הרפורמים נעלבו מהח"כים החרדים ודרשו מהכנסת להענישם

    חשבון ארוך ונוקב ליהדות ולעם היהודי עם התנועות המשכילות והמתחדשות, התנועה שמערש הולדתה חרתה על דיגלה מלחמה בה' ובתורתו
    איתי גדסי 1 Comment on הרפורמים נעלבו מהח"כים החרדים ודרשו מהכנסת להענישם

    ועדת האתיקה של הכנסת דנה בתלונתו של נציג הרפורמים גלעד קריב נגד חברי הכנסת החרדיים על כך שיצאו במפגיע בעת שנשא דברים במהלך דיון שעסק בחוק המקוואות, ועל כך שהם יוצאים באופן קבוע בעת שהוא נושא דברים בוועדות הכנסת

    חשבון ארוך ונוקב ליהדות ולעם היהודי עם התנועות המשכילות והמתחדשות, התנועה שמערש הולדתה חרתה על דיגלה מלחמה בה' ובתורתו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת האתיקה של הכנסת דנה היום (ג') בתלונתו של נציג הרפורמים גלעד קריב נגד חברי הכנסת החרדיים על כך שיצאו במפגיע בעת שנשא דברים במהלך דיון שעסק בחוק המקוואות, ועל כך שהם יוצאים באופן קבוע בעת שהוא נושא דברים בוועדות הכנסת.

    בקובלנה ציין כי התנהגות חברי הכנסת שנטשו את אולם הדיונים מבלי לשמוע את דבריו הינה פוגענית ואינה ראויה ומנוגדת לכללי הדמוקרטיה, חברי הכנסת הגיבו לוועדת האתיקה כשהם מצהירים כי הינם פועלים על פיהם ובשליחותם של גדולי הדור.

    במענה לקובלנה נימק ח"כ יעקב אשר לוועדת האתיקה את יציאתו מהדיון כתגובה טבעית להרגשת סלידה ושאט נפש ממלחמתו של אותו אדם וחבר מרעיו, אשר נלחמים ומנסים להחדיר את דעותיהם בכל שכבות הציבור במיוחד באלה אשר אינם שומרי תורה ומצוות, ועוטפים את מרכולתם במילות דבש של חופש, שוויון, קידמה, וכד' וכל זאת כדי לנסות לטשטש את המסורת וההלכה היהודית הנהוגה מדור דור.

    כאשר כשלו במלחמתם הרוחנית, הם מנסים את כל כוחם במלחמה בציבור שלם עד כדי פגיעה כלכלית באותו ציבור נרדף, כששמו של אותו איש חתום על מאות עתירות הממוקדות כנגד ציבור אחד, מלחמה אשר ניסתה לגרום להרעבת ילדים תינוקות של בית רבן שכל חטאם ש"נתפסו על דברי תורה", ברדיפה נגד תלמודי התורה, תקציבי הישיבות, בתקציבי הכוללים, בהבטחת הכנסה לאברכי הכוללים, ביודעם כי התורה ולומדיה הינם החומה הבצורה כנגד טשטוש המסורת היהודית.

    בסוף תגובתו כינה ח"כ אשר את הקובלנה כניסיון נוסף להשתמש בוועדה האתיקה לכלי שרת במלחמתם של הרפורמים בהלכה המסורה לנו מדורי דורות, תוך ניסיון מגונה ליצירת פרובוקציה לצורך הכפשתם של נציגי הציבור העושים מלאכתם נאמנה.

    ח"כ הרב אורי מקלב השיב כי "חשבון ארוך ונוקב ליהדות ולעם היהודי עם התנועות המשכילות והמתחדשות, התנועה שמערש הולדתה חרתה על דיגלה מלחמה בה' ובתורתו, וכל תכליתה והקמתה הייתה ועודנה לזרוע הרס, חורבן וקטל רוחני בעם היהודי ללא תקנה".

    לא לחינם הוסיף ח"כ הרב מקלב, הורו גדולי ישראל בכל הדורות להיבדל מהם ומהמונם, ולא להשתתף בשום צורה וקשר בכל ארגון שהם חברים בו, יובהר בנחרצות כי "התנועה הרפורמית איננה עוד תנועה ביהדות או זרם נוסף ביהדות, אלא היא תנועה שניתקה עצמה מהיהדות היא מחרבת היהדות, נועצת סכין בליבה, ומנסה לאיים על קיומה".

    מציאותם הזרה והמנוכרת, המחריבה והכפרנית, דרשה וחייבה אותנו – חברי הכנסת – לתגובה חריגה וחד משמעית אשר תשלול את הלגיטימציה אותה מבקשים הם לקבל במצגי שווא ומדוחים, ויציאתם של חברי הכנסת מהדיון הינה אמירה נוקבת ובלתי מתפשרת, זעקת אמת מלב כואב אין לנו חלק ונחלה עמכם, ולעולם לא נכיר בכם.

    ועדת האתיקה דנה בקובלנה וקבעה כי יש לדחות את הקובלנה כדי לא לפגוע באופן בלתי סביר בחופש הביטוי ובחופש הפעולה הפוליטי הלגיטימי של חברי הכנסת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מי זה הרפורמי הזה? כולו מייק אפ.. אולי הוא מנשות הכותל????