ליברמן: "בצה"ל יש מסגרות לחרדים, השאר צריכים להתגלח"

    "נצח יהודה" או יחידת "תומר" רוצים הכשר בד"ץ בית יוסף – הם יקבלו
    איתי גדסי No Comments on ליברמן: "בצה"ל יש מסגרות לחרדים, השאר צריכים להתגלח"

    ליברמן בשעת שאלות: "מצרים היא בעלת הברית הכי חשובה והכי רצינית, במזרח התיכון ובקרב מדינות ערב" • "מה שקורה במעברים ביו"ש הוא לא סביר" • וגם: "רוצה לראות בתודעה יהודית גם חילונים ונשים"

    "נצח יהודה" או יחידת "תומר" רוצים הכשר בד"ץ בית יוסף – הם יקבלו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דוברות הכנסת

    שר הביטחון אביגדור ליברמן התייצב הערב (שני) במליאת הכנסת על מנת להשיב לשאלות הח"כים במסגרת "שעת שאלות". ח"כ יואב בן צור שאל את שר הביטחון בנושא ההנחיות לגילוח זקן לחיילים החרדים: "לאחרונה נשמעות תלונות רבות מחיילים דתיים או חרדים שנתקלים בנהלים נוקשים של גידול זקן. מבירור שערכתי עם עוזר הרמטכ"ל עולה שמדובר בהקפדה של גודל הזקן וחיטוט בחייהם האישיים של החיילים. אגב, חשוב לציין שבעיית הזקן לא הייתה קיימת בעבר, בטח לא בהיקפים שקיימים היום, אולי זה בגלל שהרבה יותר חרדים מתגייסים בכמויות יותר גדולות. אני שואל: שווה לעצמך, אדוני, ששנינו היינו הולכים לספרנו המשותף, אלי ארואס, והיה בודק בסנטימטר איזה גודל זקן יש לנו. מה אתה חושב לעשות, אדוני, בנושא הזה? בשבוע שעבר פורסם שחייל נכלא בגלל גידול זקן. אני מבקש לדעת האם ההוראות ישונו.

    ליברמן השיב: "קודם כול, לגבי הנהלים, הם אכן שונו. יש לך היום גדוד ופלוגה חרדים. פשוט חבר'ה נהדרים, מצוינים, גם "תומר" וגם "נצח יהודה". אף אחד לא בא אליהם בטענה של הזקן. להיפך, יש כוונה לפתוח גם פלוגה בצנחנים של החרדים. מבחינת הביצועים שלהם – אני לוקח את מה שאני רואה שם בעוטף עזה – יחידה יוצאת מן הכלל, עושה עבודה יוצאת מן הכלל, ואני בטוח שאותה פלוגת חרדים במסגרת הצנחנים, גם היא תעשה עבודה מצוינת. יחד עם זאת, צבא זה צבא. מי שרוצה להיות חרדי, יש לו מסגרת".

    לדבריו, "גם מבחינת האוכל – מה לעשות, אנחנו לא מספקים, הצבא לא מספק לכל יחידה אוכל בהכשר בד"ץ. "נצח יהודה" או יחידת "תומר" רוצים הכשר בד"ץ בית יוסף – יקבלו, לא חושב שצה"ל צריך לספק לכל יחידה. לכן, גם החבר'ה החרדים שרוצים להיראות ולשמור על אורח החיים, לצבא יש מסגרות מתאימות, וכל שאר היחידות צריכים להיות חיילים, ואם כולם צריכים להתגלח אז צריכים להתגלח, אין מה לעשות".

    בתשובה לשאלת ח"כ רחל עזריה בנוגע להעברת ענף תודעה יהודית לחיל החינוך והמחסור בייצוג נשים זהויות דתיות מגוונות, השיב ליברמן: "אני רוצה לראות בתודעה יהודית גם חילונים ונשים. האבות המייסדים של הציונים לא בדיוק היו שומרי מצוות. אין שום סיבה שלא יהיו מיוצגים במדור כל מי שמשרת בצבא".

    מצרים היא בעלת ברית חשובה

    בתשובה לשאלת ח"כ יואל חסון בנוגע להסכם הפיוס עם טורקיה ובכך שמדובר למעשה בהכרה בשלטון חמאס בעזה, השיב ליברמן: צריך להבין שנקודת המוצא שלנו חייבת להיות מצרים. זאת בעלת הברית הכי חשובה, הכי רצינית, במזרח התיכון ובקרב מדינות ערב. איך זה משפיע על יחסנו עם מצרים? איך זה משפיע על יחסנו עם יוון וקפריסין? אישית, השקעתי המון מאמץ לבנות שם יחסי אמון ויחסי שיתוף פעולה. יש פה עוד הרבה שיקולים נוספים שאנחנו חייבים לקחת בחשבון.

    בתשובה לשאלת ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא בנוגע למצב המעברים ביהודה ושומרון אמר ליברמן: "כל מה שקורה במעברים הוא לא סביר, ואין ספק שזו גם פגיעה ביטחונית. אין שם מספיק כוח אדם, ואין מספיק עמדות. יש גם שלוש רשויות שונות שמטפלות בנושא רשות שדות התעופה, המשרד לביטחון הפנים ומשרד הביטחון מה שיוצר אנדרלמוסיה לא פשוטה. אני מקווה שנצליח להעביר בתקציב הבא את הנושא, כדי לשפר את זה מכל הבחינות – ביטחונית ואנושית".

    בתשובה לח"כ אורלי לוי אבקסיס, שכזכור פרשה מישראל ביתנו בזמן הכניסה לקואליציה, בנוגע לכך שנכי צה"ל ממבצע צוק איתן טרם קיבלו את הזכויות המגיעות להם, השיב ליברמן: "אם יש נושא שהוא בקונצנזוס מוחלט זה נכי צה"ל. אני לא חושב שיש מישהו שחולק עד כמה הנושא הזה כאוב ורגיש. יש פה מחויבות אבסולוטית לנושא הזה וגם מי שמטפלים בזה פועלים במסירות נפש. הנושא הזה נבחן בוועדות שונות ואני כשר חייב לסמוך על אותם דרגים מקצועיים, גם הנכים בעצמם הם חלק מגיבוש של אותן הטבות. יש דיונים קדחתניים שנועדו להיטיב את מצבם".

    בתשובה לשאלת ח"כ מסעוד גנאים בנוגע לשימוע שנערך למפקד גלי צה"ל בעקבות שידור התכנית על מחמוד דרוויש השיב ליברמן: "אפשר להביא גם את הפרק על מחמוד דרוויש אבל זה במסגרת דע את האויב, יחד עם המופתי ועם גבלס. להביא אותו במסגרת נרטיב ישראלי מכונן? מישהו פה פשוט התבלבל. זה פשוט חוסר הבנה וחוסר יושר היסטורי."

    יאיר שמיר ועוזי לנדאו מתאימים

    בתשובה לח"כ אילת נחמיאס ורבין בנוגע להחלטות ליברמן למנות את יוצאי ישראל ביתנו, השרים לשעבר עוזי לנדאו, יצחק אהרונוביץ' ויאיר שמיר, לראשי התעשיות הביטחוניות, השיב ליברמן: "כשאני ממנה אדם לתפקיד כל כך רגיש ואחראי אני רוצה להיות בטוח שאני יכול לסמוך על אותו אדם, ושהוא מתאים לתפקיד ושיש לו את הכישורים הנדרשים.  העובדה שלנדאו, אהרונוביץ' ושמיר היו חברים ב'ישראל ביתנו' לא הופכת אותם לפסולי חיתון. יש להם את כל הכישורים, כולל כישורים עודפים.

    יאיר שמיר שימש כבר פעמיים בתפקיד יו"ר התעשייה האווירית והוא הוביל את החברה לשיאים, עוזי לנדאו הוא דוקטור ומהנדס ובוגר אוניברסיטת MIT, הוא כיהן במשך שנים בתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון שר הבט"פ וחבר בקבינט, ואין מילים כדי לתאר את היושר ואת הניסיון הרב של אהרונוביץ'."

    כזכור, שעת השאלות היא כלי פרלמנטרי חדש שהוכנס בכנס הנוכחי, במטרה לאפשר לאופוזיציה להעלות נושאים במליאה באופן ישיר אל מול שרי הממשלה. מסגרת הזמן לכל שאלה היא שתי דקות, ולכל תשובה לא יותר משלוש דקות, ולחברי האופוזיציה יש יתרון במספר השאלות – לפחות שלושה רבעים מהשואלים יהיו מהאופוזיציה.



    0 תגובות