המנכ"ל של גלנט: כך נכניס את החרדים לערים החילוניות

    "באופן כללי, אני לא מאמין בכפייה על ראשי רשויות כאופציה ראשונה, זה לא החלטה רק שלי אבל אני חושב שאנחנו צריכים לא רק להטיל מדיניות אלא להביאה לידי ביצוע, יש כאן אירוע שהוא לא רק מבחינת חילונים אלא גם מבחינת החרדים".
    דוד לזר No Comments on המנכ"ל של גלנט: כך נכניס את החרדים לערים החילוניות

    לאחר שאמש שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התארח ב'קול חי' והרחיב על פתרונות הדיור למגזר החרדי, הערב שוחח מנכ"ל משרדו עם בצלאל קאהן • על כסיף: "החרדים מתנגדים, נבנה שם מוסדות ותחבורה" • וגם: את מה עדיין הוא לא הצליח לפצח במשבר הדיור החרדי?

    צילום: Yossi Zamir/FLASH90
    "באופן כללי, אני לא מאמין בכפייה על ראשי רשויות כאופציה ראשונה, זה לא החלטה רק שלי אבל אני חושב שאנחנו צריכים לא רק להטיל מדיניות אלא להביאה לידי ביצוע, יש כאן אירוע שהוא לא רק מבחינת חילונים אלא גם מבחינת החרדים".
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שאמש (שלישי), שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התארח ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' והרחיב על פתרונות הדיור למגזר החרדי, הערב שוחח מנכ"ל משרדו אשל ארמוני עם בצלאל קאהן ב'מהדורה המרכזית' ופירט את האופציות האופרטיביות לפתרון משבר הדיור החרדי.

    "במהלך השנה האחרונה בנינו עבודה יחד עם המכון החרדי, סביב הצרכים של האוכלוסייה החרדית, כולל פתרונות מגורים, כגון: עיבוי המרקמים הקיימים, בניה של שכונות חרדיות לצד שכונות חילוניות וגם הקמת ערים לחרדים".

    לדבריו, "על פי התוכנית, מידי שנה נפרסם על 6,500 יחידות דיור שיוקצו באזורים בעלי צביון חרדי, ובשלושת השנים הקרובות נשווק 15,000 יחידות דיור, מהם 5,000 מקרקעות מדינה".

    "אנחנו נמצאים באירוע,  הרי כשנבוא לראשי ערים ונאמר להם 'אדוני ראש העיר, האזור הזה מיועד לחרדים' זה דבר שאנחנו צריכים לפצח אותו. זאת המציאות שלנו במדינת ישראל, יש חרדים והם לא הולכים להעלם וגם החילונים לא יעלמו, צריך לגור ביחד ולמצוא שכנות הומוגנית יחד".

    עוד הוא פירט ואמר כי "שכונות נפרדות זו הדרך, אני לא חושב שיש בעיה, יש רק בעיה תודעתית, צריך ליצר מצב שהתמהיל העירוני לא ישתנה באופן חד, כולנו יחד וכולנו צריכים לגור יחד עם השני, האוכלוסייה החרדית צריכה להיכנס הרבה יותר לתחום התעסוקה וצריך לכבד את אורחות החיים של האחרים".

    "אני חושב שהחיכוך והחשיפה מייצרת סובלנות ואני מאמין שאין דרך אחרת", אמר מנכ"ל המשרד, "אני שמח שדרך החלטות שקשורות לבינוי יש לנו אפשרות לעצב את החברה כפי שהיא מצטיירת שבנויה ממגזרים שונים וצריך להתארגן בזה".

    ארמוני נשאל מה יעשה במידה וראשי הערים יתנגדו לקבל את החרדים בעירם. "באופן כללי, אני לא מאמין בכפייה על ראשי רשויות כאופציה ראשונה, זה לא החלטה רק שלי אבל אני חושב שאנחנו צריכים לא רק להטיל מדיניות אלא להביאה לידי ביצוע, יש כאן אירוע שהוא לא רק מבחינת חילונים אלא גם מבחינת החרדים".

    לטענתו, גם החרדים לא מקבלים כל הצעה ופתרון, "למשל כסיף, החרדים אומרים בשום פנים ואופן לא, אין שום הרי חושך, תהיה תחבורה, תבנה עיר שכולה חרדים עם מוסדות הציבור באמצע", טען. "כעת אנחנו מדברים על תוכנית מתאר, עיר שיכולה להכיל עשרות אלפים וזה תלוי ברצון של האוכלוסייה החרדים, אם אתכנן את העיר בלי להתייחס לרצון של החרדים – לא נגיע לחרדי אחד שיבוא לגור שם, אם נבנה בצורה נכונה שגם הדירות יהיו זולות וגם יהיה פתרון תעסוקתי ומוסדות טובים אז יהיה פתרון, יש כאן עבודה לא רק על ראשי הערים החילונים אלא גם עם החרדים, אבל זה מה יש".

    "אנחנו צריכים להיות במצב שנוכל למכור את הדירות, משפחה חרדית שיש להם 10 ילדים תוכל לסדר אותם, גם אם הם יצטרכו לנסוע לאוטובוס עד לכסיף, כמו שנוסעים עד לערד", הוסיף לסיום.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות