חזון השלום: שיתו"פ בין ראשי מועצות בירדן ובישראל

    כבר היום, שתי הרשויות משתפות פעולה בעיקר בתחומי החקלאות, כך למשל הוקם לאחרונה פרויקט משק מודל שבמרכזו חווה חקלאית שבה תורמים ומפרים חקלאים זה את זה משני עברי הגדה
    ישראל פריי No Comments on חזון השלום: שיתו"פ בין ראשי מועצות בירדן ובישראל

    מזרח תיכון חדש: ראש מועצת דרום ע'ור שבירדן, סלאם קליפאת הגיע ביום חמישי שעבר לביקור אצל שכנו שמעבר לים, דב ליטבינוף ראש מועצה אזורית תמר • על הפרק: מצב ים המלח וירידת המפלס הדרסטית ונעשתה חשיבה למציאת הזדמנויות חדשות לפיתוח האזור

    גדר גבול ירדן
    כבר היום, שתי הרשויות משתפות פעולה בעיקר בתחומי החקלאות, כך למשל הוקם לאחרונה פרויקט משק מודל שבמרכזו חווה חקלאית שבה תורמים ומפרים חקלאים זה את זה משני עברי הגדה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביקור בלתי שגרתי: ראש מועצת דרום ע'ור שבירדן, סלאם קליפאת הגיע ביום חמישי שעבר לביקור אצל שכנו שמעבר לים, דב ליטבינוף ראש מועצה אזורית תמר.

    השניים נפגשו במסגרת כנס רחב היקף שהתקיים במועצה – "ארץ ים המלח". במסגרתו הוצג מצב ים המלח וירידת המפלס הדרסטית ונעשתה חשיבה למציאת הזדמנויות חדשות לפיתוח האזור.

    מכאן הוחלט כי בזמן הקצר ביותר יעשו מאמצים בכדי להביא לפתיחת מעבר גבול נוסף בין שתי הרשויות – המדינות וכך להגדיל את אחוז המבקרים באזור ופיתוח התיירות וליצור צמיחה משמעותית בענפים השונים, החל מתעסוקה ועד חקלאות ותרבות. המעבר צפוי לקום סמוך ליישובי כיכר סדום (צפון הערבה) ויחסוך כ-12-15 שעות הגעה בין גדות הירדן ויאפשר הגעה לפטרה תוך 45 דק', זאת בנוסף למעבר הקיים: מעבר חוסיין.

    כבר היום, שתי הרשויות משתפות פעולה בעיקר בתחומי החקלאות, כך למשל הוקם לאחרונה פרויקט משק מודל שבמרכזו חווה חקלאית שבה תורמים ומפרים חקלאים זה את זה משני עברי הגדה.

    "האתגרים הרבים שמציב האזור הובילו אונו להבנה שאנו חייבים לאחד כוחות על מנת להביא לשינוי במצב. ירידת המפלס ומכך הבולענים יוצרים מציאות כמעט בלתי אפשרית למימוש הפוטנציאל באזור. אמר ראש מועצה אזורית תמר, דב ליטבינוף והוסיף "אני מאמין שיחד נצליח לחולל שינוי מעשי במצבו של ים המלח ולהפוך את האזור, משני עברי הגדה, לפנינה תיירותית כפי שאנו רואים אותו".

    דב ליטבינוף, ראש מועצת תמר יוכל להרחיב בנושא: כיצד ישפר המעבר גבול את איכות החיים באזור, האם יש כבר את האישורים הדרושים, מדוע הדמינה לא עושה מספיק בכדי להציל את פלא הטבע הזה, מה השוני והדמיון בין שתי המועצות ועוד.



    0 תגובות