החיילים הטורקים בחקירתם: "חשבנו שמדובר בתרגיל צבאי"

    לאחר המאורעות נעצרו 2,840 חיילים וקצינים, וכי שלטונות טורקיה הורו על מעצרם של 2,745 שופטים ותובעים, שהודחו מתפקידם מוקדם יותר
    שלמה ריזל No Comments on החיילים הטורקים בחקירתם: "חשבנו שמדובר בתרגיל צבאי"

    אלפים רבים מתומכי הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן מילאו הלילה את כיכר טקסים שבאיסטנבול, כיממה לאחר ניסיון ההפיכה שכשל • האלפים קראו קריאות תמיכה במשטר ארדואן וחגגו את הניצחון על ההפיכה

    מפגין מחזיק בדגל טורקי צילום: בד רחים כתיב, פלאש 90
    לאחר המאורעות נעצרו 2,840 חיילים וקצינים, וכי שלטונות טורקיה הורו על מעצרם של 2,745 שופטים ותובעים, שהודחו מתפקידם מוקדם יותר
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים רבים מתומכי הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן מילאו הלילה את כיכר טקסים שבאיסטנבול, כיממה לאחר ניסיון ההפיכה שכשל. האלפים קראו קריאות תמיכה במשטר ארדואן וחגגו את הניצחון על ההפיכה.

    על פי "הורייט" הטורקי, חיילים טורקים, שנעצרו על ידי הרשויות לאחר ניסיון ההפיכה, טענו בחקירתם כי הם חשבו שהם משתתפים בתרגיל צבאי, ולא היה להם מושג שהם לוקחים חלק בניסיון הפלת הממשלה, "רק כשאנשים התחילו לטפס על הטנקים, הבנו הכל" אמרו החיילים בחקירה.

    על פי ערוץ NTV הטורקי, לאחר המאורעות נעצרו 2,840 חיילים וקצינים, וכי שלטונות טורקיה הורו על מעצרם של 2,745 שופטים ותובעים, שהודחו מתפקידם מוקדם יותר, בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הכושל במדינה.

    שמונת חיילים טורקים נמלטו בשבת במסוק ונעצרו עם נחיתתם ביוון, בעקבות כך, ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס אמר בשיחת טלפון לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי הבקשות למקלט מדיני מצד החיילים הטורקים שנמלטו ליוון "ייבחנו במהרה". ציפראס ציין כי הבקשות יטופלו בהתאם לאמנות זכויות אדם והחוק הבינלאומי.

    ומנגד, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע לטורקיה בעקבות ניסיון ההפיכה, מוקדם יותר הודיעה רשות התעופה האמריקנית כי לא תאפשר לחברות תעופה מסחריות ופרטיות לטוס מארצות הברית לטורקיה ובחזרה.



    0 תגובות