווה. מה שהחוק בא זה למנוע מהרפורמים לקבל את הלגיטימציה הזו מהדלת האחורית.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      למה ניצחון לחרדים??????!!!
      ניצחון לעם ישראל.

    2. 2

      בגלל הכותרות השיקריות והמתסיסות האלו כולם נלחמים בנו… איזה ניצחון היה לי כחרדי? טבלתי ואמשיך לטבול במקווה השכונתי בלי שום שינוי החוק הזה לא שינה אצלי כלום… החוק הזה הציל את עם ישראל לא את החרדים