נתניהו: "הטענה שלא היו דיונים על המנהרות – הפוכה מהאמת"

    נתניהו מגלה עוד כי ישראל מנעה הרבה פיגועים של דאעש בשל המודיעין האיכותי והקשרים הטובים שיש לישראל עם מדינות רבות.
    קובי פינקלר No Comments on נתניהו: "הטענה שלא היו דיונים על המנהרות – הפוכה מהאמת"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לדרישה להקמת ועדת חקירה בנושא הטיפול במנהרות • "הטענה שלא היו דיונים בנושא המנהרות קודם למבצע צוק איתן היא הפוכה לאמת"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו צילום: מרק ישראל סלם, פול
    נתניהו מגלה עוד כי ישראל מנעה הרבה פיגועים של דאעש בשל המודיעין האיכותי והקשרים הטובים שיש לישראל עם מדינות רבות.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לדרישה להקמת ועדת חקירה בנושא הטיפול במנהרות ואומר כי "הטענה שלא היו דיונים בנושא המנהרות קודם למבצע צוק איתן היא הפוכה לאמת".

    על פי בדיקה של 'קול חי' בתיעוד דיוני הקבינט בשנה וחצי שקדמה לצוק איתן, מתברר שהיו שמונה דיונים בנושא המנהרות ובהם התנהל גם דיון וגם ניתנו הנחיות.

    לפי נתונים שאספנו, הדיונים התקיימו בתאריכים 23.11.13, חודשיים לאחר מכן ה 9.1.14 שלושה ימים מאוחר יותר דיון נוסף בהשתתפות נציג השב"כ, חודש לאחר מכן ה-16.2.14 דיון בקבינט בהשתתפות נציג צה"ל בנושא המנהרות והשב"כ, ב13.3.14 הערכת מצב מיוחדת, ה 23.3.14 דיון נוסף וכן ה16.6.14 שבועיים לפני פרוץ הלחימה בעזה.

    במהלך אותה תקופה הנחה ראש הממשלה במספר ביקורים בדרום ובישיבות נוספות את צה"ל לתת פתרונות לבעיית המנהרות.

    כשנה וחצי לפני פרוץ צוק איתן  ב-16.1.13, מתברר שראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה למצוא פתרון לבעיית המנהרות, וחצי שנה לפני המבצע מנחה נתניהו את צה"ל לפתח ולאתר דרכים לבעיית המנהרות.

    בשיחה עם כתבים צבאיים התייחס ראש הממשלה בין היתר גם לקשרים עם ארצות הברית ואמר כי יחסים אלו ערכיים ומבוססים על תפיסה שרוב הציבור בארצות הברית תופס את ישראל כבעלת ברית כאשר התמיכה בנו עולה כל הזמן, לדבריו, "עלינו מ 54% תמיכה בתחילת הקדנציה ל 71% כיום כשמנגד אין שום עליה בתמיכה בפלסטינאים", אומר נתניהו ומוסיף שלהערכתו נושא הסיוע יסגר בימים הקרובים והסיוע יגדל.

    בהתייסות לנושא האיראני אומר ראש הממשלה כי הגרעין לא נעלם וקובע "ישראל תמנע את התחמשותה של איראן בנשק גרעיני".

    ראש הממשלה התייחס גם להסכם עם תורכיה ואמר "נהגנו בתבונה כאשר חתמנו את ההסכם. הוא חשוב למדינת ישראל ואנו רוצים לייצר בסיסים של הדברות ושיתופי פעולה. התהליך כולו היה בתיאום כל הגופים הקשורים בו ובהם ארצות הברית, רוסיה, יון, קפריסין ועוד", אומר נתניהו.

    בהתייחסות לנושא עזה קובע ראש הממשלה שאמנם אי אפשר למנוע התעצמות של החמאס אבל אם יהיה צורך ויהיה עימות נוסף – המחירים יהיו קשים לצד השני.

    ויש גם מחמאות לשר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן שהכניס רוח רעננה. מאידך לא חסך נתניהו גם שבחים מקודמו יעלון והרטמכ"ל הקודם בני גנץ על תיפקודם הכללי וביחוד בצוק איתן.

    נתניהו מגלה עוד כי ישראל מנעה הרבה פיגועים של דאעש בשל המודיעין האיכותי והקשרים הטובים שיש לישראל עם מדינות רבות.



    0 תגובות