המינוי הצה"לי שירגיע את הרוחות: מי מונה לקצין חינוך ראשי?

    פאיראיזן הוא יהודי ירא שמים חרדי החובש כיפה סרוגה לראשו, ומינויו ככל הנראה נעשה כתשובת המשקל להחלטת צה"ל להעתיק את ענף תודעה יהודית לחיל החינוך של צה"ל.
    יעקב גרודקה 4 Comment on המינוי הצה"לי שירגיע את הרוחות: מי מונה לקצין חינוך ראשי?

    ענף תודעה יהודית בצה"ל עלה לאחרונה לסדר היום התקשורתי ולאחר דיונים רבים החליטו בצה"ל להעתיק את הענף מהרבנות הראשית לחיל החינוך, עובדה שגררה ביקורת קשה • היום צה"ל מנסה להרגיע את הרוחות

    צילום: דוד לייזרוביץ
    פאיראיזן הוא יהודי ירא שמים חרדי החובש כיפה סרוגה לראשו, ומינויו ככל הנראה נעשה כתשובת המשקל להחלטת צה"ל להעתיק את ענף תודעה יהודית לחיל החינוך של צה"ל.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ענף תודעה יהודית בצה"ל עלה לאחרונה לסדר היום התקשורתי ולאחר דיונים רבים החליטו בצה"ל להעתיק את הענף מהרבנות הראשית לחיל החינוך, עובדה שגררה ביקורת קשה.

    כזכור, השיח סביב תודעה יהודית יצר אכזבה רבה בעיקר אצל הרבצ"ר הראשי תת אלוף הרב רפי פרץ, שהודעות שיצאו מטעם מקורביו דיווחו על כך שהוא עזב את תפקידו בצה"ל בעקבות ההחלטה על העתקת תודעה יהודית.

    אולם הערב הודיע דובר צה"ל כי אושר מינויו של תת אלוף צביקה יהודה פאיראיזן לקצין החינוך הראשי, שבפועל יהיה זה שאחראי על תודעה יהודית תחת פיקודו בחיל החינוך.

    מבדיקת אתר 'קול חי' מתברר כי פאיראיזן הוא יהודי ירא שמים החובש כיפה סרוגה לראשו, ומינויו ככל הנראה נעשה כתשובת המשקל להחלטת צה"ל להעתיק את ענף תודעה יהודית לחיל החינוך של צה"ל.

    עוד עולה, כי בחיל החינוך עד כה לא היה אף קצין בעל אופי דתי או חרדי שראוי ליטול על עצמו את האחריות בענף תודעה יהודית, ויתכן מאוד שהמינוי הנ"ל נעשה בעקבות כך.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מה אכפת לנו מה הם עושים בתוך הצבא שיעשו מה בא להם…
      להפך ברגע שהממסד בצבא יהי חילוני לגמרי הם לא יוכלו לבא בטענות למה אנחנו לא מתגייסים..

    2. 3

      כששר הביטחון החדש מחייב כל חייל להתגלח אף אם הוא דתי (למעט יחידה חרדית מוצהרת) וכשהוא מצהיר "רוצה לראות בתודעה יהודית גם חילונים ונשים", כבר אין ערך למי יהיה החייל או הקצין שיישם את ההוראות. אדרבה, עדיף שמי שיישם אותם יהיה אדם חילוני מובהק מאשר דתי מובהק שאינו אלא דתי מחמד.

    3. 2

      פאיראיזן הוא יהודי ירא שמים החובש כיפה סרוגה לראשו,
      וכאן הבן שואל
      אם ירא שמים מה הוא עושה בצבא