הראשל"צ מתייחס לחשיפת 'קול חי': "דרשנו גיור חוזר"

    "אם בא אחד שאומר שהוא גר בקיבוץ שאין שם בית כנסת ויש שם מחללי שבת וירצה להתגייר, אין מה לגייר אותו, הוא לא יכול להתפלל ולא לשמור שבת, צריך אומדנא דמוכח שהוא הולך לשמור תורה ומצוות, ורק אז לגייר אותו"
    דוד לזר 7 Comment on הראשל"צ מתייחס לחשיפת 'קול חי': "דרשנו גיור חוזר"

    בשיעורו השבועי בלוויין התייחס הראשון לציון הגר"י יוסף לחשיפת אתר 'קול חי' השבוע על גוי שהצליח לכאורה להערים על רבני בית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ • "אנחנו ברבנות הראשית מתנגדים לבי"ד פרטי, היינו מצריכים אותם לחזור ולעשות גיור שוב"

    צילום: Yaacov Cohen/Flash90
    "אם בא אחד שאומר שהוא גר בקיבוץ שאין שם בית כנסת ויש שם מחללי שבת וירצה להתגייר, אין מה לגייר אותו, הוא לא יכול להתפלל ולא לשמור שבת, צריך אומדנא דמוכח שהוא הולך לשמור תורה ומצוות, ורק אז לגייר אותו"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשיעורו השבועי הערב (מוצ"ש) בלוויין התייחס הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לחשיפת אתר 'קול חי' השבוע על גוי שהצליח לכאורה להערים על רבני בית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ וזכה לתעודת גיור למהדרין, למרות שלא היה מהול.

    הגוי התגייר לאחר שהערים על בית הדין של הגר"נ קרליץ

    "60% מהמתגיירים בביה"ד של הרב קרליץ נמצאו בעייתים"

    בדבריו אמר הראשל"צ הגר"י יוסף כי "שמענו השבוע שהיה בי"ד אחד פרטי שגייר איזה מישהו וקיבל תעודת גיור ואח"כ התברר שכלל לא עשה ברית מילה. אנחנו ברבנות הראשית מתנגדים לבי"ד פרטי, היינו מצריכים אותם לחזור ולעשות גיור שוב. למרות שהתגיירו בבתי הדין הפרטיים".

    לדברי הראשל"צ: "הגישו בג"צ, וטענו למה לחזור ולגייר אותם? מה זה בי"ד פרטי? יכולים לשבת פה שלושה אנשים ולגייר אותם. מי יודע לאן יגיעו אח"כ. ברור שגיור צריך להיות לפי הדין, ברית מילה טבילה, תורה ומצוות, ואומדנא דמוכח שהאיש הזה יקבל עליו תורה ומצוות".

    עוד הוסיף כי "אם בא אחד שאומר שהוא גר בקיבוץ שאין שם בית כנסת ויש שם מחללי שבת וירצה להתגייר, אין מה לגייר אותו, הוא לא יכול להתפלל ולא לשמור שבת, צריך אומדנא דמוכח שהוא הולך לשמור תורה ומצוות, ורק אז לגייר אותו".

    כזכור, בשבוע שעבר חשף אתר 'קול חי' כי גוי שביקש להתגייר, הצליח לכאורה להערים על רבני בית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ וזכה לתעודת גיור למהדרין, למרות שלא היה מהול.

    הסיפור שנחשף בידי ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ והתפרסם לראשונה באתר 'קול חי' נחשב לסיפור נדיר, אך זהו לא המקרה הראשון. לטענת גורמים המעורים בפרטים, אירעו בשנים האחרונות מספר מקרים דומים, שבהם זכו גויים שלא היו מהולים לתעודת גיור.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      ומה עם כל הגיורים הפיקטיביים של כאלו שבכלל לא מתכוונים לקבל עול תומ"צ שמקבלים אישור גיור ע"י מערך הגיור הממלכתי ו/או ע"י הצבא וממשיכים באורח חיים אישי כהרגלם מקדמת דנא כולל חילול שבת אכילת נו"ט וכיו"ב?

    2. 6

      בבית הדין של הרב קרליץ הצליח הגוי להערים על בית הדין. בבית הדין לגיור מנסים הדיינים להערים על אלוקים. רוב המתקבלים לגיור שם הם גרים שאין להם כוונה אמתית לשמור מצוות.

    3. 5

      כגון גיורו של מי שבא אחרי הקיץ וליפני החורף שנאמר- "כִּי הִנֵּה הַסְּתָיו עָבָר הַגֶּשֶׁם חָלַף הָלַךְ לוֹ": שכל גיורו אינם כשרים ואף לא מתקרבים לכך

    4. 4

      הנתונים מספרים על רוב מוחלט שאינו שומר תומ"צ, מי לוקח את האחריות על זה. האם אילן יוסין יוקם כבר?

    5. 3

      אני מוחה על הזלזול בגר"נ קרליץ חוצפה……

    6. 2

      בתי הדין הממלכתיים הכל פקטיבי ואין שום גיור אמיתי שם ואת זה לבא ולהכשיר ה' ירחם

    7. 1

      אצל הגר"נ קרליץ כל הגרים שומרים תורה ומצוות והדינים יראי שמים בתכלית משא"כ ברבנות שהכל זה כסף וכבוד