שגרירי אירופה במסר זועם: "מדינת ישראל כוח כובש"

    אותן מדינות יודעות שמדובר בהתערבות בענייניה הפנימיים של ישראל ובעידוד לעבירה על החוק, אבל ממשיכים לצפצף על הישראלים, ועכשיו - עם הריסת כמה מאותם מבנים - הם מתנהגים כמו "הקוזק הנגזל" שזועק חמס.
    שלמה ריזל No Comments on שגרירי אירופה במסר זועם: "מדינת ישראל כוח כובש"

    הגרדיאן הבריטי דיווח אתמול כי שגרירים ממדינות באירופה שלחו מכתב זועם למתאם פעולות הממשלה בשטחים • המכתב מתייחס לתקריות שאירעו בחודשיים האחרונים • ממשלת ישראל לא ענתה על מכתבם

    צילום: Flash90
    אותן מדינות יודעות שמדובר בהתערבות בענייניה הפנימיים של ישראל ובעידוד לעבירה על החוק, אבל ממשיכים לצפצף על הישראלים, ועכשיו - עם הריסת כמה מאותם מבנים - הם מתנהגים כמו "הקוזק הנגזל" שזועק חמס.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגרדיאן הבריטי דיווח אתמול כי שגרירי ספרד, איטליה, בלגיה, שוודיה, גרמניה, אירלנד ונורווגיה שלחו מכתב זועם למתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף פולי מרדכי על גרימת נזק לרכוש של האיחוד האירופי בשטחי יהודה ושומרון.

    מדינות אלו משלמות מידי שנה מיליוני דולרים כדי לממן בניית מבנים לערביי יו"ש, בעיקר בשטחים אסטרטגיים, כדי להשתלט על כמה שיותר שטחים ולמנוע מישראל רצף התיישבותי במקומות אלו. המפורסם שבהם הוא בשטח E1 מזרחית לירושלים, כשהבניה הערבית הבלתי חוקית שם נועדה לחסום רצף טריטוריאלי ישראלי באזור.

    אותן מדינות יודעות שמדובר בהתערבות בענייניה הפנימיים של ישראל ובעידוד לעבירה על החוק, אבל ממשיכים לצפצף על הישראלים, ועכשיו – עם הריסת כמה מאותם מבנים – הם מתנהגים כמו "הקוזק הנגזל" שזועק חמס.

    המכתב מתייחס לתקריות שאירעו בחודשיים האחרונים, שבהן, על פי האירופים הוחרמו האוהלים מבדואים תושבי יהודה ושומרון. תקרית אחת התרחשה בג'אבל אל-באבה, ובה "נעקרו 49 אנשים" והשנייה בסאטח אל באהיר, ו-26 בני אדם נותרו לכאורה ללא קורת גג. לדברי השגרירים, מדובר ב"נזק" בשווי של כמעט 65 אלף דולר.

    במכתב המחוצף של השגרירים האירופים נאמר גם: "במסגרת החוק הבינלאומי ההומניטרי, נדרשת ישראל ככוח הכובש לספק את הצרכים הבסיסיים של האוכלוסייה. אין להחרים או לקחת פריטי סיוע, או להפריע להם בכל דרך".

    דיפלומט אירופי אומר  לגרדיאן שממשלת ישראל לא ענתה על מכתבם אבל הם קיבלו תשובות ב'דלת האחורית' ש"ההריסות יימשכו".

    תנועת רגבים, שהגישה מספר עתירות לבג"ץ נגד הבנייה הבלתי חוקית הגיבה בנושא והפנתה אצבע מאשימה דווקא לעבר אותן מדינות.

    "מדינת ישראל פועלת למצוא פתרונות קבע לאוכלוסייה הבדואית ביהודה ושומרון, ולהקים עבורם יישובים שיספקו מענה ראוי הכולל שירותים מוניציפליים של חינוך ובריאות. דווקא הרשות הפלסטינית היא זו שמנצלת את האוכלוסיה הבדואית כחיילי משחק במטרה להשתלט על קרקעות, ותוקעת אותם בזמן עבר – במקבצים זנוחים ועלובים – תוך שהיא מנסה לטרפד את הסיוע הישראלי. אם מדינות אירופה באמת רוצות לסייע לאותם בדואים, שישתפו פעולה עם הרשויות הישראליות ולא יפעלו בניגוד לחוק הישראלי שחל באזור לפי הדין הבינלאומי".



    0 תגובות