התמונות מוכיחות: אין סיבה לפנות את בתי העלמין באלג'יריה

    יש בתי עלמין שאין בכלל בתים בקרבת מקום, ולא נראה שיש סיבות להרוס את בית העלמין הזה, מאחר ואין זו קרקע המתאימה לבנייה כלשהי
    ארי וידר 1 Comment on התמונות מוכיחות: אין סיבה לפנות את בתי העלמין באלג'יריה

    חשיפת אתר 'קול חי' – שלב ההוכחות: התמונות מוכיחות – הטענות כי יפונו מצבות הרוסות או כאלו המפריעות לדרך, רחוקות מלהיות נכונות • "אני קורא לראשי הקונסיסטואר לחזור בהם מההחלטה לפנות את בתי העלמין"

    יש בתי עלמין שאין בכלל בתים בקרבת מקום, ולא נראה שיש סיבות להרוס את בית העלמין הזה, מאחר ואין זו קרקע המתאימה לבנייה כלשהי
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שנודע כי הקונסיסטאור הצרפתי – ראשי הקהילה היהודית, אישרו לכאורה את כוונת ממשלת אלג'יריה להרוס את בתי הקברות במדינתם, כאשר על פי התוכנית מרבית הקברים יועתקו, על חשבון בני המשפחות, למדינות אחרות, מתבררים עוד ועוד פרטים שמעוררים תמיהה רבה וזעזוע על ההחלטה התקדימית.

    מתמונות שהגיעו לאתר 'קול חי' מתברר כי בניגוד למצטייר על ידי גורמים בקונסיסטאור מרבית בתי העלמין באלג'יריה, כלל אינם הרוסים ואף אינם מפריעים לציבור.

    "כפי שניתן לראות. יש בתי עלמין שאין בכלל בתים בקרבת מקום, ולא נראה שיש סיבות להרוס את בית העלמין הזה, מאחר ואין זו קרקע המתאימה לבנייה כלשהי" מסביר אחד הגורמים המעורים בפרטים שמוסיף כי "בתמונה הזו נראה שיש מצבות רבות בפיזור גדול, כרגיל בבתי קברות עתיקים. לכן ההחלטה לפנות רק את הקברים שיש עליהן מצבה זהו פשע גמור, כי ברור שיש בין מצבה למצבה עוד נפטרים".

    התמונה המתפרסמת כאן צולמה לפני מספר שבועות.

    בית עלמין אלג'יריה אלגיריה

    כזכור, יו"ר הוועדה לשימור בתי עלמין יהודיים באירופה, הרב יצחק שפירא, קרא השבוע לבטל את ההחלטה לפנות את בתי העלמין ואמר לאתר 'קול חי': "צר לי שלא נועצו בנו כארגון שפועל כל השנה באירופה, שגם שם יש בתי עלמין עתיקים. אנשי המקצוע שלנו מעולם לא נטשו את ייצוב בתי העלמין המוזנחים ביותר שמצאנו. אני קורא לראשי הקונסיסטואר לחזור בהם מההחלטה לפנות את בתי העלמין".

    לאתר קול חי הגיע תיעוד ייחודי מכמה בתי עלמין עתיקים באלג'יריה ביניהם קברותיהם של אבירי הפוסקים הריב"ש והרשב"ש זיע"א, שהלכו לעולמם לפני כ-600 שנה, ותשובותיהם ופסיקותיהם נלמדים עד היום בבתי המדרש.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פשוט בושה.
      אם יגעו בקברי היהודים האלה, איך יוכלו כל הנאבקים נגד חילולי הקברים לשכנע יהודים ולהבדיל גויים שצריך לשמור על קדושת הקברים?