50 מיליון למוכש"ר? • נהרי דורש לבטל גזירות פירון

    מבדיקה שערכנו בניסיון לברר את עומק המצוקה של החינוך המוכר שאינו רשמי והפטור עולה כי מקור הבעיה הינו בתקצוב חסר מאז גזירות פירון
    איתי גדסי 1 Comment on 50 מיליון למוכש"ר? • נהרי דורש לבטל גזירות פירון

    מנהלי המוכש"ר: ה-50 מיליון שהועברו הם בדיחה, אפילו שליש לא יעבור למוכר שאינו רשמי ● סגן השר נהרי: "ביטול התקנות של שי פירון והשבת התקנות הקודמות יאפשרו למוסדות להתקיים בזכות ולא בחסד ובטח לא ראוי לקבל יחס של מקבצי נדבות"

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    מבדיקה שערכנו בניסיון לברר את עומק המצוקה של החינוך המוכר שאינו רשמי והפטור עולה כי מקור הבעיה הינו בתקצוב חסר מאז גזירות פירון
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני שבוע צהלו הכותרות על הצלחת המאבק למתן 50 מיליון שקלים לטובת החינוך החרדי והמוכש"ר, ואך היום הודיעו חברי הכנסת איציק כהן והשר ליצמן כי יעבירו ביום ראשון החלטת ממשלה על העברת ה-50 מיליון שקלים.

    אך מבדיקה שערכנו בניסיון לברר את עומק המצוקה של החינוך המוכר שאינו רשמי והפטור עולה כי מקור הבעיה הינו בתקצוב חסר מאז גזירות פירון וגם מתן מענקים בסך 50 מיליון שקלים לא יפתרו את הבעיות לטווח הארוך. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין ש"ס לליכוד נכתב במפורש כי יבוטלו התקנות שתיקן שר החינוך פירון בשנת 2014, והחזרת התקנות כפי שהיו בשנת 2012.

    בחודש דצמבר 2015, פנה סגן השר, משולם נהרי במכתב לשר החינוך נפתלי בנט ובו הוא מבקש ליישם את סעיף 62 בהסכם הקואליציוני שמשמעותו החזרת חוק נהרי והשבת התקנות לחוק כפי שהיה ב-2012.

    כזכור, שי פירון ביטל את חוק נהרי ואת התקנות לחוק. ובמקומם תיקן תקנות שפגעו קשות בתקצוב של מוסדות המוכרים שאינם רשמיים. עתה, עם החזרתו של חוק נהרי, נדרשת גם החזרה של התקנות לחוק וביטול התקנות של שי פירון.

    בחודש מרץ 2016 פנה שוב סגן השר במכתב אל שר החינוך וביקש ממנו פעם נוספת ליישם את ההסכם הקואליציוני ולהשיב את התקנות לקדמותן כפי שהיו ב2012. אך מלשכת נהרי נמסר כי עד כה לא התקבלה התייחסות מלשכת שר החינוך בנט.

    התקנות לחוק הסדירו את שיעור התקצוב ואופן התקצוב של מוסדות המוכרים שאינם רשמיים: "השתתפות המדינה תהיה בשיעור של 75% מתקציבי שעות הלימוד של מוסד רשמי" באופן כזה תוקצבו כל המוסדות המוכש"ר עד לתקופת כהונתו של שי פירון.

    כך שבעצם, התקנות שהיו בחוק נהרי קבעו תקצוב למוסדות המוכר שאינו רשמי בשיעור של 75% מתקציב מוסדות רשמיים.

    1

    הסיבה למצוקת התקצוב היום היא בשל העובדה ששר החינוך שי פירון, ביטל את התקנות שהיו ובמקומן תיקן תקנות חדשות ובהן קבע את המונח "תקן בסיס": "תקן הבסיס- השתתפות המדינה בקיום מוסד חינוך רשמי". פירון קבע כי בתקן הבסיס לא יכללו התוספות שמקבלים המוסדות הממלכתיים ובשל כך נקבע התקן על שיעור נמוך משמעותית משיעורו הקודם וממנו גם נגזר התקציב של המוסדות המוכרים שאינם רשמיים.

    מהלך זה שכונה "גזירות פירון" פגע קשות בגובה התקציב של המוסדות המוכרים שאינם רשמיים.

    בש"ס מתכוונים לעמוד על יישום ההסכמים הקואליציוניים. סגן שר הפנים והפריפריה נגב וגליל משולם נהרי קרא לבטל את התקנות שתיקן שי פירון אשר פגעו קשות בתקציב המוסדות המוכרים שאינם רשמיים ולהחזיר את התקנות הקודמות כפי שמתחייב מההסכם הקואליציוני ולאפשר למוסדות לקבל תקציב הוגן.

    2

    סגן השר נהרי אמר היום ל"קול חי": "ביטול התקנות של שי פירון והשבת התקנות הקודמות שהיו ב-2012 יאפשרו למוסדות להתקיים בזכות ולא בחסד ובטח לא ראוי לקבל יחס של מקבצי נדבות".

    3

    ההסכמים הקואליציוניים



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אז לא רק לגפני האח נפתלי בנט לא עונה עניינית, גם לנהרי הוא לא עונה
      מעניין מה יגיד ליצמן, עכשיו זה לא רק גפני, בינתיים החינוך החרדי סיים את שנת הלימודים והכסף לא הועבר!!!
      אבל ליצמן עסוק בביטוח סעודי ועל זה הוא רוצה לחולל משבר קואליציוני