בשורה לאופנוענים: מס קניה על כלים דו גלגליים יופחת

    העומס בכבישים והנזקים נגרמים למשק כתוצאה מכך שהנהגים מבזבזים שעות רבות בעמידה בפקקים. הפסד הכנסות המדינה ממסים עומד על כ-10 מיליון ש"ח במונחים שנתיים
    איתי גדסי No Comments on בשורה לאופנוענים: מס קניה על כלים דו גלגליים יופחת

    שר האוצר חתם ומס הקניה על כלי רכב דו גלגליים קטנים יופחת מ-40% ל-25% • משה כחלון: "ההחלטה נוספת שתסייע במאבק שלנו להפחתת יוקר המחייה בישראל

    שר האוצר, משה כחלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    העומס בכבישים והנזקים נגרמים למשק כתוצאה מכך שהנהגים מבזבזים שעות רבות בעמידה בפקקים. הפסד הכנסות המדינה ממסים עומד על כ-10 מיליון ש"ח במונחים שנתיים
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר, משה כחלון, חתם על צו המפחית את שיעור מס הקניה המוטל על כלי רכב דו-גלגליים, שנפח מנועם אינו עולה על 125 סמ"ק והספקם אינו עולה על 11 קילו וואט, מ-40% ל-25%, זאת במסגרת הוראת שעה שתוקפה עד 30.06.2017.

    מטרת ההפחתה היא לעודד רכישת כלי רכב דו-גלגליים קטנים, המשמשים בעיקר בכבישים עירוניים, ובכך לצמצם את זיהום אוויר, העומס בכבישים והנזקים נגרמים למשק כתוצאה מכך שהנהגים מבזבזים שעות רבות בעמידה בפקקים. הפסד הכנסות המדינה ממסים עומד על כ-10 מיליון ש"ח במונחים שנתיים.

    לקראת תום תקופת הוראת השעה ייבחנו ההשלכות של הפחתת שיעור מס הקנייה ויוחלט על שיטת המיסוי שתופעל בתחום זה. בין היתר, תיבחן האפשרות לבנות את שיטת המיסוי בהתאם למאפיינים של זיהום אוויר ושל בטיחות, כפי שנעשה בתחום כלי הרכב הרגילים.

    משה כחלון: "ההחלטה נוספת שתסייע במאבק שלנו להפחתת יוקר המחייה בישראל, תקל על כיסם של רוכבי האופנועים, תפחית את העומס בכבישים ותצמצם את זיהום האוויר"

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בירך על הודעת האוצר ואמר: "זוהי בשורה חשובה לאזרחים, במיוחד לאלו שמתגוררים או שעובדים במרכזי הערים. הורדת המס, כפי שדרשה ועדת הכספים, תסייע להפחית את העומס בכבישים ואת הזיהום בערים".

    גפני הוסיף, כי "אני שמח שהאוצר ורשות המיסים הסירו את התנגדותם להורדת המיסוי ובכך מנעו את הצורך שלנו חברי הכנסת לקדם הליכי חקיקה. מעטים הנושאים שבהם כל חברי הכנסת בוועדה מאוחדים בדעה אחת, והורדת המיסוי על קטנועים ואופנועים קלים, היא דוגמה מובהקת לכך. כל חברי הוועדה כאחד, סבורים שיש לקדם מהלכים שעשויים להפחית את הגודש בכבישים ובכך לתרום למאבק בתאונות בדרכים, לחסוך בהוצאות הנסיעה, הן במיסוי והן בצריכת הדלק המופחתת בנסיעה ברכבים דו-גלגליים קטנים. הורדת המיסוי תקרב אותנו למצב המקובל ברוב הערים הגדולות בעולם, שם הנסיעה בכלי תחבורה קטנים ובמיוחד בקטנועים ואופנועים היא בשיעורים גבוהים בהרבה מאשר בישראל".

    גפני הודיע, ש"ועדת הכספים תוסיף ליזום ולקדם מהלכים שייטיבו עם הציבור בכלל ועם הנהגים בפרט ומקווה האוצר ושאר משרדי הממשלה ייענו בחיוב גם בפעמים הבאות. לקראת מועד סיום הוראת השעה בעניין המיסוי, הוועדה תבחן את הנושא מחדש והאם נדרש להמשיך במדיניות ההפחתה אף לרמה של 20%, כפי שדרשה מלכתחילה".



    0 תגובות