ראש הממשלה נועד עם נשיא פרגוואי: "מחזקים את שיתו"פ"

    תודה רבה לך. בשם מדינתי וכל אזרחיה, אני רוצה שתדע שישראל נמצאת בלבם של כל תושבי פרגואי. אנחנו אוהבים אתכם מאוד. אתה חייב לדעת זאת. כפי שאמרתי לאנשים מסוימים, ישראל גדולה יותר ממה שחושבים. חלק ממנה הוא בפרגואי"
    איתי גדסי No Comments on ראש הממשלה נועד עם נשיא פרגוואי: "מחזקים את שיתו"פ"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם נשיא פרגוואי הורסיו קרטס • נתניהו: "אני מבקש להביע את הוקרתי על עמדתך האמיצה והנחרצת לצידה של ישראל • נשיא פרגוואי: "בשמי ובשם פמלייתי, אני רוצה רק לומר תודה רבה לך. לפני זמן רב זכינו לשיתוף פעולה ואנו אסירי תודה.

    צילום: צילום - קובי גדעון / לע"מ
    תודה רבה לך. בשם מדינתי וכל אזרחיה, אני רוצה שתדע שישראל נמצאת בלבם של כל תושבי פרגואי. אנחנו אוהבים אתכם מאוד. אתה חייב לדעת זאת. כפי שאמרתי לאנשים מסוימים, ישראל גדולה יותר ממה שחושבים. חלק ממנה הוא בפרגואי"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום בצהרים בלשכתו עם נשיא פרגוואי הורסיו קרטס

    תחילה נועדו שני האישים לפגישה מצומצמת בארבע עיניים ובהמשך התקיימה פגישה מורחבת עם משלחת נשיא פרגוואי שכללה מצדם גם את שר החוץ, שר החקלאות, שר המסחר והתעשייה, שר החינוך והתרבות ובכירים נוספים. טרם הפגישה המורחבת חתמו שני האישים על הצהרה משותפת לסיכום ביקורו הממלכתי של נשיא פרגוואי בישראל. בנוסף, חתמו שני האישים גם על הסכם לשיתוף פעולה בשעת חירום; הסכם לשיתוף פעולה בענייני משפט; תכנית לשיתוף פעולה בנושא חינוך, שואה ותרבות ומזכר הבנות לסיוע לפיתוח טכני של פרגוואי.

    רה"מ נתניהו ונשיא פרגוואי סיכמו על שורה של שיתופי פעולה במגוון תחומים, כגון: ביטחון, חקלאות, מים וחינוך. סוכם כי ישראל תשלח משלחת לפרגוואי כדי לשפר את תפוקת החקלאות. עוד סוכם כי פרגוואי תשגר משלחת לישראל בתחומי הלמידה האלקטרונית.

    ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הישיבה: "הנשיא קרטס, הורסיו, ברוך הבא. לעונג הוא לי לקבל את פניך ואת פמלייתך כולה בישראל בביקור היסטורי זה, ביקורו הראשון של נשיא פרגוואי בישראל. הדבר משקף משהו עמוק מאוד, לא רק את השותפות ההולכת ומתחזקת בין שתי מדינותינו, אלא גם ידידותך האישית כלפי מדינת ישראל וגם שורשים עמוקים יותר, קווי דמיון מסוימים בהיסטוריה שלנו – מדינות קטנות המוקפות במספר רב של מדינות גדולות, לא תמיד בתנאים הכי ידידותיים, עם תקווה להגיע לעתיד של שלום, ביטחון ושגשוג באזורנו. אני מבקש גם להביע את הוקרתי על עמדתך האמיצה והנחרצת לצידה של האמת, האמת על מדינת ישראל, בנסיבות לא פשוטות. ידידים נבחנים בשעות קשות, ואתה ידיד גדול. אנו מעריכים אותך ומקבלים אותך בברכה. תודה, חבר.

    בישראל איננו לוקחים את חברינו כמובן מאליו. להפך, אנו מחויבים לעבוד איתם כדי שכולנו נהיה חזקים יותר, בטוחים יותר ומשגשגים יותר. אנו כבר פועלים למימוש היעדים הללו, והיום בכוונתנו לחתום על מספר הסכמים לקידום שיתוף הפעולה בינינו. אנו פועלים יחד בפיתוח, ניהול מים וחקלאות, אבל אני חושב שההזדמנויות הן אינסופיות ובלתי מוגבלות, וכולי ציפייה להעמקת שיתוף הפעולה בינינו. אנו הולכים לחתום על הסכמים בתחום המדע, תרבות, חילופי נוער וניהול מצבי חירום. אם נעבוד יחד, נוכל להבטיח עתיד טוב יותר לאזרחינו. אנו גם מעוניינים, כפי שאמרתי לך כרגע, להרחיב את יחסינו עם מדינות אמריקה הלטינית. אתה מהווה עוגן של ידידות שם, ואנו מצפים לדון עמך באפשרויות להגברת שיתוף הפעולה עם כל מדינות אמריקה הלטינית, שאנו רואים בה יבשת בעלת עתיד גדול. לכן אנו רוצים לפתח את עתיד היחסים בינינו, ובאמצעותך, בעזרתך, עתיד של יחסים רחבים יותר בין ישראל ומדינות אמריקה הלטינית. ברוך הבא לירושלים, ברוך הבא, חבר".

    עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "אני רוצה לספר לאנשי התקשורת שיש מפה גדולה מאוד במשרדי, שנעשתה גדולה אף יותר. פעם זה היה המזרח התיכון. עכשיו היא מקיפה חלק ניכר מחצי הכדור המזרחי, והנשיא קארטס אמר לי שהיא לא מספיק גדולה, צריך להוסיף את אמריקה הלטינית, חלק מישראל נמצא שם".

    דברי נשיא פרגוואי הורסיו קרטס: "ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשמי ובשם פמלייתי, אני רוצה רק לומר תודה רבה לך. לפני זמן רב זכינו לשיתוף פעולה ואנו אסירי תודה. אתם חמים מאוד. שיתוף הפעולה והתמיכה להם זכינו הם חמים ביותר. כפי שדיברנו קודם, טוב להיזכר בעובדה שב-1947 פרגואי הצביעה בעד הקמתה של מדינת ישראל, שהוקמה לבסוף ב-14 במאי 1948, וכפי שאמרתי לך, מדובר צירוף מקרים, שכן גם עצמאותה של פרגואי הוא ב-14 במאי, אבל בשנת 1811.

    איש אינו רוצה להיזכר בזה, אבל אני חושב שזה מאוד חשוב שאתה תמיד זוכר את השואה שעברתם, וגם פרגואי עברה שואה משלה. איבדנו כמעט את כל האוכלוסייה שלנו במלחמה שנקראה "הברית המשולשת" עם שכננו. אבל אני לא רוצה להיות מדינה שזכורה בזכות ההצבעה או בגלל שעברנו שואה. אני רוצה לראות התקרבות משמעותית בין שתי מדינותינו כיוון שאנו חולקים עקרונות וערכים, אדוני ראש הממשלה.
    אני שמח מאוד, אני באמת נפעם מהביקור. מדובר בביקור היסטורי כיוון שזאת הפעם הראשונה שנשיא מגיע, אבל אני חושב שאנחנו צריכים להתבייש בזה שאנחנו כל כך קרובים, כמו משפחה, ואף על פי כן זה הביקור הראשון. ולכן יש לנו שתי אפשרויות – אפשר להסתכל אחורה ולבכות את העובדה שאיבדנו זמן רב, או שאפשר להסתכל קדימה ולפצות על הזמן הזה.
    תודה רבה לך. בשם מדינתי וכל אזרחיה, אני רוצה שתדע שישראל נמצאת בלבם של כל תושבי פרגואי. אנחנו אוהבים אתכם מאוד. אתה חייב לדעת זאת. כפי שאמרתי לאנשים מסוימים, ישראל גדולה יותר ממה שחושבים. חלק ממנה הוא בפרגואי".

    שני המנהיגים הביעו את שביעות רצונם מיחסי ידידות הדו-צדדיים המצוינים, מהדיאלוג המחוזק ומביקורים בדרג גבוה בין שתי המדינות. כן הם הדגישו את החשיבות של שיפור היחסים הכלכליים בין שתי המדינות ושיתוף הפעולה בתחומים שונים שיש בהם עניין הדדי.

    על מנת לאשר מחדש את היחסים המצוינים והידידות בין שתי המדינות ולקדם שיתוף פעולה, המנהיגים מצהירים כאמור להלן:
    1. הנשיא קרטס הדגיש את תפקידה של מש"ב, הסוכנות לשיתוף פעולה ופיתוח בינלאומי של ישראל, בסיוע בפיתוח של תכניות סיוע יכולת טכנית עבור מוסדות בפרגוואי האחראים לשיתוף פעולה בינלאומי, הכיר בתמיכה שקיבל ממדינת ישראל והביע את רצונו לחזק את הקשר הזה. ראש הממשלה נתניהו ציין כי כוונתה של ישראל היא להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה הזה, ולשם כך תיחתם הצהרת כוונות, המדגישה את התחומים העיקריים של שיתוף הפעולה.

    2. ראש הממשלה נתניהו ציין את הסחר הישראלי והאינטרס הכלכלי בפרגוואי. הנשיא קרטס הדגיש את ההזדמנויות שמציעה פרגוואי, כגון היתרונות שבעלות הייצור, יציבות מוניטרית ומשפטית, וכן מיקומה הגיאוגרפי האסטרטגי, שהוא הפלטפורמה ל"מרקוסור" ולעולם. שני המנהיגים הורו לשרים ולמוסדות שלהם להרחיב את הקשרים הכלכליים, קשרי הסחר, ההשקעות ושיתוף הפעולה בין שתי המדינות.

    3. ראש הממשלה נתניהו והנשיא קרטס החליפו דעות על הסוגיות המרכזיות שעל סדר היום הבינלאומי, במיוחד על ההתפתחויות במזרח התיכון ובדרום אמריקה, והסכימו להמשיך את התיאום בין שתי המדינות בסוגיות אלה, באשרם מחדש את החשיבות של ערכים בסיסיים כגון דמוקרטיה, זכויות אדם ושלטון החוק ובהדגישם את חשיבות היישוב בשלום של סכסוכים, בהתאם למשפט הבינלאומי.

    4. שני המנהיגים הביעו שביעות רצון מהדיאלוגים הפוליטיים המתמשכים בין משרדי החוץ של שתי המדינות, המתקיימים מאז 2015.

    5. הנשיא קרטס הסביר כי מיקומה הגיאוגרפי של הרפובליקה של פרגוואי יאפשר לה להיות מרכז חשוב לחיבור עם מדינות האזור, באמצעות פיתוח תשתית ולוגיסטיקה אזורית. ראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה והכרה בצרכים המיוחדים של פרגוואי כמדינה מתפתחת ללא מוצא לים. הנשיא קרטס הביע את נכונותו לתאם בפורמים הבינ"ל עמדה מאוזנת ביחס לנושאים הנוגעים למדינת ישראל.

    6. שני המנהיגים הביעו את רצונם לקדם שיתוף פעולה משפטי דו-צדדי וחילופי ידע וניסיון בין שתי המדינות, וקידמו בברכה את החתימה על הצהרת הכוונות המשותפת בדבר שיתוף פעולה בתחום העניינים המשפטיים, בין משרד משפטים של מדינת ישראל ומשרד המשפטים של הרפובליקה של פרגוואי.
    7. המנהיגים קידמו בברכה את החתימה על הצהרת הכוונות המשותפת בדבר ניהול שיתוף פעולה בחירום, וציינו בסיפוק את החתימה על התכנית לשיתוף פעולה בתחומי החינוך, המדע, התרבות, הנוער והספורט לשנים 2016-2018.

    8. הנשיא קרטס וראש הממשלה נתניהו שבו ואישרו את חשיבות העבודה המשותפת על אתגרים גלובליים, כגון הסוגיות הנדונות בהקשר של האו"מ, כולל לוח 2030 לפיתוח בר קיימא, זכויות אדם, סביבה ושינוי אקלים, וחשיבותו ותפקידו של האו"ם בשמירה על השלום והביטחון הבינלאומי. שתי המדינות ימשיכו בדו-שיח הקרוב שלהם בפורומים שונים של האו"מ.

    9. ישראל ופרגוואי מעודדות את השימוש באנרגיה גרעינית למטרות שלום, בעיקר בתחום של יישומים רדיולוגיים למטרות רפואיות וחקלאיות. שני המנהיגים יעודדו שיתוף פעולה בין הרשויות הנוגעות בדבר משתי המדינות.

    10. הנשיא קרטס, מטעם הממשלה והעם של הרפובליקה של פרגוואי, הביע את הערכתו העמוקה לקבלת הפנים החמה ולתשומת הלב המיוחסת שהציעו הממשלה והעם של מדינת ישראל, הן לו והן למשלחתו במהלך הביקור.



    0 תגובות