מעל פסגת הר הזיתים: הלפגוט והלר ריגשו את האלפים • גלריה

    "הר הזיתים עוד תהיה הבמה המרכזית של אירועי התרבות היהודית בירושלים"
    ישראל פריי 1 Comment on מעל פסגת הר הזיתים: הלפגוט והלר ריגשו את האלפים • גלריה

    קונצרט החזנות האגדי 'מעל פסגת הר הזיתים', התקיים במרומי הר הזיתים, מול נופה הקסום של העיר ירושלים, בהשתתפות גדולי חזני העולם, יצחק מאיר הלפגוט ודובל'ה הלר, ובהשתתפותם של הזמר יצחק מאיר • צפו בגלריה

    "הר הזיתים עוד תהיה הבמה המרכזית של אירועי התרבות היהודית בירושלים"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים השתתפו השבוע בקונצרט החזנות האגדי 'מעל פסגת הר הזיתים', שהתקיים במרומי הר הזיתים, מול נופה הקסום של העיר ירושלים, בהשתתפות גדולי חזני העולם, יצחק מאיר הלפגוט ודובל'ה הלר, ובהשתתפותם של הזמר יצחק מאיר, מקהלות החזנים 'זמרת י-ה' ו'בנימין' – בניצוחם של ד"ר אורי אהרון ויותם סגל, התזמורת הסימפונית ירושלים – רשות השידור, והכל תחת שרביטו של המאסטרו אלי יפה.

    הקונצרט שהתקיים במקום זו השנה השנייה – הפך למסורת בקרב המוני חובבי המוזיקה היהודית, שמלאו את אלפי המקומות באצטדיון הענק שהוקם במיוחד עבור האירוע, ברחבת מלון 'שבע הקשתות' מול מקום המקדש, סמוך ונראה לקברו של מלך החזנים, יוסל'ה רוזנבלט הטמון בהר הזיתים.

    הקונצרט שהופק בקפידה על ידי מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים בראשותו של הרב הלל הורביץ ובשיתוף האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך – ממשיך להוביל ולקבוע נורמה חדשה באירועי התרבות היהודית בישראל, לאחר שלראשונה קונצרט חזנות מתקיים תחת הפקה מרשימה שטרם נראתה כמוה בעולם היהודי, בליווי תאורת ענק ומסכי מולטימדיה מרהיבים.

    בין היצירות שבלטו ברפרטואר המגוון של הקונצרט: 'כבקרת' של יוסל'ה רוזנבלט שבוצע על ידי דובל'ה הלר והמקהלות, 'ולירושלים עירך' שבוצע על ידי יצחק מאיר הלפגוט, והשיר המרגש 'מעל פסגת הר הצופים' שבוצע על ידי דובל'ה הלר.

    יצירות נוספות שבוצעו באירוע: מכניסי רחמים, ממקומך, כנר על הגג, הבן יקיר לי שבוצע בדואט על ידי דובל'ה הלר ויצחק מאיר, שמע ישראל, קנא לשמך, אלוקי עד שלא נוצרתי, ודואט בלתי נשכח נוסף – קול דודי בביצועם של דובל'ה הלר ויצחק מאיר הלפגוט.

    את הקונצרט כיבדו בנוכחותם, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, סגן ראש העיר יוסי דייטש, חברי מועצת העיר יעקב הלפרין וישראל קלרמן, מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס ומנהל מחלקת תרבות תורנית במשרד החינוך הרב איתיאל בר לוי.

    אין ספק כי הקונצרט מהווה נדבך נוסף במהפכה האדירה שמחוללת מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים – בהר הזיתים ובסביבותיו, וזאת בכדי להפוך את המקום לשוקק חיים, וכפי שאמר ראש העיר ברקת באירוע, "הר הזיתים עוד תהיה הבמה המרכזית של אירועי התרבות היהודית בירושלים".

    צפו בגלריה של שלום לביא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ממש לא ראוי, יהודי חסידי לא מקפיד על כללי ההלכה ועוד בהכרזה פומבית, בושה!