היזם יקי רייסנר: "לא יהיו יותר ערים חרדיות חדשות"

    לא יהיו אלעד וביתר חדשות, לכן צריך להיכנס לערים קיימות כמו טבריה, צפת, עפולה, ובת ים, הרי כך התחילה בית שמש
    ישראל פריי 1 Comment on היזם יקי רייסנר: "לא יהיו יותר ערים חרדיות חדשות"

    על רקע כוונת המדינה להגדיר את החרדים כמיעוט, דבר שיסלול את הדרך לבניית ערים ושכונות שיהיו מיועדים לאוכלוסיה חרדית בלבד, כינסה 'המדורה המרכזית' של 'קול חי' את עו"ד אביעד הכהן והיזם יקי רייסנר לשיח מרתק בסוגיה ובהשלכותיה • האזינו

    לא יהיו אלעד וביתר חדשות, לכן צריך להיכנס לערים קיימות כמו טבריה, צפת, עפולה, ובת ים, הרי כך התחילה בית שמש
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות דיווחים על כוונת המדינה להגדיר את החרדים כמיעוט, דבר שיסלול את הדרך לבניית ערים ושכונות שיהיו מיועדים לאוכלוסיה חרדית בלבד, כינסה 'המדורה המרכזית' של 'קול חי' את עו"ד אביעד הכהן והיזם יקי רייסנר לשיח מרתק בסוגיה ובהשלכותיה.

    עו"ד אביעד הכהן: מיעוט זה לא רק שאלה מתמטית של מספר אחוזים, אלא אותם מקרים שבתי המשפט הכיר במיעוטים כאלה שעלולים להיעלם כמו הצ'רקסים, אז בא בית המשפט ואומר, כדי להגן על הזכות שלהם לתרבות ולאורח החיים, כמו גם חוסר האלטרנטיבה, כמו שטענו הבדואים שלא נותנים להם לקנות בישובים יהודיים – זה נימוק שהמדינה יכולה להתחשב. אבל כשמדובר באוכלוסיה כה גדולה כמו המגזר החרדי, זה יהיה מאגד קשה מבחינה חוקתית, לא בטוח שבית המשפט יאפשר את זה.

    גם יקי רייסנר הביע פסימיות מהיתכנות ההליך מבחינה משפטית, אך טען לאבסורד: כשרוצים היום להגביל כניסת חרדים, עושים מגדלים, בונים לגובה, ואוטומטית זה מוציא את האוכלוסייה החרדית מהמשחק. אני חושב שהמצב הזה בו אין לחרדים אפשרות לזכות בכל המכרזים – צריך לפתור את זה באיזושהי צורה.

    רייסנר הוסיף: "אני אמרתי לאחרונה כמה פעמים, לדעתי, לא יהיו יותר ערים חרדיות. לא יוקמו בגלל הבעיה המשפטית. אני לא רואה איך עוקפים אותה. לא יהיו אלעד וביתר חדשות, לכן צריך להיכנס לערים קיימות כמו טבריה, צפת, עפולה, ובת ים, הרי כך התחילה בית שמש, כשכונה חרדית בעיר חילונית".

    האזינו לדיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות