האם בגלל ח"כ גואטה נדחתה פתיחת תאגיד השידור הישראלי?

    אני כל הזמן שומע איך אני משתלט על התקשורת. אתם תראו הערב במהדורות איך אני שולט בתקשורת
    איתי גדסי 1 Comment on האם בגלל ח"כ גואטה נדחתה פתיחת תאגיד השידור הישראלי?

    ההסתדרות: דוחים את הקמת תאגיד השידור ל-2018 ● כתב כלכליסט: השאלה של גואטה היא השאלה היקרה בהיסטוריה ● נתניהו: "התאגיד לא עומד בזמנים"

    אני כל הזמן שומע איך אני משתלט על התקשורת. אתם תראו הערב במהדורות איך אני שולט בתקשורת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול במהלך שעת השאלות שאל ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) את ראש הממשלה נתניהו מדוע בתאגיד השידור הציבורי אין ייצוג הולם למזרחים ולחרדים? ומה בכוונתו לעשות בנידון כשר התקשורת?

    ראש הממשלה נתניהו השיב "לא נראה לי שהם (התאגיד) עומדים בזמנים, ולכן נצטרך לדון מה אנחנו עושים עם זה".

    ראש הממשלה נתניהו התייחס להקמת תאגיד השידור הישראלי: "אני מקבל הרבה מאוד תלונות, אני חייב להגיד לכם. הרבה מאוד תלונות מעובדים ומהרבה גורמים. ואני קשוב לזה. יש שלושה דברים שקבענו. אנחנו רוצים שידור ציבורי זמין ורציף. קבענו שאנחנו רוצים לראות יכולת מלאה של שידור טלוויזיה לצד שידורי רדיו, וכרגע זה לא מתכנס. אנחנו מנסים לברר למה זה לא מתכנס, אבל זה לא מתכנס. והדבר השלישי שקבענו – אני קובע – ש"קול ישראל מירושלים" יהיה בירושלים. לא יעשו לי "קול ישראל" מחוץ לירושלים. כולנו מחוברים לזה. כולנו מחוברים לזה. אלה שלושת התנאים שצריכים להתקיים. לא נראה לי שהם עומדים בזמנים, ולכן נצטרך לדון מה אנחנו עושים עם זה. אבל זה המצב שקיים.

    לגבי ייצוג אמר נתניהו – אני מקווה שיהיה ייצוג הולם. אני רוצה את זה. אני רוצה את זה בכלל בתקשורת. אני רוצה את זה בכלל בתקשורת. אני כל הזמן שומע איך אני משתלט על התקשורת. אתם תראו הערב במהדורות איך אני שולט בתקשורת. על הכיסוי, כן? אני לא מאמין בשליטה בתקשורת, אני מאמין בביזור. ואני רוצה עוד תחנות. עוד תחנות. עוד תחנות, ממש כך.

    נתניהו חתם: "יש ריכוזיות גדולה מדי בתקשורת. יש ריכוזיות. אני רוצה תחרות. עוד תחנות, עוד ערוצים, חד וחלק, אני אומר את זה בצורה הכי פשוטה. ומזה יבוא הגיוון. מזה יבוא המבחר. מזה תבוא האפשרות שהאזרח יבחר לראות מה שהוא רוצה. בזה אני מאמין. ביחס לשידור הציבורי, אני מאמין שצריך לקיים אותו, אבל הוא צריך להתקיים, הוא צריך לתפקד. וכרגע כנראה הוא עולה על כל מיני שרטונים".

    שעה קלה לאחר דברי נתניהו, הודיעה הסתדרות העובדים כי בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנושא רשות השידור ובהמשך לשיחות שניהל יו״ר ההסתדרות ניסנקורן עם מנכ״ל משרד התקשורת שלמה פילבר, השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדין לא ערוך.

    מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא, על דעת יו״ר ההסתדרות ומנכ״ל משרד התקשורת, תידחה סגירת רשות השידור לתחילת 2018.

    השאלה היקרה בהיסטוריה

    כתב התקשורת של כלכליסט אלירן מלכי כתב אמש בפוסט שפרסם כי ההודעה על דחיית פתיחת התאגיד באה בעקבות שאילתא של ח״כ גואטה מש״ס לנתניהו על תאגיד השידור הציבורי.

    "שימו בצד את העובדים שעזבו את רשות השידור לחפש עבודה אחרת, את עובדי התאגיד החדש שעזבו את מקום העבודה שלהם והצטרפו אליו ואפילו את העובדה שרשות השידור ידעה שהיא נסגרת אז היא לא רכשה שום הפקת מקור או משחק כדורגל ותשאלו שאלה אחת: מי ישלם על כל זה?!?!

    מלכי הוסיף וציין את העלויות: "את התאגיד ורשות השידור יצטרכו לתקצב במקביל, מה שאומר שמשרד האוצר יצטרך ״לגרד״ 800 מיליון שקל נוספים מכספי הציבור כדי לתקצב את הגופים.

    "אבל רגע, זה לא הכל: מה זה אומר על כל העבודה של ועדת הכלכלה בשנה האחרונה?

    "כל הדיונים, הפגישות, הסיכומים, הצרחות, הדמעות, כוסות הקפה, הסיגריות, הדמעות – כל זה היה לחינם כי נתניהו החליט בגלל שאלה אחת של ח״כ בודד על התאגיד לדחות את כל האופרציה הזו בשנה וקצת ולנו זה בסך הכל עלה 800 מיליון שקל. השאלה הכי יקרה בהיסטוריה עד היום".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      א. כותרת מטופשת שאין קשר בינה למציאות תפסיקו לקשור כתרים על דבר שאינו מבוסס.
      ב.נחוץ עריכה לשונית בישראל ולא בישראלי כפי שכתוב בכותרת.