- רדיו קול חי - -

אברכים נעקצו: הונאת הביטוח הגדולה במגזר החרדי

חשד להונאת ביטוח גדולה בציבור החרדי. רבים מבני הציבור החרדי שבחרו לבטח את מכוניתם או דירתם באמצעות סוכנות ביטוח באשדוד, גילו לתדהמתם כי נפלו קורבן להונאה גדולה לכאורה.

הסיפור החל כבר לפני חודשים רבים. אנשים חרדים שביטחו עצמם באמצעות סוכנות הביטוח האשדודית, גילו, בקרות אירוע ביטוחי כי הפוליסה עליה שילמו לא בהכרח תקפה.

יוחנן אחד הקורבנות מתאר לאתר 'קול חי' את המקרה שלו. "רכשתי ביטוח חובה ומקיף לרכב. המחיר הכי זול, ובצורה משמעותית, הוצע לי בסוכנות הביטוח באשדוד. רכשתי את הביטוח דרכם וסיכמנו על מחיר. כשקרה לי מקרה ביטוחי, גיליתי שאין לי בכלל ביטוח מקיף אלא רק חובה, למרות ששילמתי גם על מקיף. פניתי לסוכנות הביטוח ואז פתאום שמעתי גימגומים. בנוסף לכך, פתאום גיליתי בכרטיס האשראי שלי חיובים נוספים, ובתכל'ס חויבתי 3000 ₪ יותר ממה שהייתי צריך להיות מחויב".

יוחנן הוא לא היחיד. לאתר 'קול חי' הגיעו מספר רב של עדויות של חרדים שנפלו קורבן לתרמית לכאורה. ו"השיטה" עבדה לכאורה כך. אנשים קיבלו הצעה זולה במיוחד. רכשו את הביטוח אולם לא הקפידו לבקש את פוליסת הביטוח לידיהם, וכך אירע שבמקרים רבים הפוליסה כלל לא הוקמה, או שהוקמה תוך פרטים שאינם נכונים. כך היה גם עם נהגים צעירים שקיבלו הצעת מחיר זולה, וגילו אח"כ לתדהמתם כי הביטוח שבוצע להם, היה לכאורה ביטוח שמיועד לנהגים ותיקים – פוליסה זולה בהרבה.

גם יהודי חרדי שביקש לעשות ביטוח תכולה, גילה לתדהמתו לאחר פריצה לביתו, כי לא יקבל שקל מחברת הביטוח מאחר שאחד מתנאי הביטוח היה התקנת סורגים לבית – דבר שסוכן הביטוח לא ציין בפניו לכאורה.

סוכן ביטוח ותיק במגזר החרדי שהתוודע לסיפור סיפר לאתר 'קול חי' כי קיבל פניות רבות מנפגעים. לטובת הציבור הוא מתריע כי "אסור בשום אופן לשלם במזומן בלי לקבל קבלה + פוליסת הביטוח ליד. בנוסף לכך הוא אומר שהצעת מחיר זולה משמעותית מכולם צריכה אף היא להדליק נורות אזהרה".

לנפגעים מוצע אף לפנות להתאחדות סוכני הביטוח ולהתלונן על כל חשד לתרמית.