- רדיו קול חי - -

ליברמן: "הרב קרים אמר את הדברים במסגרת פלפול תורני"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הופיע היום (שני) לראשונה, בתפקידו כשר ביטחון בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר, והתייחס לנושאים הבוערים העומדים על סדר היום.

בתחילתו של הדיון נשא השר ליברמן הצהרה ביטחונית: "האיום האיראני הוא עדיין האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל. איראן ממשיכה בכל הכוח בתכנית הטילים שלה ובתכנית הצבאית ולא צריך לנחש מה היעד של תכנית הטילים. ראינו במצעד הצבאי שלהם בטהרן שכתבו ש'צריך למחוק את ישראל', בעברית. זה שמדינות העולם מנסות להתעלם מהפרה בוטה של החלטות של מועצת הביטחון של ההסכם, שהן עצמן חתמו עם איראן, זה אומר דרשני".

"אני לא מכיר עוד אף מדינה שמתמודדת כרגע עם כל-כך הרבה איומים כמו ישראל: דאע"ש בגבול סיני, חמא"ס וג'יהאד ברצועת עזה, חיזבאללה בלבנון ואל-קאעידה בסוריה – כל אויבינו מתכוונים להפוך את המערכה הבאה כמתקפה כנגד העורף הישראלי, נגד אוכלוסייה אזרחית. בעימות הבא זה ברור שינסו לפגוע באנשים חפים מפשע. לכן, נושא העורף מקבל מבחינתנו עדיפות עליונה".

"אם מישהו מנסה לכפות עלינו עימות – כל עימות חייב להסתיים בהכרעה. אנחנו חייבים למחוק אצל כל אחד מהאויבים שלנו את המוטיבציה לנסות אותנו בפעם השנייה, במידה וינסו אותנו בפעם הראשונה. אבל קודם כל למחוק כל רצון וכל מוטיבציה להתעסק איתנו".

המשך הסקירה היה חסוי, שם אמר ליברמן כי הדבר החשוב ביותר בכל הנוגע להתמודדות מול הטרור בעזה וביו"ש היא שהיוזמה תהיה בידינו וזו הפונקציה שקובעת הצלחה. ישנם כבר מהלכים חדשים שהתחלנו ליישם ויש גיבוש של מדיניות חדשה בנוגע לגזרים ומקלות כלפי המקומות מהם יוצאים טרור ואלו שלא.

בנוגע לסערת מינוי הרב הצבאי הראשי הרב אייל קרים, אמר השר ליברמן כי הוא סומך על הרמטכ"ל ועל ראש אכ"א שבדקו את העניין, מכירים את האיש, ומחויבים לנורמות ולערכים של צה"ל, וכי הוא מתכוון לאשר את המינוי. ליברמן הוסיף כי בבדיקה שערכו הרמטכ"ל וראש אכ"א הובהר על ידי הרב קרים שהדברים שצוטטו נאמרו במסגרת 'פלפול תורני', ולא במסגרת תפקידו הצבאי והוא חזר בו מן הדברים. "מדובר ברב שהיה גם מפקד סיירת צנחנים, על כל המשתמע מכך", הוסיף השר.

כמו"כ, נשאל ליברמן בנוגע למשפטו של החייל אלאור עזריה, ואמר כי הוא עומד מאחורי העמדה אותה הביע מלכתחילה, לפיה שר הביטחון הקודם טעה כשקבע מראש שהחיל סרח, עוד בטרם הגיע העניין לבירור בבית הדין הצבאי , וכשחשף את התחקיר המבצעי מעל בימת הכנסת. גם אם החייל טעה צריך לתת לו גיבוי ולא להתנפל עליו, בוודאי לא עם כל העוצמה של שר ביטחון, אמר השר ליברמן.

ליברמן התייחס גם לעבודת הקבינט ואמר כי הדבר החמור הוא ההדלפות מן הקבינט, שהגיעו למצב בלתי נסבל. זהו פגע רע שמקשה לקיים דיון רציני ומעמיק, אמר השר.

ליברמן אמר כי לשרי הקבינט יש זכויות מוקנות בחוק בנוגע ליכולת לקרוא חומרים ולהכין את עצמם לישיבות הקבינט. הבעיה היא עם חלק מהשרים עצמם שלא באים לקרוא את החומר ולא מגיעים מוכנים לישיבות. "עוד בטרם הייתי שר ביטחון וכשהייתי שר במשרדים אחרים, לא היה מקרה שרציתי להיפגש ולקבל חומר והבהרות מן המל"ל או המזכיר הצבאי ולא קיבלתי, וכך צריך לעשות", אמר השר.