הגרב"ש דויטש ביקר בבית הגר"ח קנייבסקי • מה המשמעות?

    הבוקר, משיבים ב'פלג הירושלמי' מלחמה, וטוענים כי הביקור לא מבטא כל שינוי בעמדתו ובהשתייכותו של הרב
    ישראל פריי 7 Comment on הגרב"ש דויטש ביקר בבית הגר"ח קנייבסקי • מה המשמעות?

    ביקורו של הגרב"ש דויטש בביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי – מעורר סערה • גורמים ב'דגל' הציגו זאת כעריקה ממחנה 'בני תורה', ואילו ב'בני תורה' מציגים הכחשה גורפת

    הבוקר, משיבים ב'פלג הירושלמי' מלחמה, וטוענים כי הביקור לא מבטא כל שינוי בעמדתו ובהשתייכותו של הרב
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביקור דרמטי נערך אמש בני ברק. הגאון רבי ברוך שמואל דויטש הגיע לביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, לאחר שנים ארוכות בהם השניים לא התראו. אלא שסביב תוכן הביקור ומשמעותו ניטש ויכוח בין הצדדים בעולם הליטאי.

    מזה שנים נחשב הגרב"ש דויטש לאחד מראשי ההנהגה הרוחנית של 'בני תורה'. כבר בתקופת ההפיכה ב'יתד' נאמן', הודח הרב דויטש מועדת הרבנים של העיתון, בעקבות השתייכותו לצד מרן הגר"ש אוירבך.

    את הביקור אמש בבית הגר"ח, הציגו גורמים ב'דגל התורה' כעריקה חד משמעית של הרב דויטש, ופרישתו מ'בני תורה'. גם ציטוטים מהשיחה שיוחסו לרב דויטש העידו כי אמר לגר"ח שהוא כבר איננו קשור לעיתון 'הפלס' ול'עץ'.

    אלא שהבוקר, טוענים ב'בני תורה' כי הביקור לא מבטא כל שינוי בעמדתו ובהשתייכותו של הרב. בהקלטה שהגיעה לידי "קול חי" נשמע אברך שואל את הרב לפשר הפרסומים, זה מכחיש ועונה: "אני אומר לך את האמת לאמיתה, הם אמרו שאני יכול לבוא לקבל ברכה אבל שלא אדבר על פוליטיקה".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      האמת שיהדות התורה עם ההישגים שלה יכלה להגיע אפי' ל20 מנדטים, אבל משום מה הם לא פונים לקהל הרחב ולא מיידעים אותם על כל ההטבות שיש בזכותם, כמו אלפי ילדים שמקבלים שירות שיניים חינם עד גיל 15, קצבת הביטוח הלאומי שעלתה, ועוד המון דברים ששחכתי כרגע, שהזכות הבלעדית הוא לליצמן ושאר ח"כ של יהדות התורה

      1. מה אנחנו יודעים.
        ימים יגידו, ונקווה שכן הם פני הדברים שהגאון באמת כבר איננו קשור ל"פלס" ול"עץ"

    2. 6

      דיי תעזבו אותו בשקט הוא רצה להראות שהוא לא קשור למחלוקת למה גוררים אתן בכוח
      בתור תלמיד מובהק אני יכול לומר שלא מעניין אותו שום צד ובטח שהוא לא בצד של העצניקים

    3. 5

      לא ברור איך מציגים את זה עדיין כעריקה לאחר שהוקלט בקולו והשמיע הכחשה גורפת לכל נושא זה.

    4. 4

      א. מה הסערה המלאכותית הזו? ר' שמואל דויטש כבר מזמן אינו קשור לעץ ול"הפלס". הוא הבין די מהר את הטעות המרה שעשה. מישהו יכול להצביע על תמיכתו בפלגנים בשנתיים האחרונות? מאחלים לו ברכה והצלחה. ב. בכלל, מה הרעש הגדול ממה שסובר/חושב ר"מ פלוני או אברך אלמוני? הוא חשב ? שינה דעתו ? את מי זה מעניין? מקווה שהבחורים ב"קול תורה" כל כך מתעניינים בשיעורים שלו כמו ההבלים האלו של הפלגנים.

    5. 3

      שימו לב!!! הגרב"ש דויטש בעצמו אמר שאמרו לו לא לדבר על פוליטיקה. מי אמר?? בני הבית! מה הם רוצים להסתיר מר' חיים? ממה הם מפחדים??? למנהיג כמעט הכי בולט של הפלג לא מאפשרים לדבר עם ר' חיים אז למי כן???
      עבדים משלו בנו…