"60% מהמתגיירים בביה"ד של הרב קרליץ נמצאו בעייתים"

    "אני יכול למנות לך, מתוך מאה אחוזים, אפשר לומר ששישים אחוז מהגברים המתגיירים בבית הדין של הרב קרליץ - שלחנו לברית או לתיקון ברית מחוסר ידיעה, אני לא אומר שזה בזדון, אבל זה חוסר ידיעה של מי שבדק אותם שהתיימר להיות מוהל".
    דוד לזר 6 Comment on "606 מהמתגיירים בביה"ד של הרב קרליץ נמצאו בעייתים"

    חשיפת אתר 'קול חי' ממשיכה לזעזע את עולם הגיור • הרב סבח חושף: "60% מהגברים המתגיירים בבית הדין של הרב קרליץ – נשלחו שוב לברית או לתיקון ברית" • מקורבי בית הדין: "אכן בית הדין שגה, אבל המתגייר הערים עלינו"

    בית הדין הרבני בתל אביב | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    "אני יכול למנות לך, מתוך מאה אחוזים, אפשר לומר ששישים אחוז מהגברים המתגיירים בבית הדין של הרב קרליץ - שלחנו לברית או לתיקון ברית מחוסר ידיעה, אני לא אומר שזה בזדון, אבל זה חוסר ידיעה של מי שבדק אותם שהתיימר להיות מוהל".
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשיפת אתר 'קול חי' אמש (שני) ממשיכה לזעזע את עולם הגיור. הסערה החלה לאחר שאתר 'קול חי' חשף מקרה חמור של גוי שהתגייר בבית דינו של הגאון רבי ניסים קרליץ בבני ברק, זאת למרות שהוא כלל לא עבר ברית מילה.

    הגוי התגייר לאחר שהערים על בית הדין של הגר"נ קרליץ

    הבוקר, הגיב לדברים, המוהל שעסק בגיור הנוכחי, הרב אורי סבח איש הרבנות הראשית, שחשף  למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי 60% ‏מהגברים המתגיירים בבית דין של הרב קרליץ בבני ברק, מתגלים כלא נימולים או שיש בעיות במילתם והם נשלחים למוהל שוב, לדבריו, "במקרה של ויכוח אנחנו הולכים לבוררות אצל הרב מחפוד, כך נקבע על פי הראשל"צ הגרש"מ עמאר וכך גם התקבל אצל הראשל"צ הגר"י יוסף".

    על המקרה הנדון סיפר כי "במקרה זהה הגיע אלי הבחור, הבטתי בברית המילה שלו והבנתי שיש בעיה, משהו נראה לא בסדר, התעקשתי לבדוק והוא סירב והלך, אחר כך הוא חזר עם חמיו ושוב הוא סירב, עד שהראיתי לו שהוא באמת צריך ברית מילה. זה לא שהוא ידע שהוא לא מהול פשוט מכרו לו סיפורים".

    הרב סבח תקף ב'קול חי' את דייני בית הדין בבני ברק ואמר כי "שאלתי את הרב גלבר 'איך קורה דבר כזה, הרי הוא ערל גמור, מה פה קורה?' אז הוא ענה לי שהוא לא בודק אותו אלא הוא שלח אותו אל התלמיד שלו, שוחחתי עם התלמיד שלו, והוא אמר לי, 'לא, אני בכלל לא בודק, אני מגיע לבית הדין, יושבים הדיינים, אחד הדיינים בודק ואז אני עושה רק את ההטפת דם ברית', זאת אומרת שהתלמיד אפילו לא בודק. עם כל הכבוד לדיין שבודק, אולי הוא נבחן ברבנות הראשית מילה וגירות, אבל לא יותר מזה, הוא לא עשה שימוש ולא בדק מבוגרים ולא כלום, ומכאן יצאה התקלה".

    לדברי הרב סבח, "ברגע שמערכת עובדת בצורה לא מסודרת – זה מה שקורה, אנחנו בודקים את כל הגרים של הרב קרליץ, ומבחינת ברית מילה, כולם עברו בדיקה".

    כאן הוא הטיל את הפצצה: "אני יכול למנות לך, מתוך מאה אחוזים, אפשר לומר ששישים אחוז מהגברים המתגיירים בבית הדין של הרב קרליץ – שלחנו לברית או לתיקון ברית מחוסר ידיעה, אני לא אומר שזה בזדון, אבל זה חוסר ידיעה של מי שבדק אותם שהתיימר להיות מוהל".

    בהמשך התוכנית התייחסו לפרשה גורמים המקורבים לבית הדין וטענו כי אותו מתגייר הוא זה שהערים ורימה את בית הדין, וכי אכן בית הדין נכשל במקרה הזה.

    האזינו לסערה:



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      אם הרבנות הייתה רוצה לפתור בעיה אמיתית הייתה עושה את הצעד הנכון ופונה לגורמים בביה"ד עמם היא מצויה בקשר כשהיא מעוניינת… אם לדברי סבאח ישנם 60 אחוז בעיות בבריתות מדוע הם לא פנו בענין ואני אומר את זה באחריות ולו פעם פעם אחת לביה"ד נוח להם לתקוף את ביה"ד של הרב קרליץ בגלל שידועה להם העובדה שאיש שם לא יגיש נגדם תביעת דיבה.
      במקרה האחרון של …. שממנו פרצה הסערה האחרונה נהגו הרבנמות

    2. 5

      נשמע לא רציני. פוליטי

    3. 4

      יש לי חבר מברזיל שהגיע להתגייר אצל הרב בבני ברק בבית הדין של הרב קרליץ. ושאלו אותו איך אתה מכין קפה בשבת, והמתורגמן גם היה גר מברזיל, אך אמר שמרתיחים מים על הגז ואח"כ שופכים על הקפה. אך המתורגמן ידע שזה לא טוב, ושינה ואמר שהוא עושה כלי שני.אז לא כל כך נורא , מזמן אם הייתה רבנות בישראל פועלת היה טוב אך הכל גלה גלה פולישטיק. וזה פני הרבנות וזה פני הדור

    4. 3

      ידידי מיסטר סבח היקר! אתה יודע כמוני ש90% !!! מגיורי הרבנות אינם גיורים אמיתיים בגלל שאין קבלת תורה ומצוות אמיתית. אז קשוט עצמך ואת הרבנות הרשמית תחילה. שנינו יודעים את המניע האמיתי להשמצה.

    5. 2

      בבית הדין של הרב קרליץ הצליח הגוי להערים על בית הדין. בבית הדין לגיור מנסים הדיינים להערים על אלוקים. רוב המתקבלים לגיור שם הם גרים שאין להם כוונה אמתית לשמור מצוות.

    6. 1

      עשיתי בירור: המדובר בשקר גס ואומלל, ביה"ד של הרב קרליץ נאמן להוראות עוד מימי הגאב"ד אינו מעוניין להגיב וזה מתחת לכבודו של ביה"ד לרוץ אחר כל משתלח בכבודם של דיינים וגרי אמת וצדק.
      בסופו של יום ברבנות צריך לבדוק כל בית דין ובית דין אם הוא בית דין כשר או לא ואין זה סוד שבמערכת הציבורית בחירת הדיינים היא ע"י גוף ממלכתי חילוני ולא לפי כללי ההלכה ברבנות לא בהכרח שמי שראוי לתפקידו הוא זה שנבחר בסופו של דבר. ואין כאן המקום להאריך. בבתי הדין הפרטיים ולא הפירטיים חלילה עושים עבודת קודש בודקים אחד אחד דרך אנשים נאמנים ולאחר בדיקה יסודית מוזמנים הגרים לביה"ד במקום נמצאים אנשים שמבינים שפות כולל ספרדית אנגלית דויטש וישנו גם מתורגמן קבוע לרוסית המופיע בעת הצורך וכן לשפות אחרות הסיפור עם המילה הוא סיפור אומלל שלו היה משיהו נכנס לעומק הענין היה מגלה כמה הדבר רחוק מלהיות פשלה של מערכת (גם אם היה פשלה זהו לא בגלל כשל מערכתי כביכול אי סדר וכדו') וכמה שהגילוי שנעשה ע"י הרבנות היה באקראי ולא בגלל מערכת מסודרת. הציבור החרדי אינו מאמין לרבנות בנושאי הלכה בכלל ולא בכדי.