זועבי בדרך החוצה? • חוק ההדחה אושר לקריאה שנייה ושלישית

    כאות מחאה, חברי הכנסת מהאופוזיציה לא השתתפו בהצבעות החוזרות
    איתי גדסי 1 Comment on זועבי בדרך החוצה? • חוק ההדחה אושר לקריאה שנייה ושלישית

    עפ"י הצעת החוק שאושרה היום בוועדה, מליאת הכנסת תוכל להדיח חבר כנסת, בגין הסתה לגזענות ותמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל • הליך ההדחה יחל לאחר שעל בקשת ההדחה יחתמו 70 חברי כנסת, מתוכם 10 חברי כנסת שאינם חברים בקואליציה

    כאות מחאה, חברי הכנסת מהאופוזיציה לא השתתפו בהצבעות החוזרות
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום את הצעת חוק ההדחה לקריאה שנייה ושלישית. עפ"י הצעת החוק שאושרה היום בוועדה, מליאת הכנסת תוכל להדיח חבר כנסת, בגין הסתה לגזענות ותמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל. ובלבד שבהדחה יתמכו 90 ח"כים.

    הליך ההדחה יחל לאחר שעל בקשת ההדחה יחתמו 70 חברי כנסת, מתוכם 10 חברי כנסת שאינם חברים בקואליציה. לא יהיה ניתן להדיח ח"כ בתקופת בחירות. (180 יום לפני יום הבחירות או מיום שהכנסת החליטה על התפזרותה)

    הליך ההדחה יחל בבקשה אשר תוגש ליו"ר הכנסת. יו"ר הכנסת יעביר את הבקשה לדיון בוועדת הכנסת. אישור הבקשה יחייב תמיכת רוב של שלושה רבעים מחברי הוועדה. לאחר אישור הוועדה, הדיון יועבר לאישור סופי של מליאת הכנסת.

    ח"כ שחברותו הופסקה, משרתו תתפנה כעבור 14 ימים מיום החלטת הכנסת. בתקופה שבין החלטת הכנסת על הדחתו, ועד יום הפסקת חברותו, חבר הכנסת המודח לא יהיה רשאי להשתתף בישיבות הכנסת או בישיבות ועדה של הכנסת, אלא להצבעה בלבד. חבר הכנסת המודח, יהיה רשאי לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

    החוק יכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות. ואולם יהיה ניתן להחילו רק על מעשים שייעשו לאחר כניסתו לתוקף. הוועדה דחתה הצעות שונות כגון: עריכת הצבעה חשאית, דיון מקדים בוועדת האתיקה וכו'.

    כזכור, הצעת החוק הינה יוזמה של יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי אשר זכתה לתמיכת רוב חברי הוועדה שאימצו את הצעת החוק כהצעת ועדת החוקה.

    כאות מחאה, חברי הכנסת מהאופוזיציה לא השתתפו בהצבעות החוזרות (רביזיות) על ההסתייגויות שנדחו בשבוע שעבר. ואולם, הם התנגדו לאישור הצעת החוק.



    1 תגובות

    מיין תגובות