פיגוע טרור בניס: 84 הרוגים ולפחות 120 פצועים

    "כולם מסביב צעקו 'רוצו, רוצו, רוצו, הייתה מתקפה, רוצו, רוצו, רוצו'. שמענו כמה יריות. חשבנו שאלו זיקוקים בגלל שזה יום העצמאות. הייתה פאניקה גדולה, אנחנו גם רצנו בגלל שלא רצינו להישאר שם, ונכנסו לבית מלון כדי לשהות במקום בטוח"
    שלמה ריזל 3 Comment on פיגוע טרור בניס: 84 הרוגים ולפחות 120 פצועים

    צרפת מתקשה לעכל את אירוע הטרור הקטלני שאירע הלילה בניס שבצרפת שבו נהרגו 84 בני אדם וכמאה נוספים נפצעו, בהם 18 באורח אנוש • שליח חב"ד: "יש לנו פה קייטנה והיו כמה מדריכות שהיו דווקא במקום הפיגוע ובנס ניצלו, הן היו ממש כמה מטרים מהמשאית"

    "כולם מסביב צעקו 'רוצו, רוצו, רוצו, הייתה מתקפה, רוצו, רוצו, רוצו'. שמענו כמה יריות. חשבנו שאלו זיקוקים בגלל שזה יום העצמאות. הייתה פאניקה גדולה, אנחנו גם רצנו בגלל שלא רצינו להישאר שם, ונכנסו לבית מלון כדי לשהות במקום בטוח"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צרפת מתקשה לעכל את אירוע הטרור הקטלני שאירע הלילה (שישי) בניס שבצרפת שבו נהרגו 84 בני אדם וכמאה נוספים נפצעו, בהם 18 באורח אנוש, לאחר שמחבל שנהג במשאית רמס מאות אנשים תוך כדי נסיעה במהירות גבוהה, בעיצומו של מופע הזיקוקים של 'יום הבסטיליה' – יום העצמאות הצרפתי.

    המחבל חוסל לאחר קרב יריות עם כוחות הביטחון הצרפתיים, ובמשאית שבו הוא נהג נמצאו תחמושת ורימוני יד רבים.

    על פי תיאור של עדי ראייה, לפני שחוסל, המחבל הנהג יצא מהמשאית לאחר שדרס עשרות אנשים, והחל לירות לכל עבר.

    בעקבות האירוע הרצחני,  נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כינס לפנות בוקר תדרוך חירום לאומה הצרפתית, "לא ניתן להתכחש לכך שמדובר במתקפת טרור, אנחנו צריכים להגביר את הערנות ואת המוכנות שלנו, לעולם נהיה חזקים יותר מהפנאטים שתקפו אותנו היום", אמר הנשיא והודיע כי מצב החירום במדינה יימשך שלושה חודשים נוספים.

    בין הפצועים בפיגוע גם חמישה יהודים שמצבם טרם ברור ובין ההרוגים גם ילדים ותיירים רבים. הרב יוסף פינסון, שליח חב"ד בניס, סיפר כי "יש לנו פה קייטנה והיו כמה מדריכות שהיו דווקא במקום הפיגוע ובנס ניצלו, הן היו ממש כמה מטרים מהמשאית וחוו טראומה נוראה לאחר שראו גופות וילדים נדרסים", סיפר הרב.

    על פי עדי ראייה שהיו בזירה, המשאית הגיעה לאזור החגיגות בעיר ניס ופגעה בהמון במהירות של 70 קמ"ש לאורך 500 מטרים. כוחות משטרה שהיו במקום פתחו באש והרגו את המחבל. על המשאית נמצאו כלי נשק ורימוני יד מוכנים לשימוש. לפי שעה אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע ולא ידועה זהות המחבל, אך המשטרה המקומית הודיעה כי מצאה במשאית מסמכים של אזרח צרפתי ממוצא טוניסאי שיכולים להוות פריצת דרך בחקירה.

    אחד מעדי הראייה אמר לרשת הטלוויזיה הצרפתית BFM כי "כולם מסביב צעקו 'רוצו, רוצו, רוצו, הייתה מתקפה, רוצו, רוצו, רוצו'. שמענו כמה יריות. חשבנו שאלו זיקוקים בגלל שזה יום העצמאות. הייתה פאניקה גדולה, אנחנו גם רצנו בגלל שלא רצינו להישאר שם, ונכנסו לבית מלון כדי לשהות במקום בטוח".

    גורם המעורב בחקירת הפיגוע אמר כי לאחר שדרס עשרות בני אדם, ירה המחבל שנהג במשאית בנשק, ככל הנראה אקדח, בטרם נורה למוות על ידי כוחות הביטחון, אך טרם ברור האם ישנם הרוגים כתוצאה מהירי.

    בעולם מיהרו לגנות את הפיגוע. הנשיא אובמה גינה את "מתקפת הטרור האכזרית", וציין שארה"ב ניצבת לצד צרפת. גם המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ הגיב למתקפת הטרור הרצחנית בעמוד הטוויטר שלו: "עוד אירוע נורא, הפעם בניס, הרבה הרוגים ופצועים, מתי נלמד? זה רק הולך ומחמיר"



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מזעזע.
      לראות את יד ה.
      מה קורה אצלהם מפיגוע משולב ומה קורה אצלינו פשוט ניסים….

    2. 2

      והקב"ה מצלינו מידם

    3. 1

      תראו עד כמה בארץ ישראל אשר עיני ה' מראשית השנה ועד אחרית שנה איזה ניסים ובחו"ל הכל מתנהל לפי הטבע וזה התוצאות לפי הטבע