הזיגזג • חיים אמסלם פורש מ'הליכוד' ומצטרף ל'בית היהודי'

    "החלטתי להצטרף לשורות הבית היהודי. אני קורא לכל מי שהאחדות, הציונות ואהבת ישראל התמימה חשובים לו להצטרף אלי בדרכי החדשה ישנה. הדרך שתחבר סוף סוף את חובשי הכיפות מכל הצבעים וגם את אלו שאינם חובשים אותן".
    איתי גדסי 9 Comment on הזיגזג • חיים אמסלם פורש מ'הליכוד' ומצטרף ל'בית היהודי'

    לאחר שמועצת חכמי התורה הדיחה אותו מש"ס על רקע דעותיו בנושא גיור, הקים חיים אמסלם מפלגה שלא עברה את אחוז החסימה, הצטרף לליכוד גישש ב'עבודה' והבוקר הכריז על הצטרפותו לבית היהודי • מסעותיו של אמסלם

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "החלטתי להצטרף לשורות הבית היהודי. אני קורא לכל מי שהאחדות, הציונות ואהבת ישראל התמימה חשובים לו להצטרף אלי בדרכי החדשה ישנה. הדרך שתחבר סוף סוף את חובשי הכיפות מכל הצבעים וגם את אלו שאינם חובשים אותן".
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שפרש מש"ס, לא עבר את אחוז החסימה והצטרף לליכוד, חבר הכנסת לשעבר חיים אמסלם הצטרף למפלגת הבית היהודי ויתמודד בפריימריז במפלגה.

    אמסלם שהתמודד בבחירות 2013 אך לא עבר את אחוז החסימה הצטרף אמסלם לתנועת הליכוד, וקרא לתומכיו להתפקד למפלגה. בפוסט שפרסם נימק אמסלם את החלטתו.

    "מפלגת הליכוד היא מפלגה דמוקרטית גדולה המהווה בית לציבור מסורתי גדול, ציוני, פריפריאלי, ליברלי, ספרדי מתון וחברתי. הנושא החברתי אינו זר לערכי הליכוד והצטרפתי על מנת להשיבו לסדר היום ולהרימו על נס בתוך מפלגת השלטון", כתב.

    היום כאמור, פורש אמסלם מהליכוד ומצטרף למפלגת הבית היהודי, על החלטתו אמר היום אמסלם: "החיבור בין יוצאי עדות המזרח ובין הציבור הדתי-לאומי, הוא דבר שפשוט צריך לקרות".

    13738120_1798399750379266_6942212527885597950_o

    לדבריו, "החלטתי להצטרף לשורות הבית היהודי. אני קורא לכל מי שהאחדות, הציונות ואהבת ישראל התמימה חשובים לו להצטרף אלי בדרכי החדשה ישנה. הדרך שתחבר סוף סוף את חובשי הכיפות מכל הצבעים וגם את אלו שאינם חובשים אותן".

    ממפלגת הבית היהודי נמסר על הודעתו של אמסלם כי "אנו מברכים על הצטרפותו של הרב אמסלם, כחלק מתנופת הבית היהודי בדרך להנהגת המדינה".

    יצוין, כי אמסלם שקל להתמודד במפלגת הבית היהודי כבר בבחירות 2013, בראיון למיכאל טוכפלד בNRG  ביקר אמסלם את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ואמר כי "נפתלי בנט בא אליי הביתה פעמיים והכריז כי מקומה הטבעי של 'עם שלם' הוא בשורות הבית היהודי. הוא אפילו העלה לפייסבוק תמונה משותפת שלנו, שכיכבה בכל עלוני השבת. לא הייתה לי כל סיבה לא להאמין לו. מדוע שאני, הפוליטיקאי, לא אאמין לטירון פוליטי? אבל ברגע שבנט נבחר לראשות הבית היהודי, כאילו בלעה אותו האדמה. ניסיתי פעמיים ליצור איתו קשר, אבל מהר מאוד הבנתי שדרכנו נפרדו".

    אך למרות זאת ב"פלוג" של טל שניידר דווח כי במסגרת המרדף אחר הכסא, אמסלם ניסה לגשש גם במפלגת העבודה, "ופנה לח״כ לשעבר ואיש העבודה אופיר פינס שיסדר לו פגישה עם יו״ר העבודה יצחק (בוז׳י) הרצוג. נקבעה פגישה משולשת, בביתו של פינס ברעננה, פגישה אותה ביטל או דחה הרצוג ברגע האחרון. פגישה נוספת שניסה אמסלם לקבוע עם הרצוג, גם אז באמצעות פינס, לא הסתייעה. מאוכזב ונפול פנים הלך אמסלם לליכוד".

    אמסלם: מי שחושב שהבית היהודי הוא בית לספרדיות נאמר לו חלמא טבא חזיתא...

    אמסלם: מי שחושב שהבית היהודי הוא בית לספרדיות נאמר לו חלמא טבא חזיתא…

    אמסלם נבחר לכנסת בשנת 2006 והוצב במקום העשירי במפלגת ש"ס. בשנת 2010 לאחר שהביע את עמדותיו העצמאיות בנושא הגיורים ובנושא תורה ועבודה, החליטה מועצת חכמי התורה להדיחו מתנועת ש"ס, במכתב חריף עליו חתמו כל חברי המועצת.

    בראיון שהעניק זמן קצר לאחר מכן אמר אמסלם כי "מש"ס אתה יוצא בשתי דרכים- או למעשיהו, או אם אם יש לך דעות עצמאיות". אמסלם פרש מש"ס לטובת סיעת יחיד בכנסת.



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      אמסלם הזה וכל החברים שלו עוכרי הדת והיהדות -יהודים מומרים,
      חלאות המין האנושי, כולירות, חוליגנים, מחבלים מתאבדים!!!!!!!!!!
      די לזגזג יא חלאהההההההההההההההה!

    2. 8

      ה' ישמור ויציל ממנו עוכר דת

    3. 7

      רדיו קול חי
      איך אתם מאפשרים את תגובה מס 1?
      רק קללות ונאצות יודעים החרדים
      לא יודעים להתמודד עם אנשים חכמים אז עוברים לקללות

    4. 6

      הרב אמסלם
      יש עוד רבנים טובים וראויים
      רבנים ,זה לא רק חרדים

    5. 5

      היחידים שבזים לתורה ולרבנים אלו החרדים

      1. טעות מצד בנט לקבלו או להבליטו – אמסלם פשוט פסה

    6. 4

      החרדים קונים את השנאה שלהם ביושר
      לא תורה
      לא עבודה
      רק מגיע לנו
      הרב אמסלם יהודי יקר

    7. 3

      זה מראה את ההידרדרות הרוחנית של הבית היהודי הוא הרי מתאים ליש עתיד