טורקיה: ניסיון הפיכה כושל • אלפי עצורים, 265 הרוגים

    כעבור שעות: מורדים מצבא טורקיה הכריזו כי תנוסח חוקה חדשה בהקדם האפשרי. "שלטון החוק הדמוקרטי והחילוני נשחק על ידי הממשל הנוכחי", הוכרז. ההצהרה פורסמה ברשת TRT, הרשת הממלכתית שעליה השתלטו המורדים.
    admin2 5 Comment on טורקיה: ניסיון הפיכה כושל • אלפי עצורים, 265 הרוגים

    אמש בשעה 22:45 החל ניסיון מהפכה בטורקיה שנכשל • לפחות 265 בני אדם נהרגו, למעלה מ-1,440 נפצעו ו-2,839 נוספים נעצרו במהלך ניסיון ההפיכה שבוצע על ידי חלק מיחידות הצבא ודוכא כעבור מספר שעות

    כעבור שעות: מורדים מצבא טורקיה הכריזו כי תנוסח חוקה חדשה בהקדם האפשרי. "שלטון החוק הדמוקרטי והחילוני נשחק על ידי הממשל הנוכחי", הוכרז. ההצהרה פורסמה ברשת TRT, הרשת הממלכתית שעליה השתלטו המורדים.

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבת בוצע ניסיון הפיכה שנכשל בטורקיה, הכל החל בשעה 22:45  דווח על שני הגשרים המחברים בין חלקה האסייתי של איסטנבול לחלקה האירופי שנחסמו בהוראת המשטרה ,כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. על פי הדיווחים, כוחות משטרה גודלים נמצאים באזור גשר בואזיצ'י וגשר פתיח סולטן מחמט, אולם טרם נמסר מידע אמין בנוגע לסיבה לחסימות החריגות. על פי חלק מהדיווחים, קיים חשש לאירוע ביטחוני, כעבור זמן קצר עדי ראייה רבים דיווחו על אירועים חריגים באזור בירת טורקיה, אנקרה, כולל שמיעת קולות ירי. בין היתר, דווח על נוכחות גדולה של כוחות צבא ברחובות הערים, ועל מטוסי קרב ומסוקים צבאיים שטסו בשמי העיר בגובה נמוך. טרם נמסר כל אישור רשמי לדיווחים.

    כעבור שעה קלה ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים הכריז כי קבוצה של אנשי צבא ניסו לבצע הפיכה צבאית במדינה. לדבריו, כוחות הביטחון פועלים בשעה זו ו"עושים ככל הנדרש" על מנת להשיב את השקט.

    נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הועבר מארמון הנשיאות למקום מבטחים  כך דווח בתקשורת המקומית. זאת, בעקבות ניסיון ההפיכה המתחולל במדינה.
    צבא טורקיה הכריז כי כוחותיו השתלטו על המדינה "למען הסדר הדמוקרטי ולשימור זכויות האדם"

    כעבור שעות: מורדים מצבא טורקיה הכריזו כי תנוסח חוקה חדשה בהקדם האפשרי. "שלטון החוק הדמוקרטי והחילוני נשחק על ידי הממשל הנוכחי", הוכרז. ההצהרה פורסמה ברשת TRT, הרשת הממלכתית שעליה השתלטו המורדים. כמו כן, הם הכריזו רשמית על תחילתו של משטר צבאי ועל עוצר בערים, כמו גם על הקמת "מועצת שלום" שתבטיח לדבריהם את ביטחון האזרחים.

    בהמשך נעצרו אלפים בדרגים בכירים בממשל הטורקי וכעבור שעות ראש ממשלת טורקיה בישר "השליטה בידינו"' כוחות הביטחון בטורקיה הודיעו כי המבצע לסיכול ההפיכה במטה הכללי של הצבא באנקרה הסתיים.
    מניין ההרוגים בעימותים בניסיון ההפיכה בטורקיה עלה ל-265 כך אמר הערב ראש הממשלה, בינאלי יילדרים. לדבריו, 1,440 בני אדם נוספים נפצעו.

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      ואווו איך חזיתי את זה, ברוכים הבאים לאנדרלמוסיא בטורקיה כבר לא הטורקיה שאתם הולכים להכיר בשנים הבאות, ברוכים הבאים לסוריה 2

    2. 4

      טורקיה תאבד את יציבותה לזמן רב,

    3. 3

      ועוד ישראל המפגרת משלמת להם 21 מיליארד דולר מהמיסים שלי ושלך. חצופים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! צודק הרבי מליובאוויטש שחזה מראש לא לעשות הסכמים עם הערבים. לא יצוייר שההפיכה היתה מצליחה כל הכסף של ישראל היה בידי מחבלים (זו לא שרדואן אינו מחבל….) וכל "הסכם הפיוס" לעיני כל העולם היה מוכח שאינו שווה כלום.

      1. הגזמת בסכום לא מדובר ב- 21 מיליארד דולר המדינה היתה פושטת את הרגל…