הרבי הקדוש ששרד את השואה האיומה וחולל ישועות

    השפעתו הייתה גדולה מאוד, והתפרסם במיוחד במפותיו, המוני בית ישראל היו נוהרים אל הקודש, בכדי לזכות ולהתברך מפיו הקדוש. ענוונותו הידועה היית שם דבר, ובעיקר היה נודע האדמו"ר בדרכו המיוחדת להלביש את המופתים הגדולים שחולל כבדרך הטבע, ונהג לתת רפואות מיוחדות לבעלי מחלות מסוימות
    admin2 3 Comment on הרבי הקדוש ששרד את השואה האיומה וחולל ישועות

    צדיק גדול ופועל ישועות • היום יצוין הילולת האדמ"ר מקרעטשניף: רבי דוד משה רוזנבוים • ההבטחה המופלאה שהצילה אותו מהשואה ועד פטירתו הפתאומית • מסע אל קורות חייו

    צילום: ויקיפדיה
    השפעתו הייתה גדולה מאוד, והתפרסם במיוחד במפותיו, המוני בית ישראל היו נוהרים אל הקודש, בכדי לזכות ולהתברך מפיו הקדוש. ענוונותו הידועה היית שם דבר, ובעיקר היה נודע האדמו"ר בדרכו המיוחדת להלביש את המופתים הגדולים שחולל כבדרך הטבע, ונהג לתת רפואות מיוחדות לבעלי מחלות מסוימות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האדמו"ר מקרעטשניף – רבי דוד משה רוזנבוים נולד בערב יום הכפורים בשנת תרפ"ה לאביו הצדיק הקדוש רבי אליעזר זאב רוזנבוים מקרעטשניף. משחר ילדותו שקד על לימוד התורה. כשהובל יחד עם אביו הקדוש למחנות ההשמדה – הבטיח לו אביו כי ינצל וישרוד את השואה האיומה היות ועם ישראל זקוק לו, וכבר שם הסמיכו אביו לממשיך דרכו.

    במחנות אושוויץ מסר האדמו"ר רבי דוד משה רוזנבוים את נפשו ובמיוחד על כשרות המאכלים, ובכל הזדמנות שנקרת בדרכו למד ולימד תורה. לאחר השואה גילה האדמו"ר כי ממשפחתו רק אחותו נשארה בחיים.

    לאחר השואה הגיע לסיגעט (סיגעט – עיר בצפון רומניה שם קבורים משפחתו, חסידות סיגעט התמזגה לאחר השואה בחסידות סאטמר), שם מינו אותו תלמידיו לאדמו"ר מקרעטשניף, ממשיך דרכו של אביו. שם גם נשא לאשה את הרבנית אסתר רחל, בתו של האדמו"ר רבי חיים מרדכי מנדבורנה.

    בשנת התש"ז עלה לארץ ישראל והתגורר בירושלים, אולם לאחר תקופה קבע את מושבו בעיר רחובות בה הקים את מוסדותיו ואת הישיבה "שערי אליעזר" על שמו של אביו הקדוש.

    השפעתו הייתה גדולה מאוד, והתפרסם במיוחד במפותיו, המוני בית ישראל היו נוהרים אל הקודש, בכדי לזכות ולהתברך מפיו הקדוש. ענוונותו הידועה הייתה לשם דבר, ובעיקר היה נודע האדמו"ר בדרכו המיוחדת להלביש את המופתים הגדולים שחולל כבדרך הטבע, ונהג לתת רפואות מיוחדות לבעלי מחלות מסוימות.

    בחודש סיוון בשנת התשכ"ט, נסע האדמו"ר לקברות אבותיו ברומניה, ביום שלישי ט"ו לחודש תמוז במהלך ביקורי האדמו"ר בקברות אבותיו ולאחר שטבל במקווה טהרה הרגיש האדמו"ר שהוא לא חש בטוב, וחזר יחד עם הגבאי לאכסניה, שם ביקש משקה ולאחר שברך את ברכת "שהכל ניהיה בדברו" אמר כי היה רוצה לראות את עצמו בביתו והשיב את נשמתו ליוצרה.

    האדמו"ר זצוק"ל השאיר אחריו שושלת אדמו"רים. כיום בנו רבי מנחם אליעזר זאב רוזנבוים ממשיך את דרכו ומכהן כאדמו"ר מקרעטשניף ברחובות, שם קיימת קהילה חסידית גדולה וקהילות נוספות של החסידות קיימות בערים החרדיות. בנו רבי ישראל ניסן מכהן כיום כאדמו"ר מקרעטשניף בקרית גת, בנו רבי מאיר רוזנבוים מכהן כאדמו"ר מפרמישלאן.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      היה פועל ישועות גדול, וב"ה שהותיר את בנו הגדול ממלא מקומו האדמור מקרעטשניף ברחובות שגם הוא ממשיך דרך אביו גם בזה

      1. ברוך השם שעדיין יש צדיקים כאלו.
        כולנו זקוקים לעזרת שמים עניים ועשירים
        בריאות והצלחה לכל שושלת קרעטשניף
        אמן סלה.