בנט צייץ "לא יהיה" – ויגיש את חוק הליבה לאישור

    על פי תזכיר הצעת החוק שהופצה על ידי משרד החינוך, ובהתאם להסכמים הקואליציוניים יתוקן חוק לימוד חובה וייקבע בו שיקול דעת רחב לשר החינוך באשר לתנאים הנדרשים למתן הוראת פטור
    איתי גדסי No Comments on בנט צייץ "לא יהיה" – ויגיש את חוק הליבה לאישור

    טבעה של פוליטיקה: הנציגים החרדים שועטים בכל הכוח לעבר נקודת הסיום במטרת העל – מחיית זכר הישגי ממשלת לפיד • אז מה עם שר החינוך התחייב שלא יתן יד לביטול ההתנייה התקציבית בלימודי ליב"ה?

    על פי תזכיר הצעת החוק שהופצה על ידי משרד החינוך, ובהתאם להסכמים הקואליציוניים יתוקן חוק לימוד חובה וייקבע בו שיקול דעת רחב לשר החינוך באשר לתנאים הנדרשים למתן הוראת פטור
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנציגים החרדים בכנסת ממשיכים לממש את הסעיפים הרבים שנחתמו בהסכם הקואליציוני ביניהם לבין מפלגת הליכוד, ולאחר שהם מחקו כל חלקה מממשלת לפיד – הליכוד – הגיע התור של לימודי הליבה.

    עשרות פגישות ואיומים, מו"מ והסכמים קואליציוניים נחתמו על חוק הליב"ה. אפילו הצעת חוק פרטית של ח"כ גפני שנמשכה לאחר מכן ונועדה להפעיל לחץ על שר החינוך נפתלי בנט להגיש את הצעת החוק הממשלתית בנוגע לחוק הליבה.

    חצי שנה עברה מאז הציג ח"כ גפני את הצעת החוק הפרטית שלו לביטול ההגבלות על תקצוב מוסדות חרדיים שלא מלמדים ליבה. אז הגיב שר החינוך נפתלי בנט בטוויטר "לא מכיר, ולא יהיה", והסביר כי הצעת החוק הפרטית של ח"כ משה גפני לא תאושר, אלא הצעת החוק הממשלתית שיגיש. וב-24.7.16 תעלה לאישור ועדת השרים לחקיקה הצעת החוק הממשלתית שהציג נפתלי בנט בנוגע לחוק הליבה.

    על פי תזכיר הצעת החוק שהופצה על ידי משרד החינוך, ובהתאם להסכמים הקואליציוניים יתוקן חוק לימוד חובה וייקבע בו שיקול דעת רחב לשר החינוך באשר לתנאים הנדרשים למתן הוראת פטור, להפעלת מוסד כאמור, ובכלל זה כללים ותנאים להנהלתו, לדיווח של המוסד על צוות העובדים והתלמידים, לרישום תלמידים, להנהגת תכנית לימודי החול מתכנית היסוד של מוסד חינוך רשמי במוסד פטור, לפיקוח על המוסד פטור ולהשתתפות המדינה בתקציבו.

    הצעת החוק הממשלתית צפויה לשנות את החוק הקבוע כיום אותו חוקק לפיד אשר היה אמור להיכנס לתוקף בשנת 2017 אשר קובע שני קריטריונים מרכזיים לקבלת תקצוב למוסד פטור – לימודי הליבה כמו מתמטיקה, אנגלית ומדעים היבחנות במבחני מיצ"ב ומבחנים בינלאומיים, וכן מניעת הפליה בקבלה למוסדות הלימוד בין מזרחים לאשכנזים.



    0 תגובות