בשידור חי: ליצמן וגפני מסירים כפפות ומדברים על הכל

    "מפעם לפעם יוצאים לו כל מיני משפטים, אני לא מדבר על הפאשלות שלו שהוא לא ידבר על הפאשלות שלי, אני לא דיברתי על קצבאות הילדים שנתנו לו גיבוי אבל בסוף זה יגיע רק ב2017", המשיך גפני לעקוץ.
    דוד לזר 1 Comment on בשידור חי: ליצמן וגפני מסירים כפפות ומדברים על הכל

    בעקבות המתיחות הקשה ביניהם, גפני וליצמן התייצבו הבוקר ב'קול חי' לראיון נטול כפפות • גפני: "המשפטים של ליצמן נובעים מקנאה" • ליצמן: "מה שאומרים בשם גפני ובשמי הכל שקר עורבא פרח" • הראיונות המלאים

    צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    "מפעם לפעם יוצאים לו כל מיני משפטים, אני לא מדבר על הפאשלות שלו שהוא לא ידבר על הפאשלות שלי, אני לא דיברתי על קצבאות הילדים שנתנו לו גיבוי אבל בסוף זה יגיע רק ב2017", המשיך גפני לעקוץ.
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (חמישי) הזה היה אמור להיות סוער במגזר החרדי הפוליטי, לאחר שעיתון 'משפחה' הביא ציטוטים לכאורה של שר הבריאות יעקב ליצמן ושל ח"כים מש"ס נגד יו"ר ועדת הכספים משה גפני, בעיקר סביב הקרדיטים על תקציבי המוכש"ר והבטחת הכנסה לאברכים.

    אלא, שבזה אחר זה עלו גפני וליצמן לשידור ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא ב'קול חי', וחידדו כי למרות חילוקי הדעות הקיימים – קיים שיתוף פעולה יוצא דופן ביניהם.

    בתחילה הגיב המותקף המרכזי ח"כ גפני ואמר כי "עם ש"ס, יש לי שיתוף פעולה מלא עם דרעי, אני לא זוכר כזה שיתוף פעולה בעבר, גם בוועדה למינוי דיינים, גם בנושא השבת וגם מול התקציבים של משרד הפנים והנגב והגליל, שיתוף פעולה חסר תקדים".

    גפני נאלץ להגיב גם על הדברים הבאים שהובאו ב'משפחה' בשמו של ליצמן נגדו: "למה להזמין אותו לחגיגות על המוכש"ר? 50 מיליון לא הגיעו לחרדים בגלל פאשלה שלו, הלכתי לתקן את זה. הוא כל היום רב עם האוצר ומזיק לנו. אני בהידברות מביא מאות מיליונים".

    לדבריו של גפני, "בנושא של ליצמן לא הבנתי את העניין הזה, מהיום הראשון שנבחרתי ליו"ר ועדת הכספים פעלתי בכל הכוח ללא פשרות בכדי שהציבור יקבל את מה שמגיע לו, אם יש עוולות וקיפוחים טיפלתי בהם. הייתי לבד במערכה, זה התפקיד שלי, פעלתי בשם הסיעה, אבל לא דיברתי כי מחכים לנו בצד נגדנו ועדיף לא לדבר

    "אמרו לי ב'יתד' שיגנבו לי את הקרדיט"

    גפני סיפר עוד על ענין הקרדטים ואמר כי "אפילו ב'יתד' אמרו לי: 'אתה לא מפרסם את פועלך בכדי שלא יקומו עלייך, אבל בסוף יקומו אנשים ויקחו קרדיט'", סיפר.

    על חילוקי הדעות עם ליצמן הסביר כי "יש לי תלונות רבות על משרד הבריאות, יש תורים בחדרי המיון, אני סבור שהרב ליצמן לא יכול לתקן הכל ביום אחד, אבל למרות הביקורת ביקשתי בועדה לא להעביר עליו ביקורת, וזאת בכדי שאני יודע שהוא יתקן את הדברים, אני נותן לו את כל הגיבוי ולא מעביר עליו ביקורת", הבהיר גפני.

    על סערת הקרדיטים סביב הבטחת ההכנסה לאברכים אמר גפני, "לפני שכולם בכלל ידעו על זה, היה אצלי משה אשר יו"ר רשות המסים", לדבריו, "אני מספר את העובדות, שוחחתי עם משה אשר על הנושא והוא מינה את יהודה מונסנגו, דיברתי גם עם משרד החינוך ותוך יומיים זה נפתר, ראיתי שגם אחרים טיפלו בזה וזה מבורך".

    "המודיע אפילו לא כתב את זה נכון"

    "אמרתי את הדברים בסיעת יהדות התורה, שם אני אומר את הדברים, אמרתי להם שבעוד 3 שבועות יבואו 47 מיליון שקל וגם ליצמן ישב שם, זה היה סיכום עם שר האוצר, וזה היה אמור לבוא לישיבת ממשלה, את זה אמרתי כבר לפני חודש".

    "והנה, פתאום אני שומע שהוסיפו כסף 50 מיליון שקל, ב'המודיע' אפילו לא כתבו את זה נכון ולא ידעו איזה תקנה מדובר", עקץ גפני. "אנשים יודעים מה קורה במבחן התוצאה", הוסיף.

    על הפרסומים בדבר המתיחות בינו לבין ליצמן אמר כי "לא קרה שום דבר, אני מתכוון להמשיך לפעול איתו יחד, יכול להיות שהמשפטים שלו נובעים מקנאה, וזה דבר מובן מאליו, אני מדבר על ליצמן, כשישבנו עם ראש הממשלה יחד עם דרעי וליצמן – הם אמרו ש"אנחנו מגבים את גפני", כל זה לא הולך להשתנות בגלל כתבה בעיתון או ברדיו".

    "שלא ידבר על הפאשלות שלי"

    עוד אמר על ליצמן: "מפעם לפעם יוצאים לו כל מיני משפטים, אני לא מדבר על הפאשלות שלו שהוא לא ידבר על הפאשלות שלי, אני לא דיברתי על קצבאות הילדים שנתנו לו גיבוי אבל בסוף זה יגיע רק ב2017", המשיך גפני לעקוץ.

    "הכל רגוע, נמשיך לעבוד יחד, טובת הציבור החרדי והכללי היא שנעבוד יחד וכך ימשך. רק שינהגו בי ככה כמו שאני נוהג בהם".

    בהמשך התוכנית ב'קול חי' עלה לשידור גם ליצמן שאף הוא אחז בקו של שלום עם עקיצות קלות לכיוונו של גפני, "על איזה שלום ומלחמה אתה מדבר?, בחיפה הוא קיבל גיבוי פעמיים על אף שזה לא שייך אלי, אני מגבה את דגל התורה".

    "הכתב הוא שקרן"

    לדברי ליצמן, "יש תלונות על כולם, אני לא חושב שתחנות רדיו זה המקום שאני והוא נדבר על הטענות, החלק של הקרדיט לא מעניין אותי. נסעתי במיוחד לחיפה לנסות לסייע, קיימנו שם את ההסכם ובזה זה נגמר וכל השאר לא שייך לרדיו".

    "אני שומע שיש איזה כתב לבלב שטוען שהתכסחתי עם איציק כהן, זה פשוט שקר גס. הכתב גם שיקר על אלפר, הוא משקר שוב, אני לא שם, פה ושם יש חילוקי דעות, אנחנו אבל מסתדרים, אנחנו חברים ואנחנו ידידים, מותר להתווכח, לא כל דבר צריך להיות בתקשורת, למה אתם לא מדברים על שיתוף הפעולה בין דרעי גפני וליצמן? על זה תדבר, אני לא הולך להיכנס לוויכוחים סביב קרדיטים, יש פה ושם חילוקי דעות ואנחנו מסתדרים".

    "סליחה שקילקלתי לכם אייטם"

    ליצמן הוסיף כי "אני מבין שקלקלתי לכם הבוקר את האייטם, למה אתם לא מדברים בכלל על שיתוף הפעולה שיש בין גפני וליצמן, על השבת מקוואות ותקציבים. קלקלתי לכם אייטם, בסדר. הכל שטויות והבלים. מה שיש לי לומר על גפני אני אומר לו, זה לא ענין לשידורי רדיו, רוב מה שאומרים בשמו ובשמי הכל שקר עורבא פרח".

    "אם אתה רוצה לדבר איתי על תרופות, אני מוכן לדבר, התורה מאחדת בין שנינו. אני מצטער שקילקלתי לכם אייטם, גפני הוא יו"ר מעולה בוועדת הכספים", אמר לסיום.

    האזינו לראיונות המלאים:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אוהב ומעריך מאוד את שניהם
      הלוואי שישרה ביניהם אחדות ורוח טובה, זה יועיל מאוד לכולנו.