מרגש • בדרך לשידור, קמיסר גילה את מצבת המוזיקאי האהוב

    הרגשתי אז צביטה בלב. ר' בנימין היה על הכוונת שלי... רציתי מאוד לפגוש אותו ולהכיר מקרוב את המקור לכל השירים הנפלאים שהלחין
    ישראל פריי No Comments on מרגש • בדרך לשידור, קמיסר גילה את מצבת המוזיקאי האהוב

    הטלפון האישי של אפרים קמיסר רטט. על הצג: מנהל התכניות של 'קול חי' בצלאל קאהן. "מישהו מבקש לדבר אתך לפני שתתחיל לשדר", אמר בצלאל, ולא ידע על הדרמה אנושית שהוא מחולל • הסיפור המלא

    הרגשתי אז צביטה בלב. ר' בנימין היה על הכוונת שלי... רציתי מאוד לפגוש אותו ולהכיר מקרוב את המקור לכל השירים הנפלאים שהלחין
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פנינת נוסטלגיה נעימה ומשכרת בשידורי רדיו 'קול חי', מגולמת בתכניתו השבועית של אפרים קמיסר 'בטעם של פעם'. בכישרון ובחן, מצליח קמיסר למצוא את מינון השירים המדויק מתקופות שונות ונושנות, הפורטים על לב המאזינים ומכינים אותם לקראת שבת, בשמחה ובשירה.

    השבוע, מעט לפני שהחל השידור, קיבל אפרים קמיסר טלפון ממנהל התכניות בצלאל קאהן. "מישהו התקשר לרדיו וביקש מאוד לשוחח אתך לפני התכנית", עדכן בצלאל את קמיסר, שמיהר להרים טלפון למספר האלמוני.

    "קוראים לי מאיר הרשקוביץ", אמר הקול שעל הקו. "היינו בקשר בחורף, סביב הפטירה של אבא, ר' בנימין הרשקוביץ זכרו לברכה". כך התגלגלה השיחה בין בנו של המלחין המיתולוגי, שהלך לעולמו בחטף לפני כשנה.

    "כמובן שנזכרתי מיד. זה היה ביום חמישי י"ב טבת כשפשטה לה הידיעה העצובה שהמלחין ר' בנימין הרשקוביץ הלך לעולמו", מספר אפרים לאתר 'קול חי'. "הרגשתי אז צביטה בלב. ר' בנימין היה על הכוונת שלי… רציתי מאוד לפגוש אותו ולהכיר מקרוב את המקור לכל השירים הנפלאים שהלחין".

    "וזהו.. באותו רגע הבנתי שזה כבר לא יקרה, וגם הבנתי שיש לי בדיוק שבוע עד חמישי הבא לערוך תכנית שלמה ומיוחדת לזכרו. במהלך אותו שבוע דיברתי עם הרבה מאוד חברים ובני משפחה של ר' בנימין ואפילו ניגשתי לבית האבלים כאן בבני ברק כדי לנחם, ולשמוע עוד קצת על האיש המיוחד הזה".

    ואכן, עם סיום ימי השבעה, ביום חמישי י"ט טבת, הוקדשה תכנית מיוחדת, כולה משירי המלחין המנוח, תכנית, אגב, שעד היום זוכה להתעניינות ולכניסות בארכיון התכניות של אתר 'קול חי'.

    "מתברר שגם בני המשפחה קיבלו המון תגובות על התוכנית", ממשיך אפרים, "והבן ר' מאיר לא שכח לי את זה. והתקשר לעדכן אותי שבדיוק היום בני המשפחה יעלו על קברו ויקימו את המצבה".

    קמיסר אמנם אחז במלאכתו באולפן השידור, ולא נכח באזכרה בבית העלמין של בית שמש, אך לבקשתו, הוא קיבל את תמונת המצבה. בתחתיתה חרוטות מילות התפילה שמשורת בכל תפוצות ישראל בלחנו של ר' בנימין ז"ל, ואין מתאימות יותר מהם להנציח את זכר האיש היקר. "אפס בלתך גואלנו לימות המשיח, ואין דומה לך מושיענו לתחיית המתים".

    יהי זכרו ברוך.

     

     

     

    בנימין הרשקוביץ



    0 תגובות