אטיאס מסביר את הישג הדיינים: "הטלנו וטו קואליציוני"

    היו מפלגות שהציבו לעצמם כמטרה למנות רבנים המזוהים עם צהר, ואנחנו אמרנו: שום דיין שמרן לא הסכים עליו בחייו, לא יוכשר היום. וזה מה שאכן קרה
    ישראל פריי 2 Comment on אטיאס מסביר את הישג הדיינים: "הטלנו וטו קואליציוני"

    מי שניהל מטעם ש"ס את המגעים בועדה למינוי דיינים הוא השר לשעבר אריאל אטיאס, שבראיון ארוך לאבי מימרן חשף את אחורי הקלעים של ההתרחשויות ואת ההוראות המדוקדקות שקיבל ממרן זצ"ל • "אני רואה בתוצאה הזאת נס" • האזינו

    היו מפלגות שהציבו לעצמם כמטרה למנות רבנים המזוהים עם צהר, ואנחנו אמרנו: שום דיין שמרן לא הסכים עליו בחייו, לא יוכשר היום. וזה מה שאכן קרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל הטוענים לכתר האחריות להצלחה בבחירת הדיינים, מצטרף השר לשעבר אריאל אטיאס, שהוביל וריכז מטעם ש"ס את המהלכים בועדה רבת התהפוכות והמזימות.

    בראיון נרחב לאבי מימרן, אומר אטיאס כי רואה בפעילותו בועדה המשך למעורבות רבת השנים בתחום שמרן הגר"ע יוסף זצ"ל ראה בו ערך עליון. "נושא הדיינים הוא לא פוליטי כלל, זה נושא שעסקתי בו רבות עוד בחיי חיותו של מרן זצ"ל, שזה היה אחד הנושאים המרכזיים והחשובים אצלו".

    "בחירת דיינים ראויים ומניעת מינוי דיינים לא ראויים לפי השקפת עולמו – זה היה אחד הנושאים שהוא הכי מסר עליהם את הנפש. הוא נלחם בזה, נאבק בזה, האמין בזה. וכשהיה צריך למנוע בחירה של דיינים לא ראויים, הוא דחה את המינויים בשלש שנים, חמש שנים, הכל בשביל שלא יבחר דיין אחד שאינו ראוי".

    אטיאס הדגיש כי הוא חלילה לא פוסל אף דיין, וכי אין ביכולתו להעריך או לחלק ציונים על דייני ישראל, אלא הוא פועל ברוחו ועל פי הוראותיו של מרן. "הדבר הכי חשוב זה שיטת הפסיקה, ואיך הדיין פועל. זה לא ג'וב. הם עוסקים בעיקרי היהדות, גיורים ממזרים נישואין, קידושין, עגונות, מחזיקים את כל השלד שדרכו נוצר העם היהודי".

    מהסיבה הזאת, דחה אטיאס את טענות הדתיים לאומיים על התערבות של ש"ס במינויים שבמשבצת שלהם. "אמרתי להם: אם היו מציעים לנו את משרד המשפטים במקום משרד הדתות – ברור שלא היינו הולכים על זה, כי אנחנו רואים בזה את ציפור הנפש. כך זה בדיוק כאן, בשבילנו זה לא עוד נושא אלא ציפור הנפש".

    את הבחירה הנוכחית רואה אטיאס כלא פחות מנס, באשר מפלגתו החזיקה בקול אחד בלבד בועדה, וגם בצירוף 2 הקולות של יהדות התורה, מדובר במיעוט שניתן היה לו להתחשב בו. "שבע מתוך תשע דיינים הם חרדים. הישג צריך לבחון לפי המטרה שהצבת, ולפי התוצאה. היו מפלגות שהציבו לעצמם כמטרה למנות רבנים המזוהים עם צהר, ואנחנו אמרנו: שום דיין שמרן לא הסכים עליו בחייו, לא יוכשר היום. וזה מה שאכן קרה".

    וכיצד התחולל הנס? "הטלנו וטו קואליציוני. הרב אריה דרעי עשה כמה מהלכים בתוך הקואליציה, כך שהיה ברור שאם הועדה תתכנס – אפילו תתכנס, בטח שלא תבחר – יש כאן משבר פוליטי. כשמשבר מתחיל אתה לא יודע איך הוא נגמר. כשהם הבינו שהועדה נעצרת ומתבטלת הם קלטו שלמספר שהם מחזיקים אין משמעות. כשהיה צריך להטיל את הגרזן הוא הונף פעם פעמיים שלש, ואם היה צריך הוא היה מונף ברביעית והועדה לא הייתה מתכנסת".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות